ΠΣΔΨηφιακή Ασφάλεια
  • Like us on Facebook
  • Επισκεφθείτε μας και στην κοινότητα του Facebook, ενισχύστε την κοινή προσπάθεια με like & follow...
  • H δική μας απάντηση κατά του (κυβερνο)εκφοβισμού - Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε και να εκτυπώσετε το πόστερ στην τάξη σας!
  • "Το Διαδίκτυο που θέλουμε" - "The Web We Want" εμπλουτίστηκε! Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε ελεύθερα 6 σχέδια μαθημάτων για το Γυμνάσιο!
  • Εκπαιδευτικοί βοηθήστε τους μαθητές σας να ωριμάσουν ψηφιακά με το #WebWeWantEU
Teachers

Teachers (153)

Η άμεση διαφήμιση δίχως τη συγκατάθεσή μας είναι ένα φαινόμενο, το οποίο μέσω των σύγχρονων δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών έχει πάρει τεράστιες διαστάσεις. Στο πλαίσιο αυτό ευδοκιμεί παγκοσμίως μία ολόκληρη αγορά παροχής υπηρεσιών συλλογής προσωπικών δεδομένων και άμεσης διαφήμισης. Μολονότι στις σύγχρονες κοινωνίες της κατανάλωσης η άμεση διαφήμιση ανταποκρίνεται σε υπάρχουσες καταναλωτικές ανάγκες, αποβαίνει ωστόσο ιδιαιτέρως ενοχλητική στις περιπτώσεις που είναι ανεπίκλητη (spam), ενώ επιβαρύνει σημαντικά τη λειτουργία του διαδικτύου. Γι’ αυτούς τους λόγους η ισχύουσα νομοθεσία προβλέπει μία σειρά από δικαιώματα και μέσα προστασίας από μη ζητηθείσες ηλεκτρονικές επικοινωνίες.

Το Πανευρωπαϊκό Σύστημα Πληροφόρησης για τα Ηλεκτρονικά Παιχνίδια PEGI (Pan-European Game Information) επεκτείνει πλέον τη λειτουργία του και στον χαρακτηρισμό εφαρμογών (apps), όπως ανακοίνωσε το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου.

To «PEGI for Apps», όπως θα αποκαλείται, σχεδιάστηκε ώστε να δώσει ηλικιακούς χαρακτηρισμούς σε ηλεκτρονικές πλατφόρμες, από όπου μπορούν να «κατεβούν» και να χρησιμοποιηθούν, μικρές σε έκταση, εφαρμογές («software applications»), που δεν είναι μόνο παιχνίδια.

Τετάρτη, 29 Αυγούστου 2012 22:54

Ασφάλεια στο Διαδίκτυο και LAMS

Γράφτηκε από τον

Δύο από τις μεγαλύτερες (σε αριθμό μελών) καθώς και σε επίπεδο ενδιαφέροντος κοινότητες του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, LAMS & Internet Safety συνεργάστηκαν και παρήγαγαν από κοινού μία ενότητα περί ιδιωτικότητας. Με αφορμή τα πρόσφατα κρούσματα με τους κωδικούς στις Πανελλαδικές εξετάσεις, δημιουργήθηκε το συγκεκριμένο μάθημα, εστιάζοντας στο ζήτημα της ιδιωτικότητας στο Διαδίκτυο και της γενικότερης προστασίας των δεδομένων μας. Ελπίζουμε να σας αρέσει το θέμα και να το αναπαράγετε με οποιονδήποτε τρόπο:

H ραγδαία ανάπτυξη των ψηφιακών τεχνολογιών φέρνει συχνά αντιμέτωπους τους εκπαιδευτικούς με νέα, σύνθετα, ηθικά διλήμματα αναφορικά με ζητήματα ιδιωτικότητας, ασφάλειας και δικαιωμάτων των μαθητών. Την κατάσταση, συχνά, επιβαρύνουν και ελλείψεις σε επίπεδο καθοδήγησης και θεσμικής κατοχύρωσης από την πλευρά της πολιτείας (νομοθεσία), την πλευρά της εκπαίδευσης (εγκύκλιοι) και από την πλευρά της μικρο-διοίκησης (εσωτερικός κανονισμός σχολείου).

Η παρούσα έκθεση βασίζεται στις απαντήσεις που έδωσαν τα κράτη μέλη στην έρευνα που διεξήχθη δυνάμει του άρθρου 6 της σύστασης 2006/956/ΕΚ και παρουσιάζει μια επισκόπηση του θέματος που μέσα σε λίγα χρόνια έχει επιφέρει βαθιές αλλαγές στη ζωή των ανηλίκων στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Τα παιδιά στην Ευρώπη βρίσκονται στο διαδίκτυο 88 λεπτά κάθε μέρα (2 ώρες για τις ηλικίες 15/16 ετών), ξεκινώντας κατά μέσο όρο στην ηλικία των 9 ετών, αλλά υπάρχουν και περιπτώσεις κατά τις οποίες τα παιδιά ξεκινούν πολύ πιο νωρίς, κατά την προσχολική ηλικία.
Παρασκευή, 24 Αυγούστου 2012 17:43

Να συνδέεται κανείς ή να μη συνδέεται;

Γράφτηκε από τον

Το ερώτημα αυτό πραγματεύεται έκθεση του οργανισμού ENISA για την κυβερνοασφάλεια σχετικά με τις μελλοντικές επιπτώσεις του «Life-Logging» και των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, καθώς και τις επιπτώσεις στο απόρρητο, την οικονομία, την κοινωνία και την ψυχολογία των ανθρώπων.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε στις 7/5/2012 μια έκθεση σχετικά με την εφαρμογή της οδηγίας για τις υπηρεσίες οπτικοακουστικών μέσων. Η οδηγία παρέχει τη δυνατότητα ελεύθερης κυκλοφορίας οπτικοακουστικού περιεχομένου και ανταποκρίνεται σε σημαντικούς στόχους δημόσιας πολιτικής, όπως η απαγόρευση της υποκίνησης σε μίσος, η προστασία των ανηλίκων από βλαβερό περιεχόμενο και η προώθηση ευρωπαϊκών οπτικοακουστικών έργων.

Η Κοινωνία της Πληροφορίας (ΚτΠ) επεκτείνει και εκδημοκρατίζει τη δημόσια σφαίρα. Το διαδίκτυο, που αποτελεί βασικό πυλώνα της, συμβάλλει στη συγκρότηση ενός νεοπαγούς δημοσίου χώρου διαδραστικής επικοινωνίας σε συνθήκες ισότητας και ελευθερίας. Το δίκαιο διεισδύει στην ΚτΠ για να περιφρουρήσει καθώς και να μετουσιώσει τέτοιες ακριβώς δυνατότητες και προοπτικές. Στα πλαίσια αυτά η προστασία και διεύρυνση των ψηφιακών δικαιωμάτων αποτελεί κεντρικό δικαιοπολιτικό στόχο κάθε πολιτικής ή νομοθετικής παρέμβασης για τη διακυβέρνηση ή/και τη ρύθμιση της ΚτΠ.

Πέμπτη, 23 Αυγούστου 2012 17:09

Η προσωπική μας εικόνα και οι ΤΠΕ

Γράφτηκε από τον

Η εικόνα μας αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο της προσωπικότητάς μας. Η αποτύπωση, αποθήκευση, επεξεργασία, δημόσια προβολή και αναπαραγωγή αυτής χωρίς τη συναίνεσή μας ενδέχεται να συνιστά προσβολή απαγορευμένη από τον νόμο. Ιδιαίτερα με τη διάδοση των σύγχρονων τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών οι δυνατότητες προσβολής της προσωπικότητας μέσω χρήσης της εικόνας προσώπου αυξάνονται δραματικά. Ενδεικτικές περιπτώσεις τέτοιων προσβολών μπορεί να είναι:

Τετάρτη, 22 Αυγούστου 2012 03:41

Δικαιώματα διανοητικής ιδιοκτησίας

Γράφτηκε από τον

Η παραποίηση/απομίμηση και η πειρατεία αποτελούν όλο και μεγαλύτερη απειλή για την οικονομία. Μεταξύ 2005 και 2010, ο αριθμός των καταγεγραμμένων περιπτώσεων εντοπισμού στα σύνορα της ΕΕ προϊόντων για τα οποία υπήρχαν υποψίες ότι παραβιάζουν δικαιώματα διανοητικής ιδιοκτησίας (ΔΔΙ) αυξήθηκε από 26.704 σε πάνω από 80.000. Εν τω μεταξύ, ο κλάδος της δημιουργίας υπολογίζει ότι η πειρατεία έχει κοστίσει στην ευρωπαϊκή βιομηχανία μουσικής, κινηματογράφου, τηλεόρασης και λογισμικού 10 δισεκατομμύρια ευρώ και περισσότερες από 185.000 θέσεις εργασίας, το 2008 και μόνον.

Σελίδα 9 από 11

Βιντεοθήκη ΠΣΔ για ένα καλύτερο Διαδίκτυο!

  • Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2017 και eTwinning
  • Webinar για "Το Διαδίκτυο που θέλουμε" #WebWeWantEU
  • Ετικέτα Ψηφιακής Ασφάλειας #eSafetyLabel: Ένα εργαλείο για ασφαλέστερα σχολεία
  • Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2015 webinar: esafety και eTwinning ενώνουν τις δυνάμεις τους!
  • 6 σχέδια μαθήματος για "Το Διαδίκτυο που Θέλουμε" #WebWeWant
  • Ασφάλεια στο Διαδίκτυο ΠΣΔ
  • DeleteCyberbullying GR : Ηλεκτρονικός Εκφοβισμός: υπάρχει διέξοδος!
  • INHOPE 2015: Κατάγγειλέ το, μην το προσπερνάς!