ΠΣΔΨηφιακή Ασφάλεια
  • Like us on Facebook
  • "Παίξτε" με το διαδραστικό infographic πρωτιάς για τα Ελληνικά σχολεία στην Ευρώπη με την ετικέτα ψηφιακής ασφάλειας!
  • Επισκεφθείτε μας και στην κοινότητα του Facebook, ενισχύστε την κοινή προσπάθεια με like & follow...
  • H δική μας απάντηση κατά του (κυβερνο)εκφοβισμού - Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε και να εκτυπώσετε το πόστερ στην τάξη σας!
  • "Το Διαδίκτυο που θέλουμε" - "The Web We Want" εμπλουτίστηκε! Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε ελεύθερα 6 σχέδια μαθημάτων για το Γυμνάσιο!
  • Εκπαιδευτικοί βοηθήστε τους μαθητές σας να ωριμάσουν ψηφιακά με το #WebWeWantEU

Με αφορμή τον εορτασμό της καθιερωμένης από το Συμβούλιο της Ευρώπης Ευρωπαϊκής Ημέρας Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, στις 28 Ιανουαρίου, δημιουργήσαμε σχετικό αφιέρωμα, με βάση τι ισχύει από πλευράς Ευρωπαϊκής Επιτροπής καθώς και στη χώρα μας από πλευράς του αρμόδιου φορέα (Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα).
Κατηγορία Teachers

Η πορεία προς τα Χριστούγεννα είναι μία πολυάσχολη περίοδος για πολλά σχολεία, με αρκετά της πρωτοβάθμιας να ανεβάζουν Χριστουγεννιάτικες παραστάσεις και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να παρουσιάζουν ανάλογες μουσικές εκδηλώσεις. Πολλά σχολεία ενθαρρύνουν τους γονείς και τους κηδεμόνες να παρακολουθήσουν αυτά τα γεγονότα καθώς παρουσιάζουν την εργασία  των μαθητών και των εκπαιδευτικών.

Με την εξέλιξη  των κινητών τηλεφώνων, εκείνοι που παρακολουθούν την εκδήλωση μάλλον επιθυμούν να φωτογραφήσουν ή να βιντεοσκοπήσουν τα παιδιά τους, χρησιμοποιώντας μια φορητή συσκευή, όπως ένα smartphone ή tablet. Αν και αυτό δεν αποθαρρύνεται, οι διευθυντές στα σχολεία μπορεί να θέλουν να εξετάσουν τις συνέπειες των γονέων που μοιράζονται αυτές τις φωτογραφίες με άλλους στο διαδίκτυο.

Οι διευθυντές των σχολείων δεν επιθυμούν να εξαντλούν την αυστηρότητά τους σε αυτό το θέμα και η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ) δεν έχει εκδώσει κάτι σχετικό που να αφορά αυτό το ειδικό ζήτημα των σχολείων. Ωστόσο υπάρχει η Απόφαση 66/2010 σχετικά με την ανάρτηση φωτογραφιών στο Διαδίκτυο, δίχως συγκατάθεση. Σχετικά με το ότι οι γονείς και οι κηδεμόνες είναι σε θέση να λαμβάνουν φωτογραφίες ή βίντεο από παραστάσεις και αν αυτές οι εικόνες παραβιάζουν την ιδιωτικότητα, παραθέτουμε ότι:

Κατηγορία Teachers
Τρίτη, 02 Οκτωβρίου 2012 07:17

Έφηβοι

Συμβουλευτείτε το infographic, το οποίο επιμελήθηκε ο ενημερωτικός κόμβος "Ασφάλεια στο Διαδίκτυο" του ΠΣΔ και το οποίο παρέχει κατευθυντήριες γραμμές σχετικά με το τι οι χρήστες των κοινωνικών δικτύων πρέπει και τι δεν πρέπει να κάνουν με τη χρήση του Facebook και παρόμοια κοινωνικά μέσα. Βρείτε το πλήρες πόστερ στη σελίδα H δική μας απάντηση κατά του (κυβερνο)εκφοβισμού

Tο "Διαδίκτυο που θέλουμε" (Web We Want) είναι ένα βιβλίο, 52 σελίδων, το οποίο απευθύνεται σε εφήβους 13-16 ετών. Πρόκειται για ένα εγχειρίδιο από και για νέους ανθρώπους. Το περιεχόμενο και η προσέγγιση, σχεδιασμένα για να συντονιστούν με τις ανάγκες και τις προτιμήσεις των νέων σήμερα, έχουν ως στόχο να προκαλέσουν προβληματισμό σχετικά με θέματα όπως τα ψηφιακά αποτυπώματα, η φήμη, τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις στο Διαδίκτυο. Την ίδια στιγμή, μια ποικιλία από πρακτικές ασκήσεις καλούν τους νέους να μοιραστούν τις εμπειρίες τους και να διερευνήσουν τις δικές τους διαδικτυακές πρακτικές. Βρείτε όλες τις σχετικές πληροφορίες και το βιβλίο εδώ.

Όταν μία ομάδα από φίλες σε κάποιο μακρινό Λύκειο της Αυστραλίας δημοσιεύει online μία φήμη για αντίζηλό τους, πυροδοτείται μια αλυσιδωτή αντίδραση που δεν αφήνει κανέναν ασυγκίνητο. Διασπορά ψευδών ειδήσεων, cyberbullying, sexting, καυγάδες μέσω βίντεο και η αστυνομία ανακύπτουν ξαφνικά.
Θα αποφύγουν αυτές οι φίλες να «σταμπαριστούν» (tagged) για πάντα;

Κατηγορία Internet-Safety

Στον κυβερνοχώρο η ταυτότητά μας αντικατοπτρίζεται στο όνομα χρήστη και τον κωδικό πρόσβασης. Για τους χρήστες, το να διατηρήσουν τους κωδικούς τους ασφαλείς είναι ζωτικής σημασίας για την αποφυγή περιστατικών όπως η υποκλοπή ταυτότητας. Ωστόσο, οι παροχείς ηλεκτρονικών υπηρεσιών (που αποθηκεύουν τα ονόματα των χρηστών και τους κωδικούς πρόσβασης) θα πρέπει να κάνουν το ίδιο. Τα προβλήματα προκύπτουν όταν γίνονται συμβιβασμοί στην ασφάλεια, από τη μία ή από την άλλη πλευρά.

Κατηγορία Parents
Τετάρτη, 29 Αυγούστου 2012 22:54

Ασφάλεια στο Διαδίκτυο και LAMS

Δύο από τις μεγαλύτερες (σε αριθμό μελών) καθώς και σε επίπεδο ενδιαφέροντος κοινότητες του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, LAMS & Internet Safety συνεργάστηκαν και παρήγαγαν από κοινού μία ενότητα περί ιδιωτικότητας. Με αφορμή τα πρόσφατα κρούσματα με τους κωδικούς στις Πανελλαδικές εξετάσεις, δημιουργήθηκε το συγκεκριμένο μάθημα, εστιάζοντας στο ζήτημα της ιδιωτικότητας στο Διαδίκτυο και της γενικότερης προστασίας των δεδομένων μας. Ελπίζουμε να σας αρέσει το θέμα και να το αναπαράγετε με οποιονδήποτε τρόπο:

Κατηγορία Teachers

Μια νέα έρευνα του ευρωβαρόμετρου δείχνει ότι οι χρήστες του Διαδικτύου ανησυχούν πολύ για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο. Το 89% αποφεύγει να αποκαλύπτει προσωπικά δεδομένα στο Διαδίκτυο και το 74% συμφωνεί ότι ο κίνδυνος να πέσει κανείς θύμα κυβερνοεγκλήματος έχει αυξηθεί τον προηγούμενο χρόνο. 12% των χρηστών του Διαδικτύου σε όλη την ΕΕ έχουν ήδη πέσει θύμα ηλεκτρονικής απάτης και 8% έχουν πέσει θύμα αντιποίησης ταυτότητας. Παρόλα αυτά, 53% των χρηστών δεν έχουν αλλάξει κανέναν από τους κωδικούς πρόσβασής τους στο Διαδίκτυο τον περασμένο χρόνο.

Κατηγορία Parents
Τετάρτη, 29 Αυγούστου 2012 01:19

Η Ευρώπη απέρριψε την ACTA

Η εμπορική συμφωνία για την καταπολέμηση της παραποίησης (ACTA) απορρίφθηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και κατά συνέπεια δεν θα εφαρμοστεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Είναι η πρώτη φορά που το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο χρησιμοποιεί τη δυνατότητα που του παρέχει η Συνθήκη της Λισαβόνας να απορρίψει διεθνή εμπορική συμφωνία. 478 βουλευτές καταψήφισαν την ACTA, 39 ψήφισαν υπέρ και 165 απείχαν.

Κατηγορία Parents
Παρασκευή, 24 Αυγούστου 2012 17:43

Να συνδέεται κανείς ή να μη συνδέεται;

Το ερώτημα αυτό πραγματεύεται έκθεση του οργανισμού ENISA για την κυβερνοασφάλεια σχετικά με τις μελλοντικές επιπτώσεις του «Life-Logging» και των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, καθώς και τις επιπτώσεις στο απόρρητο, την οικονομία, την κοινωνία και την ψυχολογία των ανθρώπων.

Κατηγορία Teachers
Σελίδα 7 από 11