• Επισκεφθείτε μας και στην κοινότητα του Facebook, ενισχύστε την κοινή προσπάθεια με like & follow...
  • "Το Διαδίκτυο που θέλουμε" - "The Web We Want" εμπλουτίστηκε! Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε ελεύθερα 6 σχέδια μαθημάτων για το Γυμνάσιο!
  • H δική μας απάντηση κατά του (κυβερνο)εκφοβισμού - Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε και να εκτυπώσετε το πόστερ στην τάξη σας!
  • Εκπαιδευτικοί βοηθήστε τους μαθητές σας να ωριμάσουν ψηφιακά με το #WebWeWantEU
Κυριακή, 07 Οκτωβρίου 2018 23:56

eSafety Label+ "Γίνε ο επόμενος πρωταθλητής στην ψηφιακή ασφάλεια"!

Γράφτηκε από τον
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(5 ψήφοι)
Το eSafety Label+ "Γίνε ο επόμενος πρωταθλητής eSafety" είναι ένα έργο Erasmus+ που στοχεύει στην κινητοποίηση και προώθηση της ανταλλαγής γνώσεων και βέλτιστων πρακτικών μεταξύ μιας ευρείας κοινότητας Eυρωπαίων εκπαιδευτικών και άλλων σχολικών φορέων για την καλύτερη εξασφάλιση των σχολείων σε ένα ασφαλές και υπεύθυνο ψηφιακό μέλλον. Ενημερωθείτε για την πρόσφατη έκθεση έρευνας "Χαρτογράφηση των αναγκών και προτεραιοτήτων στην εκπαίδευση για την ψηφιακή ασφάλεια".

Τι σκοπεύει να επιτύχει η έκθεση έρευνας;

Ως ένα από τα κύρια αποτελέσματα του έργου eSafety Label+, η παρούσα έκθεση μας επέτρεψε να εντοπίσουμε τα βασικά πλεονεκτήματα και τις αδυναμίες της ψηφιακής ασφάλειας στα σχολεία στην Ευρώπη, καθώς και να εντοπίσουμε τομείς βελτίωσης. Επιπλέον, αξιολογεί την τρέχουσα διαδικασία πιστοποίησης του eSafety Label και την επίδραση της πρωτοβουλίας στο σχολικό περιβάλλον.

Η έκθεση βασίζεται σε ποσοτική έρευνα που πραγματοποιήθηκε ανάμεσα σε 1.150 μέλη της κοινότητας ετικετών eSafety και αποτελεί βάση τεκμηρίωσης για όλες τις περαιτέρω δραστηριότητες του σχεδίου eSafety Label+. Τέλος, η έρευνα στοχεύει στη χαρτογράφηση των αναγκών και των προτεραιοτήτων των σχολείων όσον αφορά την ασφάλεια στο διαδίκτυο προκειμένου:

  • να διευκολύνουν τη διαδικασία διαπίστευσης της ετικέτας eSafety για τους εκπαιδευτικούς και το λοιπό προσωπικό του σχολείου,
  • να βελτιώσουν καλύτερα τις πληροφορίες που παρέχονται από την κοινότητα ετικετών eSafety όσον αφορά την ενίσχυση της δημιουργίας ικανοτήτων,
  • να βελτιώσουν τις οδηγίες για το προσωπικό του σχολείου.

Κύρια αποτελέσματα και συστάσεις

Συνολικά, τα αποτελέσματα της έκθεσης στην οποία στηρίζεται αυτή η έρευνα ήταν πολύ θετικά, αποκαλύπτοντας ότι η πλειοψηφία των συμμετεχόντων θεώρησε ότι δεν ήταν απαραίτητη η βελτίωση όσον αφορά το Έντυπο Αξιολόγησης (Assesment Form). Αυτό επιβεβαιώνει τη χρησιμότητα και τη σαφήνεια της διαδικασίας που είναι απαραίτητα για την απόκτηση μίας ετικέτας eSafety.
Όταν ερωτήθηκαν για τις πιο σημαντικές διαδικασίες για την απόκτηση μιας ετικέτας, οι περισσότεροι ανταποκρίθηκαν ότι η ευχρηστία του ιστότοπου, η αξιοπιστία της διαδικασίας μέσω της οποίας μπορεί να ληφθεί μια ετικέτα, καθώς και οι πληροφορίες που είναι διαθέσιμες στον ιστότοπο θα πρέπει να είναι σε υψηλότερη κατάταξη, ακολουθούμενα από την υποστήριξη που έλαβε πριν από την υποβολή του εντύπου αξιολόγησης.

Σύμφωνα με την έρευνα, η μεγάλη πλειοψηφία των εκπαιδευτικών, των διευθυντών και των εκπαιδευτικών δεν θεωρεί απαραίτητη οποιαδήποτε τροποποίηση του Σχεδίου Δράσης (Action Plan) που λαμβάνουν τα σχολεία κατά την υποβολή του Εντύπου Αξιολόγησης. Το Σχέδιο Δράσης διαδραματίζει καίριο ρόλο στη βελτίωση της ψηφιακής ασφάλειας του σχολείου, καθώς υπογραμμίζει τις περιοχές που απαιτούν περαιτέρω ανάπτυξη, οι οποίες πρέπει να αντιμετωπιστούν πριν να δοθεί καλύτερη ετικέτα (ασημένια ή χρυσή). Μόνο μικρό ποσοστό των ερωτηθέντων πρότεινε ότι το σχέδιο δράσης θα πρέπει να απλουστευθεί και να καταστεί σαφέστερο.
Ένα αρκετά υψηλό ποσοστό ερωτηθέντων υπογράμμισε την ανάγκη για το προσωπικό του σχολείου να λάβει περαιτέρω υποστήριξη στο πλαίσιο των πρακτικών ψηφιακής ασφάλειας. Αυτό θα μπορούσε να υποδηλώσει ότι η πρωτοβουλία για την ετικέτα eSafety θα πρέπει να δημιουργήσει συμφωνίες με οργανισμούς ή αρχές που μπορούν να ενεργούν στα σχολεία και, κατά συνέπεια, να εφαρμόζουν μια «ετικέτα» μέσω διακρατικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων.

Η έκθεση αποκαλύπτει εξίσου ότι η πλειονότητα των εκπαιδευτικών οργανώνουν εκδηλώσεις στα σχολεία τους προκειμένου να εκπαιδεύσουν το προσωπικό του σχολείου καθώς και την ευρύτερη σχολική κοινότητα για πολλαπλά θέματα σχετικά με την ασφάλεια στο διαδίκτυο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι παρόλο που οι γονείς ενημερώνονται επίσης για τα θέματα που αφορούν τη χρήση των ΤΠΕ και την ασφάλεια στο διαδίκτυο στα σχολεία, οι περισσότεροι ερωτηθέντες θεωρούν ότι πρέπει να συμμετάσχουν πιο ενεργά σε αυτόν τον τομέα.
Μεταξύ των τομέων βελτίωσης που αποκάλυψε η έρευνα και αξίζει να αναφερθεί είναι το γεγονός ότι ένα σημαντικό ποσοστό των ερωτηθέντων δεν έχει Πολιτική Αποδεκτής Χρήσης (AUP). Ένα AUP, είναι ένα σύντομο έγγραφο που παρέχει οδηγίες σε μια σειρά χρηστών, επιτρέποντάς τους να έχουν πρόσβαση στο Internet με ασφάλεια και να αλληλεπιδρούν με τις κινητές τεχνολογίες. Αυτό σημαίνει ότι το έργο eSafety Label+ θα μπορούσε να προτείνει την εφαρμογή της Πολιτικής Αποδεκτής Χρήσης ή του προτύπου «Κανονισμός σχολείου» σε περισσότερα σχολεία της Ευρώπης.

Επιπλέον, τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι ολόκληρη η διαδικασία διαπίστευσης ετικέτας eSafety είναι πολύ καλά αποδεκτή και υψηλής ποιότητας, όχι μόνο όσον αφορά την τεχνική διαδικασία αλλά και όσον αφορά τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ των διαφόρων παραγόντων. Συγκεκριμένα, ο ρόλος των Εθνικών Συντονιστών εκτιμήθηκε ιδιαίτερα από τους ερωτηθέντες τόσο για τη σαφήνεια και την ταχύτητα των απαντήσεων τους όσο και για την προστιθέμενη αξία τους στη συνολική διαδικασία.

Ένας άλλος τομέας βελτίωσης που επισημάνθηκε από την έκθεση είναι η διαχείριση περιστατικών. Η έρευνα αποκάλυψε ότι οι περισσότεροι ερωτηθέντες δεν κατάφεραν να κατανοήσουν τη σημασία της καταγγελίας περιστατικών διαδικτυακά, ως μια βέλτιστη πρακτική και ανταλλαγή γνώσεων μεταξύ των μελών της κοινότητας. Λαμβάνοντας αυτό υπόψη, η ανανεωμένη έκδοση της πύλης eSafetyLabel δίνει πολύ μεγαλύτερη έμφαση στις περιπτώσεις περιστατικών και στον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζονται.

Τέλος, η έκθεση υπογραμμίζει τον τρόπο με τον οποίο το σχέδιο eSafety Label+ θα πρέπει να παρακινήσει τους εκπαιδευτικούς των οποίων το σχολείο δεν πληροί ακόμη τα κριτήρια για μια ετικέτα χάλκινη, ασημένια ή χρυσή. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με δύο διαφορετικούς τρόπους:
  • Όσον αφορά το περιεχόμενο, παρέχοντας ενημερωμένα σχέδια δράσης και λίστες ελέγχου που καλύπτουν τους τρεις βασικούς τομείς της ψηφιακής ασφάλειας: την υποδομή (π.χ. ασφάλεια δικτύων), την πολιτική (δηλαδή τις πολιτικές αποδεκτής χρήσης) και την πρακτική (δηλαδή συμβουλευτική)
  • από παιδαγωγική άποψη, προωθώντας μια δυναμική ομάδα Εθνικών πρεσβευτών (eSafety Champions) που τους δίνει τη δυνατότητα να καθοδηγούν σε ομοιόμορφο τρόπο και να ενσωματώνουν περαιτέρω ένα ολοκληρωμένο σύνολο λύσεων βέλτιστης πρακτικής.
Ενδιαφέρεστε να μάθετε περισσότερα; Κατεβάστε την πλήρη έκθεση και τα αποτελέσματα της έρευνας απευθείας από την πηγή: Παρακαλούμε σεβαστείτε τον σύνδεσμο αυτό για λόγους καταμέτρησης ποσοτικών δεικτών.
Διαβάστηκε 4632 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 08 Οκτωβρίου 2018 15:54

Βιντεοθήκη για ένα καλύτερο Διαδίκτυο!

  • Webinar για τον εθισμό στο διαδίκτυο
  • Webinar για το GDPR σε συνεργασία με το #eTwinning
  • Θετικό περιεχόμενο στο διαδίκτυο
  • Webinar για την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2018 και τους Διαγωνισμούς
  • Webinar για καθηγητές Γυμνασίου απο Saferinternet4kids και eTwinning
  • Webinar για Δασκάλους Δημοτικού απο Saferinternet4kids και eTwinning
  • Webinar για Καθηγητές Γυμνασίου
  • Webinar για Δασκάλους Δημοτικού