Σάββατο, 18 Αυγούστου 2012 14:21

Ο αναθεωρημένος οδηγός του εκπαιδευτικού για την Ασφάλεια των μαθητών στο Διαδίκτυο

Γράφτηκε από τον
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)

Ποιος είναι ο ρόλος του εκπαιδευτικού στη διατήρηση της ασφάλειας των μαθητών στο διαδίκτυο; Τι συμβαίνει όταν πρόκειται για το κινητό τηλέφωνο ενός μαθητή; Τι είναι το φαινόμενο sexting; Τι μπορούν εν τέλει να κάνουν οι εκπαιδευτικοί; Διαβάστε τον οδηγό του εκπαιδευτικού και δείτε το πεντάλεπτο βίντεο με τα θετικά και αρνητικά του Διαδικτύου.

 Οι περισσότεροι μαθητές είναι εξοικειωμένοι και συνάμα ενεργοί χρήστες της κινητής τηλεφωνίας. Αν και το κινητό διευκολύνει το διαμοιρασμό και την ανταλλαγή πληροφοριών, μπορεί να αποτελέσει ένα κακόβουλο εργαλείο, εφόσον δεν χρησιμοποιηθεί σωστά. Αυτό σημαίνει ότι οι μαθητές χρησιμοποιούν τα έξυπνα κινητά τους (ή και «κουτά» ενίοτε) για να μοιράζονται πράγματα που ποτέ δεν θα έκαναν υπό κανονικές συνθήκες: από ακατάλληλα σχόλια ως το sexting, τα οποία όλα αυτά μαζί συνιστούν ένα επικίνδυνο ναρκοπέδιο.

Κατά συνέπεια, ποιος είναι ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην τήρηση της ασφάλειας των μαθητών του στο διαδίκτυο; Οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία, μέσω του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, μπορούν να μπλοκάρουν ιστοσελίδες στους υπολογιστές των εργαστηρίων, αλλά όταν πρόκειται για το προσωπικό τηλέφωνο ενός μαθητή … αυτό αποτελεί μια δύσκολη περίπτωση.

Έτσι, αντί να βλέπουν το πρόβλημα ως κάτι που πρέπει να μπλοκαριστεί, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να δουν τον «υπερδιαμοιρασμό» (over-sharing) πληροφοριών από τους μαθητές, ως κάτι που πρέπει να αντιμετωπιστεί. Το πρώτο βήμα είναι να προσδιοριστούν πρωτίστως τα όρια και τα οποία θα πρέπει να καθοριστούν σαφέστατα.

Δείτε το παρακάτω βίντεο και διαβάστε τον αναθεωρημένο 5σέλιδο οδηγό του εκπ/κού.

 

Διαβάστηκε 7351 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Τετάρτη, 26 Σεπτεμβρίου 2012 15:28