Σημαντικές αλλαγές επιφέρει ο πρόσφατος νόμος 4322/2015 (ΦΕΚ Α' 42/27-04-2015) στον Ποινικό Κώδικα. Πιο συγκεκριμένα το άρθρο 312 του Ποινικού Κώδικα και ο τίτλος του αντικαθίστανται, ποινικοποιώντας το bullying στην ελληνική νομοθεσία, ως εξής: "Πρόκληση βλάβης με συνεχή σκληρή συμπεριφορά".
1. Αν δεν συντρέχει περίπτωση βαρύτερης αξιόποινης πράξης, τιμωρείται με φυλάκιση, όποιος με συνεχή σκληρή συμπεριφορά προξενεί σε τρίτον σωματική κάκωση ή άλλη βλάβη της σωματικής ή ψυχικής υγείας. Αν η πράξη τελείται μεταξύ ανηλίκων δεν τιμωρείται εκτός αν η μεταξύ τους διαφορά ηλικίας είναι μεγαλύτερη από τρία (3) έτη, οπότε επιβάλλονται μόνο αναμορφωτικά ή θεραπευτικά μέτρα.
Η Ευρώπη προτείνει νέους κανόνες προστασίας δεδομένων
Γράφτηκε από esafetyΑπό 15 Ιουνίου 2015, το Συμβούλιο υπουργών Δικαιοσύνης ενέκρινε μια σφαιρική προσέγγιση όσον αφορά την πρόταση της Επιτροπής για τον κανονισμό περί προστασίας δεδομένων. Σύγχρονοι, εναρμονισμένοι κανόνες προστασίας δεδομένων θα βελτιώσουν τη θέση της Ευρώπης στην ψηφιακή εποχή και θα προωθήσουν την ψηφιακή ενιαία αγορά της ΕΕ. Σύντομα ξεκινούν οι διαπραγματεύσεις στο πλαίσιο του τριμερούς διαλόγου με το Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο. Κοινή φιλοδοξία είναι να επιτευχθεί τελική συμφωνία έως το τέλος του 2015.
Συστάσεις του ΕΕΠΔ σχετικά με τη μεταρρύθμιση της προστασίας δεδομένων
Γράφτηκε από esafetyΗ Ευρώπη βρίσκεται στην τελική ευθεία μιας μαραθώνιας προσπάθειας για τη μεταρρύθμιση των κανόνων της σχετικά με τις προσωπικές πληροφορίες. Ο γενικός κανονισμός για την προστασία δεδομένων θα επηρεάσει δυνητικά, για πολλές δεκαετίες, όλα τα φυσικά πρόσωπα στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), όλους τους φορείς εντός της ΕΕ που επεξεργάζονται δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα και όλους τους φορείς εκτός ΕΕ που επεξεργάζονται δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα φυσικών προσώπων στην ΕΕ. Μπροστά σε μια μελλοντική κοινωνία που θα βασίζεται στα δεδομένα, το ζήτημα της προστασίας των θεμελιωδών δικαιωμάτων και των ελευθεριών των φυσικών προσώπων καθίσταται πλέον περισσότερο επίκαιρο από ποτέ.
H δική μας απάντηση κατά του (κυβερνο)εκφοβισμού
Γράφτηκε από esafetyΟι ενήλικες οφείλουν να μάθουν πως λειτουργούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook και το Twitter, αν ο (κυβερνο)εκφοβισμός είναι να αντιμετωπιστεί με επιτυχία, σύμφωνα με το infographic της Fuzion, το οποίο και προσαρμόσαμε στα Ελληνικά. Oι γονείς και οι δάσκαλοι πρέπει να βοηθήσουμε από κοινού, τους μικρούς εφήβους έτσι ώστε να:
To Neknominate, που απαντάται και με τον όρο neknomination αποτελεί ένα online διαδικτυακό παιχνίδι, στο οποίο οι παίχτες πίνουν ποσότητες αλκοόλ και προσκαλούν άλλους να ανταποκριθούν στο κάλεσμά τους και να συνεχίσουν το παιχνίδι. Κατά την πρώτη φάση εξέλιξης του παιχνιδιού ο συμμετέχων πρέπει να βιντεοσκοπήσει τον εαυτό του να πίνει μονορούφι ένα μεγάλο ποτήρι αλκοολούχου ποτού (συνήθως μπύρα) και στη συνέχεια να ανεβάσει το βίντεο στο διαδίκτυο. Στο τέλος του βιντεοσκοπημένου μηνύματος ο συμμετέχων κατονόμαζε 2 ή 3 νέους παίχτες που πρέπει να κάνουν το ίδιο (Stuart, 2014). Κάθε άτομο έχει διορία 24 ώρες για να απαντήσει στην πρόκληση (Krishnan 2014).
Διαβάστε το άρθρο του Γιώργου Τσουβέλα, Ψυχολόγου, MSc Σχολικής Ψυχολογίας, MPH Διοίκησης Υπηρεσιών Υγείας, cPhD Κοινωνικής Διαπολιτισμικής Ψυχολογίας
Πέτρα, ψαλίδι, χαρτί ... Διαδίκτυο!
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΌλοι γνωρίζουμε το παιχνίδι "πέτρα, ψαλίδι, χαρτί", ευχάριστο για μικρά και μεγάλα παιδιά! Ναι αυτό με τους πολύ απλούς κανόνες: η πέτρα νικάει το ψαλίδι - το ψαλίδι το χαρτί και το χαρτί νικάει την πέτρα.
Υπάρχει και η γνωστή παραλλαγή όπου μπορούμε να προσθέσουμε το μολύβι, το οποίο νικάει το χαρτί και την πέτρα και χάνει από το ψαλίδι. Εμείς βάζουμε αντί για το μολύβι το γνωστό σε όλους πια Διαδίκτυο, εξίσου για όλα τα παιδιά, παρότι αρχικά σχεδιάστηκε με γνώμονα μόνο τους ενήλικες. Εφόσον το χρησιμοποιούν πλέον και τα παιδιά, είναι καλό να διατηρούμε και εκεί τους κανόνες απλούς! Πάμε να δούμε τι μπορούμε και τι πρέπει να κάνουμε από κοινού.
eSafety: εργαλείο πιστοποίησης σχολείων για την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΗ συνεργασία του ενημερωτικού κόμβου «Ασφάλεια στο Διαδίκτυο» του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, με το esafety Label του Ευρωπαϊκού Σχολικού Δικτύου στο πλαίσιο της ειδικής πιστοποίησης σχολείων για την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο έχει αποφέρει θετικά στοιχεία για τα ελληνικά σχολεία τα οποία συμμετέχουν ενεργά. Σχετικά με τη συγκεριμένη δράση, η ετικέτα πιστοποίησης για σχολεία και εκπαιδευτικούς, εν συντομία παρέχει:
Η κοινότητα eSafety διαρκώς αυξάνεται!
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΗ εκπαιδευτική κοινότητα συνεχίζει να αυξάνεται με 197 νέες εγγραφές κατά τη διάρκεια του Απριλίου 2015. Συνολικά 588 σχολεία στην Ευρώπη έχουν λάβει ετικέτες πιστοποίησης esafety μέχρι στιγμής - 4 χρυσές, 44 αργυρές και 540 χάλκινες. Από αυτές, 175 χάλκινες ετικέτες, 17 αργυρές και 1 χρυσή απονεμήθηκαν σε ελληνικά σχολεία. Συγχαρητήρια και στα 193 σχολεία που μας κατατάσσουν στην 1η θέση πανευρωπαϊκά! Παρακολουθείστε το βίντεο για χρήσιμες συμβουλές, από το πρόσφατο webinar, ευελπιστώντας σε περισσότερες συμμετοχές, υπαρχόντων και νέων για να συνεχίσουμε εξίσου δυναμικά!
Με την έγκριση του ΙΕΠ το «The Web We Want Εκπαιδευτικοί στο Διαδίκτυο»
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΣύμφωνα με την με αρ. πρωτ. 46/24-11-2016 Πράξη του Δ.Σ. του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, το εκπαιδευτικό εγχειρίδιο με θέμα «The Web We Want Εκπαιδευτικοί στο Διαδίκτυο», εγκρίθηκε παιδαγωγικά και πιο συγκεκριμένα: το εκπαιδευτικό εγχειρίδιο «Το Διαδίκτυο που θέλουμε» κρίνεται παιδαγωγικά κατάλληλο ως συμπληρωματικό υλικό για τον εκπαιδευτικό και μπορεί να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο του μαθήματος της Πληροφορικής στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, της Δημιουργικής Εργασίας σε Γυμνάσιο και Λύκειο καθώς και σε προγράμματα Αγωγής Υγείας, για το σχολικό έτος 2016-2017.
H επιμέλεια της ελληνικής έκδοσης του εγχειριδίου «The Web We Want Εκπαιδευτικοί στο Διαδίκτυο» εκπονήθηκε εθελοντικά από τον κ. Άρη Λούβρη, εκπαιδευτικό Πληροφορικής και Εθνικό Συντονιστή eSafety Label. Το εν λόγω βιβλίο, αποτελεί συνέχεια του παιδαγωγικά κατάλληλου εγχειριδίου για εφήβους «Το Διαδίκτυο που Θέλουμε» (9959/29-9-2014 εισήγηση ΙΕΠ), ως συμπληρωματικό εκπαιδευτικό υλικό με σχέδια μαθημάτων και απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς. Το εγχειρίδιο δημιουργήθηκε το 2015 από το Ευρωπαϊκό Σχολικό Δίκτυο (EUN) σε συνεργασία με το δίκτυο Insafe.
Η ελληνική έκδοση "The Web We Want" για τους εφήβους είναι πλέον διαθέσιμη
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΤο εν λόγω βιβλίο, αποτελούμενο από 52 σελίδες, είναι ένα εκπαιδευτικό εγχειρίδιο που απευθύνεται σε εφήβους 13-16 ετών, το οποίο δημιουργήθηκε το 2013 από το Ευρωπαϊκό Σχολικό Δίκτυο (EUN) σε συνεργασία με το δίκτυο Insafe. Αξίζει να επισημανθεί ότι στην ανάπτυξή του συνέβαλαν νέοι άνθρωποι, οι οποίοι συμμετείχαν ενεργά στη δημιουργία και την πιλοτική εφαρμογή του. Ως εκ τούτου, πρόκειται για ένα εγχειρίδιο από και για νέους ανθρώπους.
Η συνολική προσέγγιση και το περιεχόμενο του εν λόγω πονήματος, προσεκτικά σχεδιασμένα ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες, τα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις των νέων σήμερα, έχουν ως στόχο να ευαισθητοποιήσουν και να προκαλέσουν προβληματισμό σχετικά με θέματα που αρκετά συχνά εγείρουν ερωτήματα και χρήζουν περαιτέρω διερεύνησης, όπως:
Περισσότερα...
Με την έγκριση του ΙΕΠ "Το Διαδίκτυο που θέλουμε" για εφήβους!
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
Σύμφωνα με την με αρ. πρωτ. 9959/29-09-2014 εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (βλ. στα συνημμένα αρχεία το σχετικό έγγραφο) το εκπαιδευτικό εγχειρίδιο με θέμα «Το Διαδίκτυο που θέλουμε», εγκρίθηκε παιδαγωγικά και πιο συγκεκριμένα,
...το εκπαιδευτικό υλικό «Το Διαδίκτυο που θέλουμε» πληροί το αίτημα της παιδαγωγικής καταλληλότητας και μπορεί να αξιοποιηθεί από εκπαιδευτικούς ως μαθησιακό εργαλείο σε θέματα Πληροφορικής και εν γένει της σχολικής και κοινωνικής ζωής με τις εξής προϋποθέσεις:
1.Να δημιουργηθεί συμπληρωματικό εκπαιδευτικό υλικό που να περιγράφει εν συντομία τα θέματα και τις έννοιες που πραγματεύεται το εγχειρίδιο.
2.Να μεταφραστούν οι λύσεις των ασκήσεων του ανωτέρω εγχειριδίου στο δικτυακό τόπο.
3.Τα ερωτηματολόγια που συμπληρώνονται από μαθητές να είναι ανώνυμα.
Με ποια μαθήματα μπορεί να συνδεθεί και ποιο ακριβώς Διαδίκτυο θέλουν οι έφηβοι σήμερα;
Καλύτερη προστασία των καταναλωτών όσον αφορά τα διαδικτυακά παιχνίδια
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΎστερα από μεγάλο αριθμό καταγγελιών που υποβλήθηκαν σε χώρες της Ευρώπης σχετικά με τις αγορές εντός της εφαρμογής σε διαδικτυακά παιχνίδια και, ιδίως, τις ακούσιες αγορές που έγιναν από παιδιά, οι εθνικές αρχές συνεργάστηκαν με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την εξεύρεση λύσεων. Η συντονισμένη δράση επιβολής της νομοθεσίας στην Ε.Ε. σχετικά με τις αγορές εντός της εφαρμογής στα διαδικτυακά και στα κινητά παιχνίδια έχει σημειώση ουσιαστική πρόοδο προς την επίτευξη απτών αποτελεσμάτων. Η βιομηχανία ανέλαβε μια σειρά δεσμεύσεων για να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες των καταναλωτών. Η δράση θα ενισχύσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στον ραγδαία αναπτυσσόμενο τομέα των εφαρμογών κινητών («app»).
Εγχειρίδιο σχετικά με την ευρωπαϊκή νομοθεσία για την προστασία των προσωπικών δεδομένων
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΗ ραγδαία ανάπτυξη των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας υπογραμμίζει την εντεινόμενη ανάγκη ισχυρής προστασίας των προσωπικών δεδομένων –δικαίωμα που κατοχυρώνεται και στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EΕ) και στο πλαίσιο του Συμβουλίου της Ευρώπης (ΣτΕ). Η τεχνολογική πρόοδος διευρύνει τις δυνατότητες παρακολούθησης, υποκλοπής επικοινωνιών και αποθήκευσης δεδομένων, γεγονός που δημιουργεί σημαντικές προκλήσεις όσον αφορά το δικαίωμα προστασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.
Το παρόν εγχειρίδιο σχεδιάστηκε με σκοπό να βοηθήσει τους ασκούντες νομικά επαγγέλματα που δεν διαθέτουν εξειδίκευση στον τομέα της προστασίας των προσωπικών δεδομένων να εξοικειωθούν με τον τομέα αυτό. Παρουσιάζει μια επισκόπηση των εφαρμοστέων νομικών πλαισίων της ΕΕ και του ΣτΕ. Εξηγεί την κύρια νομολογία, παρουσιάζοντας συνοπτικά τις σημαντικότερες αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΔΔΑ) και του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΔΕΕ). Για θέματα για τα οποία δεν υπάρχει νομολογία, παρουσιάζει πρακτικά παραδείγματα βασισμένα σε υποθετικά σενάρια.
Συνοπτικά, σκοπός του εγχειριδίου είναι να συμβάλει στην προάσπιση του δικαιώματος προστασίας των προσωπικών δεδομένων με σθένος και αποφασιστικότητα.
Τα δικαιώματα 507+ εκατομμυρίων καταναλωτών μπαίνουν από σήμερα στην ψηφιακή εποχή
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΚαλά νέα για τα 507 και πλέον εκατομμύρια καταναλωτές της Ευρώπης: Από σήμερα, η νέα ενωσιακή νομοθεσία θα υποστηρίζει τα δικαιώματά τους σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η νέα οδηγία για τα δικαιώματα των καταναλωτών, που άρχισε να ισχύει σήμερα, ενισχύει τα δικαιώματα των καταναλωτών οπουδήποτε και οποτεδήποτε κάνουν αγορές στην ΕΕ – είτε στο διαδίκτυο είτε σε κατάστημα. Οι επιχειρήσεις θα ωφεληθούν και αυτές από τους νέους κανόνες, οι οποίοι εξασφαλίζουν ισότιμους όρους ανταγωνισμού, καθώς οι έμποροι θα μπορούν να πωλούν με μικρότερο κόστος τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους εκτός συνόρων. Χάρη στους νέους κανόνες, για παράδειγμα, οι καταναλωτές θα έχουν σε όλη την ΕΕ δικαίωμα να αλλάξουν γνώμη ή να υπαναχωρήσουν από μια αγορά που έκαναν στο διαδίκτυο ή εκτός καταστήματος (συναλλαγές κατ’ οίκον) – μέσα σε 14 ημέρες, αντί για 7 ημέρες που είχαν προηγουμένως. Επιπλέον, οι νέοι κανόνες απαγορεύουν τις πρόσθετες επιβαρύνσεις για χρήση πιστωτικής κάρτας και τηλεφωνικής γραμμής εξυπηρέτησης, καθώς και τα προσυμπληρωμένα τετραγωνίδια διαφόρων ιστοσελίδων για χρέωση πρόσθετων πληρωμών (π.χ. κατά την αγορά αεροπορικών εισιτηρίων στο διαδίκτυο).