Πώς συνδυάζεται η έννοια του εθισμού με το Διαδίκτυο; Μπορεί κάποιος να εθιστεί σε μία απασχόληση, ένα μέσο ενημέρωσης και ψυχαγωγίας;

Ο κίνδυνος εθισμού είναι ένας κίνδυνος όπως το να μας κλέψουν τους κωδικούς μας, να κολλήσουμε κάποιον «ιό» ή να μας παρενοχλήσουν;

Πότε πρακτικά γίνεται πρόβλημα η ενασχόληση με το Διαδίκτυο;

Μήπως ο εθισμός στο Διαδίκτυο δεν είναι παρά μία μορφή «ηθικού πανικού» της εποχής, όπως είχε συμβεί με την εισαγωγή του ραδιοφώνου ή της τηλεόρασης;

Γιατί όμως κάποιος να στραφεί στο Διαδίκτυο και να παρουσιάσει συμπεριφορά εθισμού;

Τι έκταση έχει το φαινόμενο στην Ελλάδα και σε σύγκριση με ξένες χώρες που βρίσκεται η χώρα μας;

Πώς μπορεί ένα άτομο να καταλάβει αν είναι εθισμένο στο διαδίκτυο;

Ο εκφοβισμός μέσω του Διαδικτύου είναι οποιαδήποτε πράξη εκφοβισμού, επιθετικότητας, παρενόχλησης, τρομοκρατικής ή αυταρχικής συμπεριφοράς που θεσπίζεται και πραγματοποιείται μέσω της χρήσης των ψηφιακών συσκευών επικοινωνίας, συγκεκριμένα του Διαδικτύου και των κινητών τηλεφώνων και η οποία επαναλαμβάνεται ανά τακτά ή άτακτα χρονικά διαστήματα. Ο όρος cyber bullying δημιουργήθηκε από τον Καναδό Bill Belsey και έχει τις ρίζες του στον παραδοσιακό σωματικό ή ψυχολογικό εκφοβισμό όπου ο στόχος του επιτιθέμενου είναι να προκαλέσει ζημιά ή να βλάψει το θύμα του.

Παρασκευή, 03 Αυγούστου 2012 15:49

Ερωταπαντήσεις για τα διαδικτυακά παιχνίδια

Γράφτηκε από τον

Τι είναι τα διαδικτυακά παιχνίδια; Ποιες οι διαφορές τους με τα μη διαδικτυακά παιχνίδια και για ποιο λόγο είναι τόσο δημοφιλή; Δημιουργούν τα παιχνίδια αυτά εξάρτηση; Πώς θα αντιληφθεί ο γονιός ή ο εκπαιδευτικός ότι το παιδί έχει αρχίσει να καταχράται τα παιχνίδια; Είναι τα παιχνίδια ανεξέλεγκτα; Είναι ωφέλιμο να παίζει ένα παιδί ή έφηβος διαδικτυακά παιχνίδια; Σε αυτές και άλλες ερωτήσεις αλλά και στο τι τελικά είναι αυτό που πρέπει να θυμάται κάθε γονιός και εκπαιδευτικός σχετικά με τα διαδικτυακά παιχνίδια απαντάει το συγκεκριμένο άρθρο.

Κατεβάστε επίσης την αντίστοιχη παρουσίαση, στο πλαίσιο της συνεργασίας του κόμβου με την Ελληνική Εταιρία Μελέτης της Διαταραχής του Εθισμού στο Διαδίκτυο.

Παρασκευή, 03 Αυγούστου 2012 13:27

Pan-European Game Information – PEGI

Γράφτηκε από τον

Οι ηλικιακές διαβαθμίσεις είναι συστήματα που χρησιμοποιούνται για να εξασφαλίσουν ότι όλα τα προϊόντα ψυχαγωγικού περιεχομένου, όπως κινηματογραφικές ταινίες, βίντεο, DVD και παιχνίδια υπολογιστή, φέρουν σαφή επισήμανση βάσει ηλικίας σύμφωνα με το περιεχόμενό τους. Οι ηλικιακές διαβαθμίσεις προσφέρουν καθοδήγηση στους καταναλωτές (ιδίως τους γονείς), βοηθώντας τους να αποφασίσουν αν θα αγοράσουν ή όχι ένα συγκεκριμένο προϊόν.

Με την ευκαιρία της διοργάνωσης της ημέρας για ασφαλέστερη χρήση του Διαδικτύου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε στις 8/2/2011 ότι πρόκειται να επιταχύνει τις συνομιλίες με τον κλάδο των ΤΠΕ και με τις οργανώσεις για τη φροντίδα των παιδιών, με σκοπό την προώθηση του σχεδιασμού ασφαλέστερων προϊόντων, ως συμβολή στην ασφάλεια των παιδιών στο Διαδίκτυο.

Παρασκευή, 03 Αυγούστου 2012 11:34

28/01 Ημέρα Προστασίας Δεδομένων

Γράφτηκε από τον

Στις μέρες μας, η ανταλλαγή πληροφοριών ανά την υφήλιο έχει γίνει ευκολότερη και ταχύτερη. Τα προσωπικά δεδομένα ενός ατόμου - διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, φωτογραφίες και ηλεκτρονικά ημερολόγια - μπορούν να δημιουργηθούν στο Ηνωμένο Βασίλειο χρησιμοποιώντας λογισμικό που φιλοξενείται στη Γερμανία, να υποστούν επεξεργασία στην Ινδία, να αποθηκευτούν στην Πολωνία και να τα συμβουλευθεί Ιταλός πολίτης στην Ισπανία. Αυτή η ταχεία αύξηση της ροής πληροφοριών ανά τον κόσμο αντιπροσωπεύει μεγάλη πρόκληση όσον αφορά το δικαίωμα των πολιτών στην εμπιστευτική μεταχείριση των προσωπικών τους δεδομένων.

Τα αποτελέσματα μελέτης που δημοσίευσε η Ε.Ε. (19/1/2011) δείχνουν ότι το 84% των προγραμμάτων λογισμικού που ελέγχθηκαν επιτρέπουν στους γονείς να αποκλείουν την πρόσβαση σε ορισμένες ιστοσελίδες, είναι όμως λιγότερο αποτελεσματικά στο φιλτράρισμα του αποκαλούμενου περιεχομένου web 2.0, όπως π.χ. ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης ή ιστολόγια. Επιπλέον, λίγα μόνο προϊόντα στην αγορά είναι σε θέση να φιλτράρουν το περιεχόμενο ιστοσελίδων στις οποίες η πρόσβαση γίνεται από κινητά τηλέφωνα ή από κονσόλες παιχνιδιών, σε μια εποχή που – στην Ευρώπη – ένα παιδί στα τέσσερα χρησιμοποιεί αυτόν τον τρόπο για σύνδεση με το Διαδίκτυο.

Τετάρτη, 01 Αυγούστου 2012 15:34

Βασικά ευρήματα έρευνας EU Kids Online

Γράφτηκε από τον

Η έκθεση αυτή παρουσιάζει τα αρχικά ευρήματα από μια πρότυπη έρευνα που σχεδιάστηκε και πραγματοποιήθηκε από το δίκτυο EU Kids Online σύμφωνα με τα πιο αξιόπιστα κριτήρια. Χρηματοδοτήθηκε από το κοινοτικό πρόγραμμα Safer Internet με σκοπό να εμπλουτίσει τη διαθέσιμη βάση δεδομένων που στοχεύουν στη χάραξη πολιτικών σχετικά με την ασφάλεια στο Διαδίκτυο.

Τετάρτη, 01 Αυγούστου 2012 14:26

Παραπλανητικά μηνύματα

Γράφτηκε από τον

Με αφορμή παραπλανητικά μηνύματα αλληλογραφίας που έχουν αποσταλεί προς τους χρήστες του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, το τελευταίο χρονικό διάστημα, και τα οποία ζητούν να γνωστοποιήσετε τους κωδικούς πρόσβασης των λογαριασμών σας, επιθυμούμε να σας ενημερώσουμε για τα ακόλουθα:

Δείτε και κατεβάστε μέσω του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, με σύνδεση στο λογαριασμό σας, δύο βιβλία για το Ασφαλές Διαδίκτυο, τα οποία απευθύνονται σε παιδιά, εκπαιδευτικούς και γονείς, από το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου, υπό την αιγίδα και τη στήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του προγράμματος πλαισίου Safer Internet.

Σελίδα 22 από 23