Ακριβώς όπως το The Web We Want αναπτύχθηκε από νέους για νέους, έτσι και τα μαθήματα που περιέχονται στο εγχειρίδιο για εκπαιδευτικούς «Web We Want» σχεδιάστηκαν από εκπαιδευτικούς για εκπαιδευτικούς από την Ευρώπη. Τα σχέδια μαθημάτων προτείνουν ιδέες και δραστηριότητες για να ενθαρρύνουν τους νέους να αναπτύξουν δεξιότητες δημιουργικής και κριτικής σκέψης απαραίτητες για μια ενδιαφέρουσα και γεμάτη ζωή στον κόσμο του αύριο.
Το παρόν εγχειρίδιο βοηθάει τους εκπαιδευτικούς να ενσωματώσουν ζητήματα που σχετίζονται με τις διαδικτυακές δραστηριότητες των νέων στο αναλυτικό πρόγραμμα διδασκαλίας τους μέσω διαδραστικών σχεδίων μαθημάτων και φύλλων εργασίας που σχετίζονται με τα εθνικά πλαίσια προσόντων. Τα θέματα και οι στόχοι κάθε δραστηριότητας παρουσιάζονται σε ένα εύχρηστο πίνακα περιεχομένων. Χρησιμοποιώντας αυτό το υλικό, οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να κατανοήσουν καλύτερα τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που προκύπτουν από το διαδίκτυο καθώς και να αποκτήσουν δεξιότητες απαραίτητες για τη μελλοντική τους σταδιοδρομία και ζωή.
Όλα τα σχέδια μαθημάτων συνάδουν με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Ψηφιακών Δεξιοτήτων, έναν οδηγό που βοηθάει στην αναγνώριση και περιγραφή των ικανοτήτων που σχετίζονται με τις ΤΠΕ σύμφωνα με την προσέγγιση του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Επαγγελματικών Προσόντων και σκιαγραφεί τις μεθοδολογικές επιλογές πίσω από αυτό. Η συνολική προσέγγιση και το περιεχόμενο του εν λόγω πονήματος, προσεκτικά σχεδιασμένα ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες, τα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις των νέων σήμερα, έχουν ως στόχο να ευαισθητοποιήσουν και να προκαλέσουν προβληματισμό σχετικά με θέματα που αρκετά συχνά εγείρουν ερωτήματα και χρήζουν περαιτέρω διερεύνησης, όπως:
- τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις των εφήβων στον κόσμο του διαδικτύου
- η ανάπτυξη κριτικής επεξεργασίας των διαδικτυακών πληροφοριών
- η υπεύθυνη και ασφαλής συμμετοχή στο διαδίκτυο
- η η προστασία της ιδιωτικότητας και η διαδικτυακή φήμη
- τα πνευματικά δικαιώματα
Κάθε ενότητα περιλαμβάνει μια ποικιλία πρακτικών ασκήσεων, που δίνουν στους νέους τη δυνατότητα, ατομικά και, κυρίως, ομαδοσυνεργατικά, να επικοινωνήσουν τις εμπειρίες τους, να δημιουργήσουν συμβουλές και εργαλεία που μπορούν να μοιραστούν με άλλους νέους σε όλο τον κόσμο, να διερευνήσουν τις δικές τους διαδικτυακές συμπεριφορές και πρακτικές, αλλά και να αναστοχαστούν πάνω σε αυτές. Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω καθώς και τα εκπαιδευτικά οφέλη που μπορούν να προκύψουν από την αξιοποίηση του συγκεκριμένου εγχειριδίου στη διδακτική πράξη, η ελληνική εκδοχή του είναι διαθέσιμη από 24/10/2016 στη διεύθυνση http://www.webwewant.eu/ καθίσταται εφικτή η ένταξή του στην εκπαιδευτική πράξη, καθώς είναι δυνατό να συνδεθεί:
Ο επιμελητής της ελληνικής έκδοσης ευελπιστεί ότι το συγκεκριμένο πόνημα θα αξιοποιηθεί από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ατομικά και κυρίως, ομαδοσυνεργατικά στη διδακτική και μαθησιακή πράξη, συμβάλλοντας, έτσι, στη συγκρότηση της ταυτότητας του υπεύθυνου, ενημερωμένου και ψηφιακά καταρτισμένου Ευρωπαίου πολίτη του μέλλοντος. Την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2017 (7 Φεβρουαρίου) θα παρουσιαστεί επισήμως, στο πλαίσιο του μηνύματος της Ημέρας:«Γίνε η αλλαγή: Όλοι μαζί για ένα καλύτερο Διαδίκτυο»