• Επισκεφθείτε μας και στην κοινότητα του Facebook, ενισχύστε την κοινή προσπάθεια με like & follow...
  • "Το Διαδίκτυο που θέλουμε" - "The Web We Want" εμπλουτίστηκε! Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε ελεύθερα 6 σχέδια μαθημάτων για το Γυμνάσιο!
  • H δική μας απάντηση κατά του (κυβερνο)εκφοβισμού - Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε και να εκτυπώσετε το πόστερ στην τάξη σας!
  • Εκπαιδευτικοί βοηθήστε τους μαθητές σας να ωριμάσουν ψηφιακά με το #WebWeWantEU
Τρίτη, 31 Ιουλίου 2012 10:45

Ασφαλής αναζήτηση εικόνων

Γράφτηκε από τον

Οι εικόνες μπορούν να είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο διδασκαλίας. Μπορούν να βοηθήσουν στην κατανόηση  δύσκολων εννοιών, να παρέχουν ένα κίνητρο για συζήτηση στην τάξη, ή να προσθέσουν οπτική βοήθεια στην παρουσίαση του καθηγητή ή την εργασία των μαθητών. Το Διαδίκτυο μπορεί να προσφέρει μια θαυμάσια πηγή εικόνων, πολλές από αυτές με δωρεάν δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας, αλλά η εξεύρεση κατάλληλων εικόνων μπορεί μερικές φορές να είναι μια πρόκληση.

Όταν σκέφτεστε τoν σχεδιασμό της ιστοσελίδας του σχολείου σας, λάβετε υπόψη τα παρακάτω:

1. Ποιος έχει τη συνολική ευθύνη για την ιστοσελίδα; Στην ιδανική περίπτωση, θα πρέπει να είναι από τη Διεύθυνση της σχολικής μονάδας, ή σχετικό με Πληροφορική (ή πιστοποιημένο στις ΤΠΕ) μέλος του συλλόγου καθηγητών.
2. Υπάρχουν σαφείς πολιτικές και διαδικασίες έγκρισης για τη δημοσίευση περιεχομένου στο site;

Σάββατο, 01 Ιανουαρίου 2011 02:00

Πολιτική Ορθής Χρήσης στα σχολεία

Γράφτηκε από τον

Τα σχολεία χρειάζεται να επικεντρωθούν με μεγαλύτερη συνέπεια σε μια σειρά σημαντικών ενεργειών. Αυτές περιλαμβάνουν την ανάπτυξη ενός προγράμματος εκπαίδευσης για την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο. Το πρόγραμμα πρέπει να αντικατοπτρίζει την ηλικία και το στάδιο ανάπτυξης των μαθητών, παρέχοντάς τους κατάλληλη εκπαίδευση. Επίσης, να επιτρέπει στο σύνολο του προσωπικού του σχολείου να υποστηρίζει τους μαθητές αλλά και να βοηθά τις οικογένειες να διατηρούν τα παιδιά τους ασφαλή στο Διαδίκτυο.

Σάββατο, 01 Ιανουαρίου 2011 02:00

Προβολή ΠΣΔ

Γράφτηκε από

Για κάθε γονιό έρχεται κάποτε η στιγμή που συνειδητοποιεί ότι η σχέση του παιδιού του με το Ιντερνετ ξεπερνάει κατά πολύ όσα ο ίδιος έχει -ή δεν έχει- συζητήσει μαζί του. Και λίγο αργότερα φτάνει κι η ώρα που δεν έχει πλέον απαντήσεις στις απορίες του. Για τους εκπαιδευτικούς τα πράγματα είναι ακόμη πιο σύνθετα, καθώς όσοι απ’ αυτούς έχουν σχέση με την τεχνολογία και χρησιμοποιούν ψηφιακά εργαλεία, καλούνται όλο και πιο συχνά να γεφυρώσουν το χάσμα της ενημέρωσης που αφήνει η σχετική άγνοια της οικογένειας και του μεγαλύτερου μέρους της σχολικής κοινότητας.

Σάββατο, 01 Ιανουαρίου 2011 02:00

Ο οδηγός του εκπαιδευτικού

Γράφτηκε από

Οι περισσότεροι μαθητές είναι εξοικειωμένοι και συνάμα ενεργοί χρήστες της κινητής τηλεφωνίας. Αν και το κινητό διευκολύνει το διαμοιρασμό και την ανταλλαγή πληροφοριών, μπορεί να αποτελέσει ένα κακόβουλο εργαλείο, εφόσον δεν χρησιμοποιηθεί σωστά. Αυτό σημαίνει ότι οι μαθητές χρησιμοποιούν τα έξυπνα κινητά τους (ή και «κουτά» ενίοτε) για να μοιράζονται πράγματα που ποτέ δεν θα έκαναν υπό κανονικές συνθήκες: από ακατάλληλα σχόλια ως το sexting, τα οποία όλα αυτά μαζί συνιστούν ένα επικίνδυνο ναρκοπέδιο. Κατά συνέπεια, ποιος είναι ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην τήρηση της ασφάλειας των μαθητών του στο διαδίκτυο;

Σάββατο, 01 Ιανουαρίου 2011 02:00

Χρήση εικόνων και βίντεο

Γράφτηκε από

Σύμφωνα με δημοσίευμα στην Καθημερινή (10/10/2010) οι φωτογραφίες άνω του 80% των παιδιών, ηλικίας μικρότερης των δύο ετών, έχουν αναρτηθεί στο Διαδίκτυο, γεγονός που γεννάει ανησυχία για την προστασία του ιδιωτικού βίου τους, ενώ ενδέχεται να τα καθιστά έρμαια σε κυκλώματα παιδεραστίας. Μελέτη που πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία ασφάλειας Διαδικτύου AVG της Μελβούρνης διαπίστωσε ότι το 92% των παιδιών στις ΗΠΑ, το 91% στη Νέα Ζηλανδία και το 84% σε Αυστραλία και Καναδά έχουν φωτογραφίες τους στο Iντερνετ. Η εταιρεία καλεί τους γονείς να καταστήσουν βέβαιο ότι αυτό το υλικό μπορούν να το βλέπουν μόνο φίλοι και συγγενείς και όχι οποιοσδήποτε θελήσει.

Σάββατο, 01 Ιανουαρίου 2011 02:00

Πνευματική ιδιοκτησία

Γράφτηκε από τον

H ιστοσελίδα αυτόνομα μπορεί να προστατευτεί ως έργο ακόμα και χωρίς να εμπίπτει σε μια από τις αναφερόμενες ενδεικτικές κατηγορίες έργων του σχετικού νόμου 2121/93 περί πνευματικής ιδιοκτησίας; Τι είναι οι άδειες Creative Commons; Τι ισχύει για την εκπαίδευση; Βρείτε απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα στο νέο μας άρθρο.

Σάββατο, 01 Ιανουαρίου 2011 02:00

Εισήγηση για την ορθή χρήση ΜΚΔ στο ΠΣΔ

Γράφτηκε από

Τα κοινωνικά δίκτυα με τη ραγδαία εξάπλωσή τους και τις δυνατότητες που παρέχουν, έχουν μεταβάλει ριζικά τον τρόπο που επικοινωνούμε, συνεργαζόμαστε και διαθέτουμε την πληροφορία. Η δικτύωση αυτού του είδους προσφέρει νέες ευκαιρίες για προσωπική έκφραση και εξέλιξη, συνεργασία και συμμετοχή. Ειδικά στους νέους ανθρώπους, η κοινωνική δικτύωση τείνει να υπερκεράσει άλλες πιο παραδοσιακές ενασχολήσεις της καθημερινότητας.

Παρασκευή, 28 Δεκεμβρίου 2012 20:15

Αγαπημένε μου Άγιe Β@σίλη...

Γράφτηκε από τον

Για τους γονείς, αυτή η περίοδος του χρόνου, πριν την παραμονή της Πρωτοχρονιάς και της έλευσης του Αη Βασίλη με τα δώρα του, είναι σαν να περπατάνε σε "ναρκοπέδιο", με όλες αυτές τις διαφημίσεις, τις διακοσμήσεις και τις μουσικές, που όλως περιέργως στοχεύουν στο πως να ενθουσιάσουν τα παιδιά. Κάθε χρόνο, ανεξαιρέτως, τα παιδιά εναγωνίως ζητούν από τον Άγιο Βασίλη τα πιο cool - "πρέπει να έχω" - παιχνίδια και φυσικά μετακυλύουν αυτό το "άγχος" στους γονείς. Καθώς σχεδόν κανένας γονιός δεν επιθυμεί να "χαλάσει το χατίρι" των παιδιών του, λίγο πολύ, όλοι τελικά ενδίδουμε στα γιορτινά τους "θέλω". Ειδικά όμως αν πρόκειται για βίντεο παιχνίδια, πώς διασφαλίζονται οι γονείς από τα ακατάλληλα παιχνίδια για τους ανήλικους gamers;

Στον κυβερνοχώρο η ταυτότητά μας αντικατοπτρίζεται στο όνομα χρήστη και τον κωδικό πρόσβασης. Για τους χρήστες, το να διατηρήσουν τους κωδικούς τους ασφαλείς είναι ζωτικής σημασίας για την αποφυγή περιστατικών όπως η υποκλοπή ταυτότητας. Ωστόσο, οι παροχείς ηλεκτρονικών υπηρεσιών (που αποθηκεύουν τα ονόματα των χρηστών και τους κωδικούς πρόσβασης) θα πρέπει να κάνουν το ίδιο. Τα προβλήματα προκύπτουν όταν γίνονται συμβιβασμοί στην ασφάλεια, από τη μία ή από την άλλη πλευρά.
Σελίδα 5 από 9