ΠΣΔΨηφιακή Ασφάλεια
  • Like us on Facebook
  • "Παίξτε" με το διαδραστικό infographic πρωτιάς για τα Ελληνικά σχολεία στην Ευρώπη με την ετικέτα ψηφιακής ασφάλειας!
  • Επισκεφθείτε μας και στην κοινότητα του Facebook, ενισχύστε την κοινή προσπάθεια με like & follow...
  • H δική μας απάντηση κατά του (κυβερνο)εκφοβισμού - Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε και να εκτυπώσετε το πόστερ στην τάξη σας!
  • "Το Διαδίκτυο που θέλουμε" - "The Web We Want" εμπλουτίστηκε! Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε ελεύθερα 6 σχέδια μαθημάτων για το Γυμνάσιο!
  • Εκπαιδευτικοί βοηθήστε τους μαθητές σας να ωριμάσουν ψηφιακά με το #WebWeWantEU
Teachers

Teachers (162)

Παρασκευή, 24 Αυγούστου 2012 17:43

Να συνδέεται κανείς ή να μη συνδέεται;

Γράφτηκε από τον

Το ερώτημα αυτό πραγματεύεται έκθεση του οργανισμού ENISA για την κυβερνοασφάλεια σχετικά με τις μελλοντικές επιπτώσεις του «Life-Logging» και των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, καθώς και τις επιπτώσεις στο απόρρητο, την οικονομία, την κοινωνία και την ψυχολογία των ανθρώπων.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε στις 7/5/2012 μια έκθεση σχετικά με την εφαρμογή της οδηγίας για τις υπηρεσίες οπτικοακουστικών μέσων. Η οδηγία παρέχει τη δυνατότητα ελεύθερης κυκλοφορίας οπτικοακουστικού περιεχομένου και ανταποκρίνεται σε σημαντικούς στόχους δημόσιας πολιτικής, όπως η απαγόρευση της υποκίνησης σε μίσος, η προστασία των ανηλίκων από βλαβερό περιεχόμενο και η προώθηση ευρωπαϊκών οπτικοακουστικών έργων.

Η Κοινωνία της Πληροφορίας (ΚτΠ) επεκτείνει και εκδημοκρατίζει τη δημόσια σφαίρα. Το διαδίκτυο, που αποτελεί βασικό πυλώνα της, συμβάλλει στη συγκρότηση ενός νεοπαγούς δημοσίου χώρου διαδραστικής επικοινωνίας σε συνθήκες ισότητας και ελευθερίας. Το δίκαιο διεισδύει στην ΚτΠ για να περιφρουρήσει καθώς και να μετουσιώσει τέτοιες ακριβώς δυνατότητες και προοπτικές. Στα πλαίσια αυτά η προστασία και διεύρυνση των ψηφιακών δικαιωμάτων αποτελεί κεντρικό δικαιοπολιτικό στόχο κάθε πολιτικής ή νομοθετικής παρέμβασης για τη διακυβέρνηση ή/και τη ρύθμιση της ΚτΠ.

Πέμπτη, 23 Αυγούστου 2012 17:09

Η προσωπική μας εικόνα και οι ΤΠΕ

Γράφτηκε από τον

Η εικόνα μας αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο της προσωπικότητάς μας. Η αποτύπωση, αποθήκευση, επεξεργασία, δημόσια προβολή και αναπαραγωγή αυτής χωρίς τη συναίνεσή μας ενδέχεται να συνιστά προσβολή απαγορευμένη από τον νόμο. Ιδιαίτερα με τη διάδοση των σύγχρονων τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών οι δυνατότητες προσβολής της προσωπικότητας μέσω χρήσης της εικόνας προσώπου αυξάνονται δραματικά. Ενδεικτικές περιπτώσεις τέτοιων προσβολών μπορεί να είναι:

Τετάρτη, 22 Αυγούστου 2012 03:41

Δικαιώματα διανοητικής ιδιοκτησίας

Γράφτηκε από τον

Η παραποίηση/απομίμηση και η πειρατεία αποτελούν όλο και μεγαλύτερη απειλή για την οικονομία. Μεταξύ 2005 και 2010, ο αριθμός των καταγεγραμμένων περιπτώσεων εντοπισμού στα σύνορα της ΕΕ προϊόντων για τα οποία υπήρχαν υποψίες ότι παραβιάζουν δικαιώματα διανοητικής ιδιοκτησίας (ΔΔΙ) αυξήθηκε από 26.704 σε πάνω από 80.000. Εν τω μεταξύ, ο κλάδος της δημιουργίας υπολογίζει ότι η πειρατεία έχει κοστίσει στην ευρωπαϊκή βιομηχανία μουσικής, κινηματογράφου, τηλεόρασης και λογισμικού 10 δισεκατομμύρια ευρώ και περισσότερες από 185.000 θέσεις εργασίας, το 2008 και μόνον.

Τετάρτη, 22 Αυγούστου 2012 00:59

ACTA: Όλα όσα θέλετε να γνωρίζετε

Γράφτηκε από τον

Προς την κρίσιμη για το μέλλον της ψηφοφορία στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αρχίζει πια να πλησιάζει η ACTA, η διεθνής συμφωνία για την καταπολέμηση των πλαστών προϊόντων και της διαδικτυακής πειρατείας που έχουν ήδη υπογράψει 30 χώρες όμως δεν μπορεί να τεθεί σε ισχύ χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των ευρωβουλευτών. Τι είναι όμως ακριβώς η ACTA, γιατί προκαλεί τόσο έντονες αντιδράσεις και πώς θα καταλήξει στην όποια απόφασή του το Κοινοβούλιο;

Προσωπικά δεδομένα είναι όλες οι πληροφορίες που αναφέρονται σε ένα άτομο και μπορούν άμεσα ή έμμεσα να οδηγήσουν στην αναγνώρισή του. Για παράδειγμα, το όνομά μας, η διεύθυνσή μας, ο αριθμός του κινητού τηλεφώνου μας, το σχολείο στο οποίο πηγαίνουμε, τα μέρη όπου έχουμε ταξιδέψει, οι προτιμήσεις μας (π.χ. κατά τις αγορές μας σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα), το προφίλ μας στο Facebook (και κάθε σχετική με αυτό πληροφορία, όπως διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και κωδικός πρόσβασης), οι φωτογραφίες μας ή βίντεο με τους φίλους μας, είναι κάποια μόνο ενδεικτικά παραδείγματα αναφορικά με το τι θεωρείται προσωπικό δεδομένο στην καθημερινή μας ζωή.

Όταν αναζητούμε πληροφορίες μέσω μιας μηχανής αναζήτησης (π.χ. για κάποια εργασία που θέλουμε να ετοιμάσουμε), όλες οι αναζητήσεις που πραγματοποιούμε, καταγράφονται μαζί με τη χρονική στιγμή της κάθε αναζήτησης αλλά και τη διεύθυνση πρωτοκόλλου διαδικτύου (ΙΡ) με την οποία ο υπολογιστής μας συνδέεται στο Διαδίκτυο.

Επίσης, όταν σερφάρουμε στο Διαδίκτυο, το πρόγραμμα πλοήγησης (browser) καταγράφει τις σελίδες που επισκεπτόμαστε. Κάποιες σελίδες εγκαθιστούν στον υπολογιστή μας μικρά αρχεία (cookies) ώστε να μπορούν να μας αναγνωρίζουν όταν θα τις επισκεφτούμε εκ νέου.

Κάθε μέρα, βλέπετε ότι ο κυβερνοεκφοβισμός πλήττει όλο και περισσότερο τους μαθητές σας, διαταράσσει και επηρεάζει την τάξη στο σχολείο σας. Λοιπόν, πώς θα το χειριστείτε; Ποια είναι τα σωστά πράγματα για να πείτε, τι μπορείτε να κάνετε από σήμερα κιόλας και πώς θα βοηθήσετε τους μαθητές σας να αποφύγουν αυτήν την παγίδα του ψηφιακού κόσμου μας;

Κυριακή, 19 Αυγούστου 2012 13:40

Πνευματική ιδιοκτησία και νομοθεσία

Γράφτηκε από τον

Σύμφωνα με το τέταρτο κεφάλαιο του Νόμου 2121/1993 περί πνευματικής ιδιοκτησίας υπάρχουν ορισμένες εξαιρέσεις, κατά τις οποίες επιτρέπεται χωρίς την άδεια του δημιουργού και χωρίς αμοιβή η αναπαραγωγή ενός έργου. Συγκεκριμένα, επιτρέπεται η αναπαραγωγή έργου για ιδιωτική χρήση, η παράθεση αποσπασμάτων, η χρήση υλικού σε σχολικά βιβλία και ανθολογίες, υπό την προϋπόθεση ότι θα αναγράφεται η πηγή και η αναπαραγωγή αποσπασμάτων για διδασκαλία.

Σελίδα 10 από 12

Βιντεοθήκη για ένα καλύτερο Διαδίκτυο!

  • Θετικό περιεχόμενο στο διαδίκτυο
  • Webinar για την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2018 και τους Διαγωνισμούς
  • Webinar για την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2017 και τους Διαγωνισμούς
  • Webinar για καθηγητές Γυμνασίου απο Saferinternet4kids και eTwinning
  • Webinar για Δασκάλους Δημοτικού απο Saferinternet4kids και eTwinning
  • Webinar για Καθηγητές Γυμνασίου
  • Webinar για Δασκάλους Δημοτικού
  • Οι ψηφιακοί πολίτες του σήμερα και του αύριο