Πέμπτη, 15 Δεκεμβρίου 2016 18:03

Με την έγκριση του ΙΕΠ το «The Web We Want Εκπαιδευτικοί στο Διαδίκτυο»

Γράφτηκε από τον
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(5 ψήφοι)

Σύμφωνα με την με αρ. πρωτ. 46/24-11-2016 Πράξη του Δ.Σ. του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, το εκπαιδευτικό εγχειρίδιο με θέμα «The Web We Want Εκπαιδευτικοί στο Διαδίκτυο», εγκρίθηκε  παιδαγωγικά και πιο συγκεκριμένα: το εκπαιδευτικό εγχειρίδιο «Το Διαδίκτυο που θέλουμε» κρίνεται παιδαγωγικά κατάλληλο ως συμπληρωματικό υλικό για τον εκπαιδευτικό και μπορεί να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο του μαθήματος της Πληροφορικής στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, της Δημιουργικής Εργασίας σε Γυμνάσιο και Λύκειο καθώς και σε προγράμματα Αγωγής Υγείας, για το σχολικό έτος 2016-2017.

H επιμέλεια της ελληνικής έκδοσης του εγχειριδίου «The Web We Want Εκπαιδευτικοί στο Διαδίκτυο» εκπονήθηκε εθελοντικά από τον κ. Άρη Λούβρη, εκπαιδευτικό Πληροφορικής και Εθνικό Συντονιστή eSafety Label. Το εν λόγω βιβλίο, αποτελεί συνέχεια του παιδαγωγικά κατάλληλου εγχειριδίου για εφήβους «Το Διαδίκτυο που Θέλουμε» (9959/29-9-2014 εισήγηση ΙΕΠ), ως συμπληρωματικό εκπαιδευτικό υλικό με σχέδια μαθημάτων και απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς. Το εγχειρίδιο δημιουργήθηκε το 2015 από το Ευρωπαϊκό Σχολικό Δίκτυο (EUN) σε συνεργασία με το δίκτυο Insafe.

Ακριβώς όπως το The Web We Want αναπτύχθηκε από νέους για νέους, έτσι και τα μαθήματα που περιέχονται στο εγχειρίδιο για εκπαιδευτικούς «Web We Want» σχεδιάστηκαν από εκπαιδευτικούς για εκπαιδευτικούς από την Ευρώπη. Τα σχέδια μαθημάτων προτείνουν ιδέες και δραστηριότητες για να ενθαρρύνουν τους νέους να αναπτύξουν δεξιότητες δημιουργικής και κριτικής σκέψης απαραίτητες για μια ενδιαφέρουσα και γεμάτη ζωή στον κόσμο του αύριο.

Το παρόν εγχειρίδιο βοηθάει τους εκπαιδευτικούς να ενσωματώσουν ζητήματα που σχετίζονται με τις διαδικτυακές δραστηριότητες των νέων στο αναλυτικό πρόγραμμα διδασκαλίας τους μέσω διαδραστικών σχεδίων μαθημάτων και φύλλων εργασίας που σχετίζονται με τα εθνικά πλαίσια προσόντων. Τα θέματα και οι στόχοι κάθε δραστηριότητας παρουσιάζονται σε ένα εύχρηστο πίνακα περιεχομένων. Χρησιμοποιώντας αυτό το υλικό, οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να κατανοήσουν καλύτερα τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που προκύπτουν από το διαδίκτυο καθώς και να αποκτήσουν δεξιότητες απαραίτητες για τη μελλοντική τους σταδιοδρομία και ζωή.

Όλα τα σχέδια μαθημάτων συνάδουν με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Ψηφιακών Δεξιοτήτων, έναν οδηγό που βοηθάει στην αναγνώριση και περιγραφή των ικανοτήτων που σχετίζονται με τις ΤΠΕ σύμφωνα με την προσέγγιση του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Επαγγελματικών Προσόντων και σκιαγραφεί τις μεθοδολογικές επιλογές πίσω από αυτό. Η συνολική προσέγγιση και το περιεχόμενο του εν λόγω πονήματος, προσεκτικά σχεδιασμένα ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες, τα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις των νέων σήμερα, έχουν ως στόχο να ευαισθητοποιήσουν και να προκαλέσουν προβληματισμό σχετικά με θέματα που αρκετά συχνά εγείρουν ερωτήματα και χρήζουν περαιτέρω διερεύνησης, όπως:

  • τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις των εφήβων στον κόσμο του διαδικτύου
  • η ανάπτυξη κριτικής επεξεργασίας των διαδικτυακών πληροφοριών
  • η υπεύθυνη και ασφαλής συμμετοχή στο διαδίκτυο
  • η η προστασία της ιδιωτικότητας και η διαδικτυακή φήμη
  • τα πνευματικά δικαιώματα

Κάθε ενότητα περιλαμβάνει μια ποικιλία πρακτικών ασκήσεων, που δίνουν στους νέους τη δυνατότητα, ατομικά και, κυρίως, ομαδοσυνεργατικά, να επικοινωνήσουν τις εμπειρίες τους, να δημιουργήσουν συμβουλές και εργαλεία που μπορούν να μοιραστούν με άλλους νέους σε όλο τον κόσμο, να διερευνήσουν τις δικές τους διαδικτυακές συμπεριφορές και πρακτικές, αλλά και να αναστοχαστούν πάνω σε αυτές. Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω καθώς και τα εκπαιδευτικά οφέλη που μπορούν να προκύψουν από την αξιοποίηση του συγκεκριμένου εγχειριδίου στη διδακτική πράξη, η ελληνική εκδοχή του είναι διαθέσιμη από 24/10/2016 στη διεύθυνση http://www.webwewant.eu/ καθίσταται εφικτή η ένταξή του στην εκπαιδευτική πράξη, καθώς είναι δυνατό να συνδεθεί:

  • με το μάθημα της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο, όπου συχνά παρατηρούνται ελλείψεις στην ενημέρωση των μαθητών/μαθητριών σε θέματα ασφαλούς πλοήγησης στο διαδίκτυο καθώς και αποτελεσματικής διαχείρισης των διαδικτυακών πληροφοριών
  • με το μάθημα της Δημιουργικής Εργασίας σε Γυμνάσιο και Λύκειο, αφού η εκτεταμένη χρήση του διαδικτύου ως πόρος πληροφόρησης από τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς στο πλαίσιο υλοποίησης του συγκεκριμένου μαθήματος απαιτεί δεξιότητες κριτικής αναζήτησης και επεξεργασίας των διαδικτυακών πηγών και δεδομένων
  • με τα Προγράμματα Αγωγής Υγείας, καθώς ολόκληρο ή μέρος του εγχειριδίου μπορεί να αξιοποιηθεί ως υλικό προετοιμασίας σε θέματα που αφορούν την ασφαλή χρήση και αξιοποίηση του διαδικτύου, την προστασία της ιδιωτικότητας και την πρόληψη συμπεριφορών εξάρτησης.
  • Ο επιμελητής της ελληνικής έκδοσης ευελπιστεί ότι το συγκεκριμένο πόνημα θα αξιοποιηθεί από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ατομικά και κυρίως, ομαδοσυνεργατικά στη διδακτική και μαθησιακή πράξη, συμβάλλοντας, έτσι, στη συγκρότηση της ταυτότητας του υπεύθυνου, ενημερωμένου και ψηφιακά καταρτισμένου Ευρωπαίου πολίτη του μέλλοντος. Την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2017 (7 Φεβρουαρίου) θα παρουσιαστεί επισήμως, στο πλαίσιο του μηνύματος της Ημέρας:«Γίνε η αλλαγή: Όλοι μαζί για ένα καλύτερο Διαδίκτυο»

    Διαβάστηκε 14870 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Πέμπτη, 02 Φεβρουαρίου 2017 13:19