webinarΣτις 28 Ιανουαρίου 2014, με αφορμή την 8η Ευρωπαϊκή Ημέρα Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, πραγματοποιήθηκε με επιτυχία διαδικτυακό σεμινάριο (webinar) με θέμα «Προστασία Προσωπικών Δεδομένων και Κοινωνικά Δίκτυα».

Το εν λόγω webinar πραγματοποιήθηκε από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας (ΠΔΕΔΕ), τους σχολικούς συμβούλους Πληροφορικής σε συνεργασία με τον ενημερωτικό κόμβο του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου «Ασφάλεια στο Διαδίκτυο» και την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ).

Συμμετείχαν ενεργά, με ερωτήσεις μέσω τηλεδιάσκεψης, 110 Γυμνάσια και πιο συγκεκριμένα 4320 μαθητές και 480 εκπαιδευτικοί σχεδόν από όλη την Ελλάδα, καθώς και το ελληνικό σχολείο από τη Χιμάρα της Αλβανίας.

Τις παρουσιάσεις καθώς και το βίντεο, για όσους επιθυμούν να τα δούν, μπορείτε να τα βρείτε στο άρθρο "Πρωτοποριακό online σεμινάριο με 4.320 μαθητές!". Στο συγκεκριμένο πρώτο από τα τρία άρθρα αποδελτιώθηκαν οι online ερωτήσεις των μαθητών και των εκπαιδευτικών τους προς την κ. Σαμαρά, Συντονίστρια του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου & Επικεφαλής της Δράσης Ενημέρωσης Saferinternet.gr, για την παρουσίασή της "Σκέψου πριν δημοσιεύσεις!". Διαβάστε στη συνέχεια του άρθρου τι απαντάει στις ερωτήσεις των μαθητών.

webinarΣτις 28 Ιανουαρίου 2014, με αφορμή την 8η Ευρωπαϊκή Ημέρα Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, πραγματοποιήθηκε με επιτυχία διαδικτυακό σεμινάριο (webinar) με θέμα «Προστασία Προσωπικών Δεδομένων και Κοινωνικά Δίκτυα».

Το εν λόγω webinar πραγματοποιήθηκε από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας (ΠΔΕΔΕ), τους σχολικούς συμβούλους Πληροφορικής σε συνεργασία με τον ενημερωτικό κόμβο του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου «Ασφάλεια στο Διαδίκτυο» και την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ).

Συμμετείχαν ενεργά, με ερωτήσεις μέσω τηλεδιάσκεψης, 110 Γυμνάσια και πιο συγκεκριμένα 4320 μαθητές και 480 εκπαιδευτικοί σχεδόν από όλη την Ελλάδα, καθώς και το ελληνικό σχολείο από τη Χιμάρα της Αλβανίας.

Τις παρουσιάσεις καθώς και το βίντεο, για όσους επιθυμούν να τα δούν, μπορείτε να τα βρείτε στο άρθρο "Πρωτοποριακό online σεμινάριο με 4.320 μαθητές!". Στο δεύτερο από τα συνολικά τρία άρθρα αποδελτιώθηκαν οι online ερωτήσεις των μαθητών και των εκπαιδευτικών τους προς τον κ. Λιμνιώτη, Πληροφορικό Ελεγκτή, ειδικό επιστήμονα ΑΠΔΠΧ, για την παρουσίασή του "Προστασία Προσωπικών Δεδομένων στα Κοινωνικά Δίκτυα!". Διαβάστε στη συνέχεια του άρθρου τι απαντάει στις ερωτήσεις των μαθητών.

webinarΣτις 28 Ιανουαρίου 2014, με αφορμή την 8η Ευρωπαϊκή Ημέρα Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, πραγματοποιήθηκε με επιτυχία διαδικτυακό σεμινάριο (webinar) με θέμα «Προστασία Προσωπικών Δεδομένων και Κοινωνικά Δίκτυα».

Το εν λόγω webinar πραγματοποιήθηκε από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας (ΠΔΕΔΕ), τους σχολικούς συμβούλους Πληροφορικής σε συνεργασία με τον ενημερωτικό κόμβο του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου «Ασφάλεια στο Διαδίκτυο» και την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ).

Συμμετείχαν ενεργά, με ερωτήσεις μέσω τηλεδιάσκεψης, 110 Γυμνάσια και πιο συγκεκριμένα 4320 μαθητές και 480 εκπαιδευτικοί σχεδόν από όλη την Ελλάδα, καθώς και το ελληνικό σχολείο από τη Χιμάρα της Αλβανίας.

Τις παρουσιάσεις καθώς και το βίντεο, για όσους επιθυμούν να τα δούν, μπορείτε να τα βρείτε στο άρθρο "Πρωτοποριακό online σεμινάριο με 4.320 μαθητές!". Στο τρίτο και τελευταίο άρθρο της σειράς αποδελτιώθηκαν οι online ερωτήσεις των μαθητών και των εκπαιδευτικών τους προς τον κ. Κορμά, Ιατρό – Υπεύθυνο της γραμμής Βοηθείας ΥποΣΤΗΡΙΖΩ του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου, για την παρουσίασή του "Συμπεριφορές εξάρτησης στο Διαδίκτυο". Διαβάστε στη συνέχεια του άρθρου τι απαντάει στις ερωτήσεις.

Την προσοχή στους χρήστες Android εφιστά η ESET, καθώς μία πλαστή εφαρμογή που εμφανίζεται ότι έχει σταλεί από το Facebook, μπορεί να τους παραπλανήσει και να παραβιάσει τη συσκευή τους.

Οι κυβερνοεγκληματίες χρησιμοποιούν το περιβόητο banking Trojan Win32/Qadars για να εμφανίσουν ένα pop up μήνυμα στην οθόνη του χρήστη όσο είναι συνδεδεμένος στο Facebook. Το malware αυτό στοχεύει τα λειτουργικά Windows και χρησιμοποιείται για να εισάγει το μήνυμα στον web browser μέσω JavaScript, εμφανιζόμενο σαν να έχει σταλεί από το ίδιο το Facebook, κάτι που φυσικά δεν ισχύει.

Όποιο πρόγραμμα και να χρησιμοποιείτε για την περιήγησή σας στο Διαδίκτυο, είτε αυτός είναι ο Internet Explorer, είτε ο Firefox, ή ο Chrome, ακόμα και ο Opera, υπάρχουν οι ρυθμίσεις για να ενεργοποιήσετε το γονικό έλεγχο σε αυτά ή με τα κατάλληλα πρόσθετα να λειτουργήσουν προς αυτή την κατεύθυνση.

Διαβάστε πώς θα το κάνετε αυτό με εικόνες για κάθε μία περίπτωση.

Η προστασία των δεδομένων ενός υπολογιστικού συστήματος καθώς και η εύρυθμη λειτουργία του αποτελούν σημαντικές παραμέτρους για κάθε χρήστη ή διαχειριστή. Σε μια περίοδο κατά την οποία οι ηλεκτρονικές απειλές αυξάνονται ποσοτικά και γίνονται όλο και πιο σύνθετες θα πρέπει με κατάλληλους τρόπους να διασφαλίζουμε την ασφάλεια των συστημάτων στα σχολεία. Μάλιστα, αυτό μπορεί να υλοποιηθεί με μηδενικό κόστος αφού πλέον υπάρχει πληθώρα δωρεάν προγραμμάτων τα οποία αν συνδυαστούν με κατάλληλο τρόπο μπορούν να αποτελέσουν μια ισχυρή γραμμή άμυνας που δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα τα ”δημοφιλή – εμπορικά” αντίστοιχα προγράμματα. Μπορούμε δηλαδή, χρησιμοποιώντας διαφορετικού τύπου δωρεάν προγράμματα (π.χ. firewall + hips + antivirus) να φτιάξουμε μια αδιαπέραστη ασπίδα προστασίας για τον υπολογιστή μας. Βρείτε λοιπόν τις εφαρμογές με τους αντίστοιχους συνδέσμους όπως προτείνονται από το Δημοτικό Σχολείο Κηρίνθου Εύβοιας...

Τελευταία τροποποίηση στις Πέμπτη, 07 Μαρτίου 2019 09:37
Τετάρτη, 26 Μαρτίου 2014 20:27

Η ετικέτα ψηφιακής ασφάλειας σε infographic

Γράφτηκε από τον

Ποιές είναι οι αναδυόμενες προκλήσεις για την ψηφιακή ασφάλεια με τις οποίες έρχονται αντιμέτωπα τα σχολεία; Η υιοθέτηση της τεχνολογίας συνεπάγεται ένα νέο φάσμα προκλήσεων για την ασφάλεια στο διαδίκτυο. Η ετικέτα ψηφιακής ασφάλειας eSafety Label είναι ένα δωρεάν εργαλείο για την υποστήριξη των σχολείων στην ενσωμάτωση των ΤΠΕ στην τάξη. Εφοδιάζει τους εκπαιδευτικούς με τις απαραίτητες πηγές για να τονώσουν την ψηφιακή αυτοπεποίθησή τους, παρέχοντας παράλληλα μια πανευρωπαϊκή διαπίστευση στο σχολείο τους. Διαβάστε το άρθρο και δείτε το επεξηγηματικότατο infographic!

Τα νέα είναι πολύ ενθαρρυντικά από την πρώτη φάση του πιλοτικού προγράμματος με τα 50 ελληνικά σχολεία που συμμετέχουν στη λήψη πιστοποιητικού για την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο. 22 σχολεία έχουν λάβει το χάλκινο πιστοποιητικό και ένα νηπιαγωγείο μάλιστα έχει κατακτήσει την αργυρή ετικέτα. 12 σχολεία αναμένονται να υποβάλουν το ερωτηματολόγιο ενώ τα υπόλοιπα 14 μπορούν να εφαρμόσουν τα στοιχεία που περιγράφονται στο εξατομικευμένο σχέδιο δράσης.

Από 31 Μαρτίου ήδη ξεκίνησε η δεύτερη φάση του προγράμματος με τα επόμενα 367 σχολεία από τα 713 συνολικά που υπέβαλλαν αίτηση συμμετοχής, διεκδικώντας μια πανευρωπαϊκή διαπίστευση για τη διαδικτυακή ασφάλεια του σχολείου τους. Ποια ακριβώς όμως είναι η διαδικασία που ακολουθείται;

Mε αφορμή τη 14η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου (7/2/2017) μπορείτε να συμβουλευτείτε τη θεματική παρουσίαση, η οποία απευθύνεται κυρίως σε εκπαιδευτικούς και εφήβους, τονίζοντας ότι στο Διαδίκτυο ισχύει ότι και στην πραγματική ζωή: όπως έχουμε υποχρεώσεις, έχουμε και δικαιώματα αντίστοιχα. Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να την "κατεβάσουν" τοπικά (βλ. στα συνημμένα αρχεία .ppt) και συνίσταται για ακροατήριο μαθητών Γυμνασίου ή/και Α' Λυκείου. Αποτελεί μία πλήρη διδακτική προσέγγιση με χρονική διάρκεια 2 διδακτικών ωρών.
Διαβάστε επίσης, τι είναι τα ψηφιακά αποτυπώματα ή ψηφιακά ίχνη. Σε έναν κόσμο όπου οι αλγόριθμοι μπορούν να προβλέψουν τα συμφέροντα, τις επιθυμίες και τις φαντασιώσεις σας, μπορεί να σας έλκει η ψηφιακή ζωή σας, αγνοώντας όμως την ψηφιακή σκιά που ρίχνει. Μάθετε πώς να καταργείτε τα ψηφιακά σας αποτυπώματα! Δείτε και το σχετικό βίντεο για την ... "ψηφιακή σκιά" ρυθμίζοντας τους υπότιτλους στα Ελληνικά!
Παρασκευή, 07 Μαρτίου 2014 12:28

Την ψηφιακή φήμη και τα μάτια σου!

Γράφτηκε από τον

Όλο και περισσότερες δραστηριότητες μας κοινοποιούνται διαδικτυακά, µε αποτέλεσµα το υλικό που υπάρχει διαθέσιµο στις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης, τα ιστολόγια κ.λπ. να µπορεί να επηρεάσει αυτό που αποκαλούµε ψηφιακή φήµη ή αλλιώς «online reputation». Όσο µεγαλύτερη αλληλεπίδραση έχει ένα άτοµο σε ένα ψηφιακό περιβάλλον, τόσο µεγαλύτερο είναι και το ψηφιακό αποτύπωµά του. Ιδίως οι έφηβοι που δηµοσιεύουν φωτογραφίες και σχόλια χωρίς δεύτερη σκέψη έρχονται αντιµέτωποι µε αρνητικά ψηφιακά αποτυπώµατα.

Πώς μπορούμε όμως να επηρεάσουμε και να δημιουργήσουμε ένα θετικό ψηφιακό αποτύπωμα; Δείτε στη θεματική παρουσίαση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου. Επίσης, συμβουλευτείτε τον οδηγό από τη Safeline με συμβουλές προστασίας από παράνομη δραστηριότητα στο Facebook

Σελίδα 5 από 23