ΠΣΔΨηφιακή Ασφάλεια
  • Like us on Facebook
  • Επισκεφθείτε μας και στην κοινότητα του Facebook, ενισχύστε την κοινή προσπάθεια με like & follow...
  • H δική μας απάντηση κατά του (κυβερνο)εκφοβισμού - Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε και να εκτυπώσετε το πόστερ στην τάξη σας!
  • "Το Διαδίκτυο που θέλουμε" - "The Web We Want" εμπλουτίστηκε! Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε ελεύθερα 6 σχέδια μαθημάτων για το Γυμνάσιο!
  • Εκπαιδευτικοί βοηθήστε τους μαθητές σας να ωριμάσουν ψηφιακά με το #WebWeWantEU

Κάποιες φορές απλά είναι αναπόφευκτο. Eνθουσιάζεσαι, χαίρεσαι, λυπάσαι, θυμώνεις, γελάς και θέλεις να το μοιραστείς με ολόκληρο τον κόσμο κι έτσι το «ποστάρεις» στο Facebook. Όταν αγοράζεις κάτι από το διαδίκτυο δηλώνεις την ταχυδρομική διεύθυνση και το νούμερο του τηλεφώνου σου. Ο γιατρός διατηρεί το ιατρικό ιστορικό σου σε ηλεκτρονική βάση δεδομένων. Μοιράζεσαι τις σκέψεις και τα στοιχεία σου στο διαδίκτυο χωρίς να το σκέφτεσαι καν. Τι συμβαίνει όμως όταν θελήσεις να τα αποσύρεις;

Κατηγορία Parents

 Τι ισχύει με τη λειτουργία συστήματος βιντεοεπιτήρησης σε σχολεία, φροντιστηριακές μονάδες και εκπαιδευτήρια, με αφορμή την «ασφάλεια των μαθητών και εργαζομένων ή την αποφυγή κλοπών και βανδαλισμών»; Μπορούν τα σχολεία να εγκαταστήσουν κάμερες οι οποίες μάλιστα να λειτουργούν διαρκώς, ακόμα και τις ώρες λειτουργίας και να λαμβάνουν εικόνα; Διαβάστε τι αποφάνθηκε σε πρόσφατη απόφασή της ο αρμόδιος φορέας στην Ελλάδα, της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (Α.Π.Δ.Π.Χ.).

Κατηγορία teenagers
Κυριακή, 16 Δεκεμβρίου 2012 21:30

Χρήση κινητών τηλεφώνων στα σχολεία

Τι προβλέπεται με τη χρήση κινητών στα σχολεία; Ποιό είναι το κανονιστικό πλαίσιο για τους μαθητές είτε είναι στα Δημοτικά, είτε στα Γυμνάσια ή Λύκεια; Επίσης, τι ισχύει για τους εκπαιδευτικούς την ώρα της διδασκαλίας; Σε αυτές τις ερωτήσεις δίνουμε τις απαντήσεις με τα αντίστοιχα έγγραφα (αποφάσεις, Προεδρικά Διατάγματα και γενικά την κείμενη νομοθεσία) για να γνωρίζουμε τι οφείλουμε να κάνουμε όλοι από κοινού. 

Έχουμε λοιπόν και λέμε: Σε ισχύ είναι η Υπουργική Απόφαση από το 2006 (Υ.Α.132328_Γ2_7-12-06)   η οποία χαρακτηριστικά αναφέρει τα εξής.

Κατηγορία Teachers
Τρίτη, 02 Οκτωβρίου 2012 18:48

Ασφάλεια δικτύων και νομοθεσία

O Ευρωπαϊκός οργανισμός ENISA αναλύει τη νομοθεσία για την ασφάλεια των δικτύων και υποδεικνύει τα κενά εφαρμογής της: πολλά περιστατικά παραμένουν μη εντοπίσημα και μη καταγεγγραμένα.

Σε μια νέα μελέτη του οργανισμού της ΕΕ για την «ασφάλεια στον κυβερνοχώρο» ο ENISA δίνει ένα παράδειγμα της υφιστάμενης και μελλοντικής νομοθεσίας της ΕΕ σχετικά με τα μέτρα ασφαλείας και την αναφορά συμβάντων. Η ανάλυση υπογραμμίζει τα σημαντικά βήματα που έχουν γίνει για την εξέλιξη της νομοθεσίας, αλλά και προσδιορίζει τα κενά στην εφαρμογή της σε εθνικό επίπεδο, καθώς δεν έχει καταγραφεί αριθμός περισσοτέρων περιστατικών.

Κατηγορία Teachers

Η άμεση διαφήμιση δίχως τη συγκατάθεσή μας είναι ένα φαινόμενο, το οποίο μέσω των σύγχρονων δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών έχει πάρει τεράστιες διαστάσεις. Στο πλαίσιο αυτό ευδοκιμεί παγκοσμίως μία ολόκληρη αγορά παροχής υπηρεσιών συλλογής προσωπικών δεδομένων και άμεσης διαφήμισης. Μολονότι στις σύγχρονες κοινωνίες της κατανάλωσης η άμεση διαφήμιση ανταποκρίνεται σε υπάρχουσες καταναλωτικές ανάγκες, αποβαίνει ωστόσο ιδιαιτέρως ενοχλητική στις περιπτώσεις που είναι ανεπίκλητη (spam), ενώ επιβαρύνει σημαντικά τη λειτουργία του διαδικτύου. Γι’ αυτούς τους λόγους η ισχύουσα νομοθεσία προβλέπει μία σειρά από δικαιώματα και μέσα προστασίας από μη ζητηθείσες ηλεκτρονικές επικοινωνίες.

Κατηγορία Teachers

Η υπουργική σύνοδος μεταξύ ΕΕ και ΗΠΑ, σε επίπεδο Δικαιοσύνης και Εσωτερικών Υποθέσεων, η οποία πραγματοποιήθηκε στην Κοπεγχάγη στις 21/6/2012, κάνει έκκληση προς όλες τις κυβερνήσεις ανά τον κόσμο για να συμμετάσχουν στη δημιουργία μίας παγκόσμιας συμμαχίας κατά της online παιδικής σεξουαλικής εκμετάλλευσης και κακοποίησης. Η πρωτοβουλία επιδιώκει να ενώσει τους φορείς λήψης αποφάσεων σε όλο τον κόσμο και να βοηθήσει καλύτερα στον εντοπισμό των θυμάτων και την ποινική δίωξη των δραστών.

Κατηγορία Parents

Η Κοινωνία της Πληροφορίας (ΚτΠ) επεκτείνει και εκδημοκρατίζει τη δημόσια σφαίρα. Το διαδίκτυο, που αποτελεί βασικό πυλώνα της, συμβάλλει στη συγκρότηση ενός νεοπαγούς δημοσίου χώρου διαδραστικής επικοινωνίας σε συνθήκες ισότητας και ελευθερίας. Το δίκαιο διεισδύει στην ΚτΠ για να περιφρουρήσει καθώς και να μετουσιώσει τέτοιες ακριβώς δυνατότητες και προοπτικές. Στα πλαίσια αυτά η προστασία και διεύρυνση των ψηφιακών δικαιωμάτων αποτελεί κεντρικό δικαιοπολιτικό στόχο κάθε πολιτικής ή νομοθετικής παρέμβασης για τη διακυβέρνηση ή/και τη ρύθμιση της ΚτΠ.

Κατηγορία Teachers
Πέμπτη, 23 Αυγούστου 2012 17:09

Η προσωπική μας εικόνα και οι ΤΠΕ

Η εικόνα μας αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο της προσωπικότητάς μας. Η αποτύπωση, αποθήκευση, επεξεργασία, δημόσια προβολή και αναπαραγωγή αυτής χωρίς τη συναίνεσή μας ενδέχεται να συνιστά προσβολή απαγορευμένη από τον νόμο. Ιδιαίτερα με τη διάδοση των σύγχρονων τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών οι δυνατότητες προσβολής της προσωπικότητας μέσω χρήσης της εικόνας προσώπου αυξάνονται δραματικά. Ενδεικτικές περιπτώσεις τέτοιων προσβολών μπορεί να είναι:

Κατηγορία Teachers
Σελίδα 3 από 4