Προβληματισμός αλλά και ανάγκη ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης των παιδιών σε θέματα που άπτονται της ασφαλούς χρήσης του διαδικτύου προκύπτει από τα αποτελέσματα της μεγάλης έρευνας που πραγματοποίησε το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου, υπό την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Η έρευνα στην οποία συμμετείχαν 14.000 μαθητές ηλικίας από 10-17 ετών, πραγματοποιήθηκε το Νοέμβριο – Δεκέμβριο του 2018 σε 400 σχολεία της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης, του Ηρακλείου Κρήτης, της Πάτρας και της Λάρισας με τη μορφή ανώνυμου online ερωτηματολογίου το οποίο συμπληρώθηκε από τα παιδιά κυρίως στο μάθημα της πληροφορικής.
H σημασία της ψηφιακής παιδείας στην εποχή των Fake news και πως μπορούν οι εκπαιδευτικοί να αξιοποιήσουν τα κυριότερα συμπεράσματα της έρευνας που έγινε σε 14.000 μαθητές για τις διαδικτυακές τους συνήθειες και τους κινδύνους με τους οποίους έχουν έρθει σε επαφή, ήταν τα θέματα της τηλεκπαίδευσης που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 21 Μαρτίου 2019. Το webinar αφορούσε εκπαιδευτικούς και των δύο βαθμίδων
Τα αποτελέσματα της έρευνας του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου του ΙΤΕ σε 14.000 μαθητές για τις συνήθειες και τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν στο διαδίκτυο μπορείτε να τα βρείτε στη σελίδα, πατώντας εδώ.Τέλος, αναφορά έγινε και στα πορίσματα της πρόσφατης έρευνας eSL+ σε ότι αφορά την ψηφιακή ασφάλεια.