Κυριακή, 17 Μαϊος 2015 00:13

(Διαδικτυακό) έγκλημα και ... τιμωρία

Γράφτηκε από

Σημαντικές αλλαγές επιφέρει ο πρόσφατος νόμος 4322/2015 (ΦΕΚ Α' 42/27-04-2015) στον Ποινικό Κώδικα. Πιο συγκεκριμένα το άρθρο 312 του Ποινικού Κώδικα και ο τίτλος του αντικαθίστανται, ποινικοποιώντας το bullying στην ελληνική νομοθεσία, ως εξής: "Πρόκληση βλάβης με συνεχή σκληρή συμπεριφορά".

1. Αν δεν συντρέχει περίπτωση βαρύτερης αξιόποινης πράξης, τιμωρείται με φυλάκιση, όποιος με συνεχή σκληρή συμπεριφορά προξενεί σε τρίτον σωματική κάκωση ή άλλη βλάβη της σωματικής ή ψυχικής υγείας. Αν η πράξη τελείται μεταξύ ανηλίκων δεν τιμωρείται εκτός αν η μεταξύ τους διαφορά ηλικίας είναι μεγαλύτερη από τρία (3) έτη, οπότε επιβάλλονται μόνο αναμορφωτικά ή θεραπευτικά μέτρα.

Από 15 Ιουνίου 2015, το Συμβούλιο υπουργών Δικαιοσύνης ενέκρινε μια σφαιρική προσέγγιση όσον αφορά την πρόταση της Επιτροπής για τον κανονισμό περί προστασίας δεδομένων. Σύγχρονοι, εναρμονισμένοι κανόνες προστασίας δεδομένων θα βελτιώσουν τη θέση της Ευρώπης στην ψηφιακή εποχή και θα προωθήσουν την ψηφιακή ενιαία αγορά της ΕΕ. Σύντομα ξεκινούν οι διαπραγματεύσεις στο πλαίσιο του τριμερούς διαλόγου με το Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο. Κοινή φιλοδοξία είναι να επιτευχθεί τελική συμφωνία έως το τέλος του 2015.

Η Ευρώπη βρίσκεται στην τελική ευθεία μιας μαραθώνιας προσπάθειας για τη μεταρρύθμιση των κανόνων της σχετικά με τις προσωπικές πληροφορίες. Ο γενικός κανονισμός για την προστασία δεδομένων θα επηρεάσει δυνητικά, για πολλές δεκαετίες, όλα τα φυσικά πρόσωπα στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), όλους τους φορείς εντός της ΕΕ που επεξεργάζονται δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα και όλους τους φορείς εκτός ΕΕ που επεξεργάζονται δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα φυσικών προσώπων στην ΕΕ. Μπροστά σε μια μελλοντική κοινωνία που θα βασίζεται στα δεδομένα, το ζήτημα της προστασίας των θεμελιωδών δικαιωμάτων και των ελευθεριών των φυσικών προσώπων καθίσταται πλέον περισσότερο επίκαιρο από ποτέ.

Σάββατο, 29 Νοεμβρίου 2014 14:48

H δική μας απάντηση κατά του (κυβερνο)εκφοβισμού

Γράφτηκε από

Οι ενήλικες οφείλουν να μάθουν πως λειτουργούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook και το Twitter, αν ο (κυβερνο)εκφοβισμός είναι να αντιμετωπιστεί με επιτυχία, σύμφωνα με το infographic της Fuzion, το οποίο και προσαρμόσαμε στα Ελληνικά. Oι γονείς και οι δάσκαλοι πρέπει να βοηθήσουμε από κοινού, τους μικρούς εφήβους έτσι ώστε να:

Τετάρτη, 12 Νοεμβρίου 2014 18:37

Neknominate (e-κούπες)

Γράφτηκε από τον

To Neknominate, που απαντάται και με τον όρο neknomination αποτελεί ένα online διαδικτυακό παιχνίδι, στο οποίο οι παίχτες πίνουν ποσότητες αλκοόλ και προσκαλούν άλλους να ανταποκριθούν στο κάλεσμά τους και να συνεχίσουν το παιχνίδι. Κατά την πρώτη φάση εξέλιξης του παιχνιδιού ο συμμετέχων πρέπει  να βιντεοσκοπήσει τον εαυτό του να πίνει μονορούφι ένα μεγάλο ποτήρι αλκοολούχου ποτού (συνήθως μπύρα) και στη συνέχεια να ανεβάσει το βίντεο στο διαδίκτυο. Στο τέλος του βιντεοσκοπημένου μηνύματος ο συμμετέχων κατονόμαζε 2 ή 3 νέους παίχτες που πρέπει να κάνουν το ίδιο (Stuart, 2014). Κάθε άτομο έχει διορία 24 ώρες για να απαντήσει στην πρόκληση (Krishnan 2014).

Διαβάστε το άρθρο του Γιώργου Τσουβέλα, Ψυχολόγου, MSc Σχολικής Ψυχολογίας, MPH Διοίκησης Υπηρεσιών Υγείας, cPhD Κοινωνικής Διαπολιτισμικής Ψυχολογίας

Παρασκευή, 26 Σεπτεμβρίου 2014 10:41

Πέτρα, ψαλίδι, χαρτί ... Διαδίκτυο!

Γράφτηκε από τον

Όλοι γνωρίζουμε το παιχνίδι "πέτρα, ψαλίδι, χαρτί", ευχάριστο για μικρά και μεγάλα παιδιά! Ναι αυτό με τους πολύ απλούς κανόνες: η πέτρα νικάει το ψαλίδι - το ψαλίδι το χαρτί και το χαρτί νικάει την πέτρα.

Υπάρχει και η γνωστή παραλλαγή όπου μπορούμε να προσθέσουμε το μολύβι, το οποίο νικάει το χαρτί και την πέτρα και χάνει από το ψαλίδι. Εμείς βάζουμε αντί για το μολύβι το γνωστό σε όλους πια Διαδίκτυο, εξίσου για όλα τα παιδιά, παρότι αρχικά σχεδιάστηκε με γνώμονα μόνο τους ενήλικες. Εφόσον το χρησιμοποιούν πλέον και τα παιδιά, είναι καλό να διατηρούμε και εκεί τους κανόνες απλούς! Πάμε να δούμε τι μπορούμε και τι πρέπει να κάνουμε από κοινού.

Η συνεργασία του ενημερωτικού κόμβου «Ασφάλεια στο Διαδίκτυο» του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, με το esafety Label του Ευρωπαϊκού Σχολικού Δικτύου στο πλαίσιο της ειδικής πιστοποίησης σχολείων για την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο έχει αποφέρει θετικά στοιχεία για τα ελληνικά σχολεία τα οποία συμμετέχουν ενεργά. Σχετικά με τη συγκεριμένη δράση, η ετικέτα πιστοποίησης για σχολεία και εκπαιδευτικούς, εν συντομία παρέχει:

Τετάρτη, 13 Μαϊος 2015 13:32

Η κοινότητα eSafety διαρκώς αυξάνεται!

Γράφτηκε από τον

Η εκπαιδευτική κοινότητα συνεχίζει να αυξάνεται με 197 νέες εγγραφές κατά τη διάρκεια του Απριλίου 2015. Συνολικά 588 σχολεία στην Ευρώπη έχουν λάβει ετικέτες πιστοποίησης esafety μέχρι στιγμής - 4 χρυσές, 44 αργυρές και 540 χάλκινες. Από αυτές, 175 χάλκινες ετικέτες, 17 αργυρές και 1 χρυσή απονεμήθηκαν σε ελληνικά σχολεία. Συγχαρητήρια και στα 193 σχολεία που μας κατατάσσουν στην 1η θέση πανευρωπαϊκά! Παρακολουθείστε το βίντεο για χρήσιμες συμβουλές, από το πρόσφατο webinar, ευελπιστώντας σε περισσότερες συμμετοχές, υπαρχόντων και νέων για να συνεχίσουμε εξίσου δυναμικά!

Σύμφωνα με την με αρ. πρωτ. 46/24-11-2016 Πράξη του Δ.Σ. του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, το εκπαιδευτικό εγχειρίδιο με θέμα «The Web We Want Εκπαιδευτικοί στο Διαδίκτυο», εγκρίθηκε  παιδαγωγικά και πιο συγκεκριμένα: το εκπαιδευτικό εγχειρίδιο «Το Διαδίκτυο που θέλουμε» κρίνεται παιδαγωγικά κατάλληλο ως συμπληρωματικό υλικό για τον εκπαιδευτικό και μπορεί να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο του μαθήματος της Πληροφορικής στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, της Δημιουργικής Εργασίας σε Γυμνάσιο και Λύκειο καθώς και σε προγράμματα Αγωγής Υγείας, για το σχολικό έτος 2016-2017.

H επιμέλεια της ελληνικής έκδοσης του εγχειριδίου «The Web We Want Εκπαιδευτικοί στο Διαδίκτυο» εκπονήθηκε εθελοντικά από τον κ. Άρη Λούβρη, εκπαιδευτικό Πληροφορικής και Εθνικό Συντονιστή eSafety Label. Το εν λόγω βιβλίο, αποτελεί συνέχεια του παιδαγωγικά κατάλληλου εγχειριδίου για εφήβους «Το Διαδίκτυο που Θέλουμε» (9959/29-9-2014 εισήγηση ΙΕΠ), ως συμπληρωματικό εκπαιδευτικό υλικό με σχέδια μαθημάτων και απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς. Το εγχειρίδιο δημιουργήθηκε το 2015 από το Ευρωπαϊκό Σχολικό Δίκτυο (EUN) σε συνεργασία με το δίκτυο Insafe.

Το εν λόγω βιβλίο, αποτελούμενο από 52 σελίδες, είναι ένα εκπαιδευτικό εγχειρίδιο που απευθύνεται σε εφήβους 13-16 ετών, το οποίο δημιουργήθηκε το 2013 από το Ευρωπαϊκό Σχολικό Δίκτυο (EUN) σε συνεργασία με το δίκτυο Insafe. Αξίζει να επισημανθεί ότι στην ανάπτυξή του συνέβαλαν νέοι άνθρωποι, οι οποίοι συμμετείχαν ενεργά στη δημιουργία και την πιλοτική εφαρμογή του. Ως εκ τούτου, πρόκειται για ένα εγχειρίδιο από και για νέους ανθρώπους.

Η συνολική προσέγγιση και το περιεχόμενο του εν λόγω πονήματος, προσεκτικά σχεδιασμένα ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες, τα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις των νέων σήμερα, έχουν ως στόχο να ευαισθητοποιήσουν και να προκαλέσουν προβληματισμό σχετικά με θέματα που αρκετά συχνά εγείρουν ερωτήματα και χρήζουν περαιτέρω διερεύνησης, όπως:

Σελίδα 4 από 23