ΠΣΔΨηφιακή Ασφάλεια

Τα αποτελέσματα μελέτης που δημοσίευσε η Ε.Ε. (19/1/2011) δείχνουν ότι το 84% των προγραμμάτων λογισμικού που ελέγχθηκαν επιτρέπουν στους γονείς να αποκλείουν την πρόσβαση σε ορισμένες ιστοσελίδες, είναι όμως λιγότερο αποτελεσματικά στο φιλτράρισμα του αποκαλούμενου περιεχομένου web 2.0, όπως π.χ. ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης ή ιστολόγια. Επιπλέον, λίγα μόνο προϊόντα στην αγορά είναι σε θέση να φιλτράρουν το περιεχόμενο ιστοσελίδων στις οποίες η πρόσβαση γίνεται από κινητά τηλέφωνα ή από κονσόλες παιχνιδιών, σε μια εποχή που – στην Ευρώπη – ένα παιδί στα τέσσερα χρησιμοποιεί αυτόν τον τρόπο για σύνδεση με το Διαδίκτυο.

Τετάρτη, 01 Αυγούστου 2012 15:34

Βασικά ευρήματα έρευνας EU Kids Online

Γράφτηκε από τον

Η έκθεση αυτή παρουσιάζει τα αρχικά ευρήματα από μια πρότυπη έρευνα που σχεδιάστηκε και πραγματοποιήθηκε από το δίκτυο EU Kids Online σύμφωνα με τα πιο αξιόπιστα κριτήρια. Χρηματοδοτήθηκε από το κοινοτικό πρόγραμμα Safer Internet με σκοπό να εμπλουτίσει τη διαθέσιμη βάση δεδομένων που στοχεύουν στη χάραξη πολιτικών σχετικά με την ασφάλεια στο Διαδίκτυο.

Τετάρτη, 01 Αυγούστου 2012 14:26

Παραπλανητικά μηνύματα

Γράφτηκε από τον

Με αφορμή παραπλανητικά μηνύματα αλληλογραφίας που έχουν αποσταλεί προς τους χρήστες του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, το τελευταίο χρονικό διάστημα, και τα οποία ζητούν να γνωστοποιήσετε τους κωδικούς πρόσβασης των λογαριασμών σας, επιθυμούμε να σας ενημερώσουμε για τα ακόλουθα:

Δείτε και κατεβάστε μέσω του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, με σύνδεση στο λογαριασμό σας, δύο βιβλία για το Ασφαλές Διαδίκτυο, τα οποία απευθύνονται σε παιδιά, εκπαιδευτικούς και γονείς, από το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου, υπό την αιγίδα και τη στήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του προγράμματος πλαισίου Safer Internet.

Ιδιαίτερα ενθαρρυντικά τα αποτελέσματα της έρευνας EU Kids Online ΙΙ. Πιο συγκεκριμένα τα παιδιά-χρήστες του διαδικτύου σπανίως έρχονται σε επαφή με οποιοδήποτε είδος κινδύνου, σύμφωνα με την τελευταία έρευνα του δικτύου EU Kids Online II. Τα στοιχεία που παρατίθενται στο άρθρο αφορούν τη μειοψηφία των παιδιών που ανέφεραν ότι είχαν κάποια σχετική ριψοκίνδυνη εμπειρία σε όλη την Ευρώπη.

Για τους φορείς στους οποίους θα μπορούν να απευθύνονται παιδιά, έφηβοι, γονείς και εκπαιδευτικοί σχετικά με θέματα ασφαλούς χρήσης του διαδικτύου ενημερώνει με σχετική εγκύκλιο της Διεύθυνσης Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (Σ.Ε.Π.Ε.Δ.)  ο Ειδικός Γραμματέας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Με αφορμή την Ημέρα Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων στις 28 Ιανουαρίου, η Αρχή Προστασίας Δεδομένων έχει δημιουργήσει από το 2011 ένα διαδικτυακό κόμβο για την ενημέρωση των μαθητών σχετικά με την προστασία των προσωπικών δεδομένων και της ιδιωτικότητας στο διαδίκτυο. Μέρος αυτής της ενημέρωσης αποτελεί και εκπαιδευτικό υλικό που μπορεί να αξιοποιηθεί από τους καθηγητές για συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων στην τάξη.

Οι κίνδυνοι από τη χρήση της τεχνολογίας συχνά προσδιορίζονται από την ανθρώπινη συμπεριφορά και όχι από τις ίδιες τις τεχνολογίες. Τα παιδιά και οι νέοι που συνήθιζαν να μιλούν σε αγνώστους, να παρενοχλούν ή να κάνουν πράγματα σε μικρότερα (ηλικιακά) παιδιά υπήρχαν πολύ πριν το Διαδίκτυο. Η τεχνολογία έχει, ωστόσο, αυξήσει την επίπτωση αυτών των ενεργειών, και την εξάπλωση πιθανών συνεπειών εξ αυτών πολύ περισσότερο.

Το νομοθετικό πλαίσιο για τα προσωπικά δεδομένα ορίζονται από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών δεδομένων, η οποία έχει ως αποστολή την προστασία των δικαιωμάτων της προσωπικότητας και της ιδιωτικής ζωής του ατόμου στην Ελλάδα, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 2472/1997, και από την αντίστοιχη Αρχή Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών με τον 3471/2006 (Προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και της ιδιωτικής ζωής στον τομέα των ηλεκτρονικών επικοινωνιών και τροποποίηση του ν. 2472/1997).

Τρίτη, 31 Ιουλίου 2012 10:45

Ασφαλής αναζήτηση εικόνων

Γράφτηκε από τον

Οι εικόνες μπορούν να είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο διδασκαλίας. Μπορούν να βοηθήσουν στην κατανόηση  δύσκολων εννοιών, να παρέχουν ένα κίνητρο για συζήτηση στην τάξη, ή να προσθέσουν οπτική βοήθεια στην παρουσίαση του καθηγητή ή την εργασία των μαθητών. Το Διαδίκτυο μπορεί να προσφέρει μια θαυμάσια πηγή εικόνων, πολλές από αυτές με δωρεάν δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας, αλλά η εξεύρεση κατάλληλων εικόνων μπορεί μερικές φορές να είναι μια πρόκληση.

Σελίδα 21 από 21