ΠΣΔΨηφιακή Ασφάλεια
  • Like us on Facebook
  • "Παίξτε" με το διαδραστικό infographic πρωτιάς για τα Ελληνικά σχολεία στην Ευρώπη με την ετικέτα ψηφιακής ασφάλειας!
  • Επισκεφθείτε μας και στην κοινότητα του Facebook, ενισχύστε την κοινή προσπάθεια με like & follow...
  • H δική μας απάντηση κατά του (κυβερνο)εκφοβισμού - Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε και να εκτυπώσετε το πόστερ στην τάξη σας!
  • "Το Διαδίκτυο που θέλουμε" - "The Web We Want" εμπλουτίστηκε! Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε ελεύθερα 6 σχέδια μαθημάτων για το Γυμνάσιο!
  • Εκπαιδευτικοί βοηθήστε τους μαθητές σας να ωριμάσουν ψηφιακά με το #WebWeWantEU
Parents

Parents (121)

Σάββατο, 03 Αυγούστου 2013 10:08

«Συνδεδεµένη τηλεόραση ( Connected ή smart TV»)

Γράφτηκε από τον
Η υβριδική τηλεόραση θίγει ζητήµατα νοµικής προστασίας των δεδοµένων. Αυτά πρέπει να λαµβάνονται υπόψη τόσο κατά την ανάπτυξη υβριδικού εξοπλισµού («προστασία της ιδιωτικής ζωής εκ κατασκευής») όσο και σε σχέση µε τις πρότυπες ρυθµίσεις του εξοπλισµού («προστασία της ιδιωτικής ζωής εξ ορισµού») και αφορούν κυρίως τις αρχές της ελαχιστοποίησης των δεδοµένων, της αναλογικότητας και του οριοθετηµένου σκοπού. Πρέπει να διασφαλισθεί η πλήρης διαφάνεια των δεδοµένων σε σχέση µε τη συλλογή, την επεξεργασία, τη χρήση και τη διάθεσή τους. Τα δεδοµένα προσωπικού χαρακτήρα µπορούν να συλλέγονται και να χρησιµοποιούνται χωρίς τη ρητή συγκατάθεση του χρήστη µόνον εφόσον είναι αναγκαία για τη διευκόλυνση και την αποτίµηση της χρήσης µιας προσφερόµενης υπηρεσίας. Η ανώνυµη χρήση των µέσων πρέπει να είναι δυνατή και στο µέλλον χωρίς προβλήµατα και να αποτελεί τον κανόνα. Διαβάστε σχετικά στην έκθεση που ακολουθεί.

Ο γενικός εισαγγελέας του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης θεωρεί ότι οι πάροχοι υπηρεσίας μηχανής αναζήτησης στο Διαδίκτυο δεν φέρουν ευθύνη βάσει της οδηγίας 95/46 για την προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα που εμφανίζονται σε ιστοσελίδες τις οποίες επεξεργάζονται. Η εθνική νομοθεσία για την προστασία δεδομένων έχει εφαρμογή επί των εν λόγω παρόχων όταν ιδρύουν σε κράτος μέλος γραφείο το οποίο κατευθύνει τη δραστηριότητά του στον πληθυσμό του οικείου κράτους, με σκοπό την προώθηση και την πώληση διαφημιστικού χώρου, ακόμη και αν από τεχνική άποψη η επεξεργασία των δεδομένων εκτελείται σε άλλο τόπο.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θεσπίζει νέους κανόνες σχετικά με τις ενέργειες στις οποίες θα πρέπει να προβαίνουν οι επιχειρήσεις τηλεπικοινωνιών και οι πάροχοι υπηρεσιών Διαδικτύου εάν τα προσωπικά δεδομένα των πελατών τους απολεσθούν, κλαπούν ή παραβιαστούν με άλλο τρόπο. Σκοπός των εν λόγω «τεχνικών μέτρων» είναι να διασφαλισθεί ότι επιφυλάσσεται σε όλους τους καταναλωτές ίση μεταχείριση σε ολόκληρη την ΕΕ σε περίπτωση παραβίασης προσωπικών δεδομένων και να διασφαλισθεί ότι οι επιχειρήσεις μπορούν να υιοθετήσουν μια πανευρωπαϊκή προσέγγιση για τα προβλήματα αυτά, αν ασκούν δραστηριότητες σε περισσότερες από μία χώρες.

Κάθε φορά που συνδέεσαι στο Διαδίκτυο μοιράζεσαι με άλλους πληροφορίες για το άτομο σου. Και όσο πιο πολλά πράγματα κάνεις στο Ίντερνετ τόσο πιο σημαντικό γίνεται το θέμα τόσο της δικής σου προστασίας, όσο και των προσωπικών δεδομένων σου. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτείνει κάποιες αλλαγές που θα ενισχύσουν την προστασία σου στο Ίντερνετ. H νέα νομοθεσία της ΕΕ σχεδιάστηκε για να σου δώσει τη δυνατότητα να πάρεις στα χέρια σου τον έλεγχο των προσωπικών σου δεδομένων και για να διαφυλάξει το δικαίωμά σου στην προστασία τους. Διαβάστε το φυλλάδιο, μία παραγωγή της Γενικής Διεύθυνσης Δικαιοσύνης ΕΕ- 2012 (Γελοιογραφίες © Pierre Kroll)
Κυριακή, 02 Ιουνίου 2013 18:09

Τι είναι το Facebook, μην είν' τα likes;-)

Γράφτηκε από τον

Σχέδιο γοργόνας 19ου αιώ. ΝΟΑΑ φωτοθήκηΉ μήπως είναι τα shares, ή τα σχόλια που ακολουθούν μία ανάρτηση; Μία παλιά ρωσική παροιμία λέει ότι "Δεν είναι πάντα μία γοργόνα κάτι που βουτάει στα νερά". Μιας και μιλάμε για γοργόνες, ενδεχομένως να είδατε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τις τελευταίες ημέρες ένα θολό, διάρκειας ενός λεπτού βίντεο, το οποίο δείχνει δύο εύπιστους φίλους να περιγράφουν έκπληκτοι ... πως μια γοργόνα γλιστρά από ένα βράχο στο βαθύ γαλάζιο της θάλασσας. Φυσικά είναι 100% ψεύτικο, όπως και τα υπόλοιπα "γοργονο"-βίντεο που κυκλοφορούν. Τι είναι εκείνο που ωθεί όμως τους χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης να αναπαράγουν την όποια πληροφορία και γενικά τα "ψηφιακά σκουπίδια" που κυκλοφορούν στο Διαδίκτυο;

Τα παιδιά περνούν κατά μέσο όρο περισσότερες από 40 ώρες το μήνα στο διαδίκτυο (βλ. στο σχετικό άρθρο "Ευρωπαϊκή Μελέτη για τις online συμπεριφορές εξάρτησης"). Είναι σημαντικό για εσάς να γνωρίζετε πώς περνούν το χρόνο τους τα παιδιά στο διαδίκτυο, ώστε να τους προσφέρετε το ίδιο επίπεδο γονικού ελέγχου που τους εξασφαλίζετε στους άλλους τομείς της ζωής τους. Τον Δεκέμβριο 2012 σε σχετικό άρθρο ("Τα καλύτερα και δωρεάν εργαλεία του 2012") είχαμε προτείνει, βάσει επίσημης μελέτης, το Norton Family, ένα εργαλείο το οποίο σάς ενημερώνει ενδελεχώς σχετικά με τις τοποθεσίες που επισκέπτονται τα παιδιά σας και τις δραστηριότητές τους στο διαδίκτυο. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε να τα προστατεύσετε και να τους διδάξετε καλές συνήθειες στο διαδίκτυο. Γιατί όμως να χρησιμοποιήσετε το Norton Family;

Κάποιες φορές απλά είναι αναπόφευκτο. Eνθουσιάζεσαι, χαίρεσαι, λυπάσαι, θυμώνεις, γελάς και θέλεις να το μοιραστείς με ολόκληρο τον κόσμο κι έτσι το «ποστάρεις» στο Facebook. Όταν αγοράζεις κάτι από το διαδίκτυο δηλώνεις την ταχυδρομική διεύθυνση και το νούμερο του τηλεφώνου σου. Ο γιατρός διατηρεί το ιατρικό ιστορικό σου σε ηλεκτρονική βάση δεδομένων. Μοιράζεσαι τις σκέψεις και τα στοιχεία σου στο διαδίκτυο χωρίς να το σκέφτεσαι καν. Τι συμβαίνει όμως όταν θελήσεις να τα αποσύρεις;

Εκατομμύρια Ευρωπαίοι παρακολουθούν από το smartphone το τηλεοπτικό επεισόδιο που έχασαν, επισκέπτονται το διαδίκτυο από την τηλεόραση του καθιστικού τους, ή αναρτούν δικό τους υλικό στο διαδίκτυο. Σήμερα, πάνω από 40,4 εκατ. τηλεοράσεις στην Ευρώπη είναι συνδεδεμένες με το διαδίκτυο ("συνδεδεμένες τηλεοράσεις"), ενώ μέχρι το 2016 αναμένεται να έχουν τέτοιες τηλεοράσεις τα περισσότερα νοικοκυριά της ΕΕ. Οι αλλαγές αυτές συντελούνται ανεξάρτητα από τις διαχωριστικές γραμμές που παραδοσιακά υπήρχαν ανάμεσα στους καταναλωτές, τα ραδιοτηλεοπτικά μέσα και το διαδίκτυο. Η Επιτροπή επιθυμεί να διερευνήσει τις συνέπειες που μπορεί να έχει η σύγκλιση στους τομείς της τεχνολογίας και του περιεχομένου για την οικονομική ανάπτυξη, την καινοτομία, την πολιτιστική πολυμορφία και τους καταναλωτές (ιδίως αυτούς που χρειάζονται προστασία, όπως τα παιδιά) στην Ευρώπη.

Με την Πράσινη Βίβλο που εξέδωσε στις 24 Απριλίου, η Επιτροπή καλεί τους ενδιαφερόμενους φορείς και το ευρύ κοινό να ανταλλάξουν απόψεις μέχρι τέλος Αυγούστου 2013, για θέματα όπως:

FBΤο φαινόμενο του Facebook, εκτός από παγκόσμιο, τείνει να γίνει και εθνικό, με τη δημοτικότητά του να αυξάνεται και στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια. Οι στατιστικές δείχνουν ότι αν το Facebook ήταν χώρα (από την άποψη του πληθυσμού) τότε θα ήταν η τρίτη μεγαλύτερη στον κόσμο. Μεγαλύτερη από τις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ινδονησία και τη Βραζιλία, πόσο μάλλον την Ελλάδα. Ενώ για αρκετούς χρήστες είναι ένας πολύ εύκολος τρόπος για να επικοινωνούν με άλλους, για τα σχολεία έχει αποδειχθεί δύσκολο στη διαχείρισή του, στα οποία μάλιστα παρατηρείται αύξηση των περιπτώσεων διαδικτυακής παρενόχλησης και κυβερνοεκφοβισμού των παιδιών μέσω Facebook.

Παρασκευή, 29 Μαρτίου 2013 13:45

Οδηγός Παράνομου Περιεχομένου

Γράφτηκε από τον
Η SafeLine εξέδωσε ένα Οδηγό καταγγελίας παράνομου περιεχομένου. Ο οδηγός είναι διαθέσιμος σε ηλεκτρονική μορφή περιοδικού. Δείτε επίσης το Webinar από τη SafeLine για τη δράση της.

Σελίδα 5 από 9

Βιντεοθήκη για ένα καλύτερο Διαδίκτυο!

  • Θετικό περιεχόμενο στο διαδίκτυο
  • Webinar για την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2018 και τους Διαγωνισμούς
  • Webinar για την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2017 και τους Διαγωνισμούς
  • Webinar για καθηγητές Γυμνασίου απο Saferinternet4kids και eTwinning
  • Webinar για Δασκάλους Δημοτικού απο Saferinternet4kids και eTwinning
  • Webinar για Καθηγητές Γυμνασίου
  • Webinar για Δασκάλους Δημοτικού
  • Οι ψηφιακοί πολίτες του σήμερα και του αύριο