ΠΣΔΨηφιακή Ασφάλεια
  • Like us on Facebook
  • "Παίξτε" με το διαδραστικό infographic πρωτιάς για τα Ελληνικά σχολεία στην Ευρώπη με την ετικέτα ψηφιακής ασφάλειας!
  • Επισκεφθείτε μας και στην κοινότητα του Facebook, ενισχύστε την κοινή προσπάθεια με like & follow...
  • H δική μας απάντηση κατά του (κυβερνο)εκφοβισμού - Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε και να εκτυπώσετε το πόστερ στην τάξη σας!
  • "Το Διαδίκτυο που θέλουμε" - "The Web We Want" εμπλουτίστηκε! Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε ελεύθερα 6 σχέδια μαθημάτων για το Γυμνάσιο!
  • Εκπαιδευτικοί βοηθήστε τους μαθητές σας να ωριμάσουν ψηφιακά με το #WebWeWantEU
Teachers

Teachers (158)

Τετάρτη, 22 Αυγούστου 2012 03:41

Δικαιώματα διανοητικής ιδιοκτησίας

Γράφτηκε από τον

Η παραποίηση/απομίμηση και η πειρατεία αποτελούν όλο και μεγαλύτερη απειλή για την οικονομία. Μεταξύ 2005 και 2010, ο αριθμός των καταγεγραμμένων περιπτώσεων εντοπισμού στα σύνορα της ΕΕ προϊόντων για τα οποία υπήρχαν υποψίες ότι παραβιάζουν δικαιώματα διανοητικής ιδιοκτησίας (ΔΔΙ) αυξήθηκε από 26.704 σε πάνω από 80.000. Εν τω μεταξύ, ο κλάδος της δημιουργίας υπολογίζει ότι η πειρατεία έχει κοστίσει στην ευρωπαϊκή βιομηχανία μουσικής, κινηματογράφου, τηλεόρασης και λογισμικού 10 δισεκατομμύρια ευρώ και περισσότερες από 185.000 θέσεις εργασίας, το 2008 και μόνον.

Τετάρτη, 22 Αυγούστου 2012 00:59

ACTA: Όλα όσα θέλετε να γνωρίζετε

Γράφτηκε από τον

Προς την κρίσιμη για το μέλλον της ψηφοφορία στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αρχίζει πια να πλησιάζει η ACTA, η διεθνής συμφωνία για την καταπολέμηση των πλαστών προϊόντων και της διαδικτυακής πειρατείας που έχουν ήδη υπογράψει 30 χώρες όμως δεν μπορεί να τεθεί σε ισχύ χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των ευρωβουλευτών. Τι είναι όμως ακριβώς η ACTA, γιατί προκαλεί τόσο έντονες αντιδράσεις και πώς θα καταλήξει στην όποια απόφασή του το Κοινοβούλιο;

Προσωπικά δεδομένα είναι όλες οι πληροφορίες που αναφέρονται σε ένα άτομο και μπορούν άμεσα ή έμμεσα να οδηγήσουν στην αναγνώρισή του. Για παράδειγμα, το όνομά μας, η διεύθυνσή μας, ο αριθμός του κινητού τηλεφώνου μας, το σχολείο στο οποίο πηγαίνουμε, τα μέρη όπου έχουμε ταξιδέψει, οι προτιμήσεις μας (π.χ. κατά τις αγορές μας σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα), το προφίλ μας στο Facebook (και κάθε σχετική με αυτό πληροφορία, όπως διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και κωδικός πρόσβασης), οι φωτογραφίες μας ή βίντεο με τους φίλους μας, είναι κάποια μόνο ενδεικτικά παραδείγματα αναφορικά με το τι θεωρείται προσωπικό δεδομένο στην καθημερινή μας ζωή.

Όταν αναζητούμε πληροφορίες μέσω μιας μηχανής αναζήτησης (π.χ. για κάποια εργασία που θέλουμε να ετοιμάσουμε), όλες οι αναζητήσεις που πραγματοποιούμε, καταγράφονται μαζί με τη χρονική στιγμή της κάθε αναζήτησης αλλά και τη διεύθυνση πρωτοκόλλου διαδικτύου (ΙΡ) με την οποία ο υπολογιστής μας συνδέεται στο Διαδίκτυο.

Επίσης, όταν σερφάρουμε στο Διαδίκτυο, το πρόγραμμα πλοήγησης (browser) καταγράφει τις σελίδες που επισκεπτόμαστε. Κάποιες σελίδες εγκαθιστούν στον υπολογιστή μας μικρά αρχεία (cookies) ώστε να μπορούν να μας αναγνωρίζουν όταν θα τις επισκεφτούμε εκ νέου.

Κάθε μέρα, βλέπετε ότι ο κυβερνοεκφοβισμός πλήττει όλο και περισσότερο τους μαθητές σας, διαταράσσει και επηρεάζει την τάξη στο σχολείο σας. Λοιπόν, πώς θα το χειριστείτε; Ποια είναι τα σωστά πράγματα για να πείτε, τι μπορείτε να κάνετε από σήμερα κιόλας και πώς θα βοηθήσετε τους μαθητές σας να αποφύγουν αυτήν την παγίδα του ψηφιακού κόσμου μας;

Κυριακή, 19 Αυγούστου 2012 13:40

Πνευματική ιδιοκτησία και νομοθεσία

Γράφτηκε από τον

Σύμφωνα με το τέταρτο κεφάλαιο του Νόμου 2121/1993 περί πνευματικής ιδιοκτησίας υπάρχουν ορισμένες εξαιρέσεις, κατά τις οποίες επιτρέπεται χωρίς την άδεια του δημιουργού και χωρίς αμοιβή η αναπαραγωγή ενός έργου. Συγκεκριμένα, επιτρέπεται η αναπαραγωγή έργου για ιδιωτική χρήση, η παράθεση αποσπασμάτων, η χρήση υλικού σε σχολικά βιβλία και ανθολογίες, υπό την προϋπόθεση ότι θα αναγράφεται η πηγή και η αναπαραγωγή αποσπασμάτων για διδασκαλία.

Ο Οργανισμός ENISA της ΕΕ, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια Δικτύων και Πληροφοριών δίνει στη δημοσιότητα μια έκθεση σχετικά με την ηλεκτρονική παρενόχληση και την αθέμιτη προσέγγιση των παιδιών μέσω του διαδικτύου (την προεργασία της σεξουαλικής παρενόχλησης). Προειδοποιεί ότι η κακή χρήση των στοιχείων (εξόρυξη δεδομένων και χαρακτηρισμός προφίλ) βλάπτει τους ανηλίκους.

Κυριακή, 19 Αυγούστου 2012 13:02

Πολιτική Ορθής Χρήσης στα σχολεία 3.0

Γράφτηκε από τον

Τα σχολεία χρειάζεται να επικεντρωθούν με μεγαλύτερη συνέπεια σε μια σειρά σημαντικών ενεργειών. Αυτές περιλαμβάνουν την ανάπτυξη ενός προγράμματος εκπαίδευσης για την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο. Το πρόγραμμα πρέπει να αντικατοπτρίζει την ηλικία και το στάδιο ανάπτυξης των μαθητών, παρέχοντάς τους κατάλληλη εκπαίδευση. Επίσης, να επιτρέπει στο σύνολο του προσωπικού του σχολείου να υποστηρίζει τους μαθητές αλλά και να βοηθά τις οικογένειες να διατηρούν τα παιδιά τους ασφαλή στο Διαδίκτυο.

Τα σχολεία έχουν την ευκαιρία να μετασχηματίσουν την εκπαίδευση και να βοηθήσουν τους μαθητές να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους με τις ΤΠΕ. Όμως εξίσου σημαντικό είναι οι μαθητές να μάθουν πως να παραμένουν ασφαλείς όταν χρησιμοποιούν το διαδίκτυο και ειδικά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Το κλείδωμα και η απαγόρευση ναι μεν περιορίζουν την έκθεση σε κίνδυνο, έχουν πάψει όμως από καιρό να αποτελούν βιώσιμη προσέγγιση.

Σήμερα, παρά ποτέ, ενισχύεται η άποψη ότι το σύγχρονο σχολείο οφείλει να εκπαιδεύει τους αυριανούς πολίτες να είναι ασφαλείς στον ψηφιακό κόσμο και ότι η Ασφάλεια στο Διαδίκτυο είναι περισσότερο σχετική με τη συμπεριφορά παρά με την τεχνολογία.

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την έκδοση οδηγίας με σκοπό την καταπολέμηση της σεξουαλικής κακοποίησης και της σεξουαλικής εκμετάλλευσης παιδιών καθώς και της παιδικής πορνογραφίας.

Ποιος είναι ο ρόλος του εκπαιδευτικού στη διατήρηση της ασφάλειας των μαθητών στο διαδίκτυο; Τι συμβαίνει όταν πρόκειται για το κινητό τηλέφωνο ενός μαθητή; Τι είναι το φαινόμενο sexting; Τι μπορούν εν τέλει να κάνουν οι εκπαιδευτικοί; Διαβάστε τον οδηγό του εκπαιδευτικού και δείτε το σχετικό τετράλεπτο βίντεο για το φαινόμενο.

Σελίδα 10 από 12

Βιντεοθήκη ΠΣΔ για ένα καλύτερο Διαδίκτυο!

  • Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2017 και eTwinning
  • Webinar για "Το Διαδίκτυο που θέλουμε" #WebWeWantEU
  • Ετικέτα Ψηφιακής Ασφάλειας #eSafetyLabel: Ένα εργαλείο για ασφαλέστερα σχολεία
  • Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2015 webinar: esafety και eTwinning ενώνουν τις δυνάμεις τους!
  • 6 σχέδια μαθήματος για "Το Διαδίκτυο που Θέλουμε" #WebWeWant
  • Ασφάλεια στο Διαδίκτυο ΠΣΔ
  • DeleteCyberbullying GR : Ηλεκτρονικός Εκφοβισμός: υπάρχει διέξοδος!
  • INHOPE 2015: Κατάγγειλέ το, μην το προσπερνάς!