• Επισκεφθείτε μας και στην κοινότητα του Facebook, ενισχύστε την κοινή προσπάθεια με like & follow...
  • "Το Διαδίκτυο που θέλουμε" - "The Web We Want" εμπλουτίστηκε! Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε ελεύθερα 6 σχέδια μαθημάτων για το Γυμνάσιο!
  • H δική μας απάντηση κατά του (κυβερνο)εκφοβισμού - Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε και να εκτυπώσετε το πόστερ στην τάξη σας!
  • Εκπαιδευτικοί βοηθήστε τους μαθητές σας να ωριμάσουν ψηφιακά με το #WebWeWantEU

Στην ΕΕ, τα παιδιά ηλικίας 13 έως 16 ετών σε ποσοστό 77% και τα παιδιά ηλικίας 9 έως 12 ετών σε ποσοστό 38% διαθέτουν λογαριασμό σε υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης, σύμφωνα με πανευρωπαϊκή έρευνα που διενεργήθηκε για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Τι είναι τα διαδικτυακά παιχνίδια; Ποιες οι διαφορές τους με τα μη διαδικτυακά παιχνίδια και για ποιο λόγο είναι τόσο δημοφιλή; Τι τύπους παικτών συναντά κανείς και πως διαμορφώνονται τα κίνητρα τους; Δημιουργούν τα παιχνίδια αυτά εξάρτηση; Με τι είδους δυσκολίες συνδέεται η κατάχρηση των παιχνιδιών; Ποιες ακατάλληλες συμπεριφορές μπορεί κανείς να συναντήσει σε έναν εικονικό κόσμο παιχνιδιού; Πώς θα αντιληφθεί ο γονέας ή ο εκπαιδευτικός ότι το παιδί έχει αρχίσει να καταχράται τα παιχνίδια; Τι πρέπει να κάνει ο γονιός ή ο εκπαιδευτικός σε περίπτωση που αντιληφθεί ότι το παιδί καταχράται τα διαδικτυακά παιχνίδια; Είναι τα παιχνίδια ανεξέλεγκτα; Είναι ωφέλιμο να παίζει ένα παιδί ή έφηβος διαδικτυακά παιχνίδια; Σε αυτές τις 10 ερωτήσεις αλλά και στο τι τελικά είναι αυτό που πρέπει να θυμάται κάθε γονιός εκπαιδευτικός σχετικά με τα διαδικτυακά παιχνίδια απαντάει το συγκεκριμένο άρθρο.

Ο εκφοβισμός μέσω του Διαδικτύου είναι οποιαδήποτε πράξη εκφοβισμού, επιθετικότητας, παρενόχλησης, τρομοκρατικής ή αυταρχικής συμπεριφοράς που θεσπίζεται και πραγματοποιείται μέσω της χρήσης των ψηφιακών συσκευών επικοινωνίας, συγκεκριμένα του Διαδικτύου και των κινητών τηλεφώνων και η οποία επαναλαμβάνεται ανά τακτά ή άτακτα χρονικά διαστήματα. Ο όρος cyber bullying δημιουργήθηκε από τον Καναδό Bill Belsey και έχει τις ρίζες του στον παραδοσιακό σωματικό ή ψυχολογικό εκφοβισμό όπου ο στόχος του επιτιθέμενου είναι να προκαλέσει ζημιά ή να βλάψει το θύμα του.

Παρασκευή, 03 Αυγούστου 2012 15:54

Τα δικαιώματα του παιδιού

Γράφτηκε από τον

Με ποιον τρόπο μπορεί η ΕΕ να συμβάλει στην προάσπιση των δικαιωμάτων του παιδιού στις αίθουσες των δικαστηρίων; Πώς μπορούμε να εξασφαλίσουμε ότι οι αποφάσεις σχετικά με διασυνοριακές υποθέσεις γονικής μέριμνας θα εκτελούνται όσο το δυνατό ταχύτερα; Και πώς μπορούμε να προφυλάξουμε τα παιδιά από πρακτικές εκφοβισμού στο Διαδίκτυο;

Πώς συνδυάζεται η έννοια του εθισμού με το Διαδίκτυο; Μπορεί κάποιος να εθιστεί σε μία απασχόληση, ένα μέσο ενημέρωσης και ψυχαγωγίας;

Ο κίνδυνος εθισμού είναι ένας κίνδυνος όπως το να μας κλέψουν τους κωδικούς μας, να κολλήσουμε κάποιον «ιό» ή να μας παρενοχλήσουν;

Πότε πρακτικά γίνεται πρόβλημα η ενασχόληση με το Διαδίκτυο;

Μήπως ο εθισμός στο Διαδίκτυο δεν είναι παρά μία μορφή «ηθικού πανικού» της εποχής, όπως είχε συμβεί με την εισαγωγή του ραδιοφώνου ή της τηλεόρασης;

Γιατί όμως κάποιος να στραφεί στο Διαδίκτυο και να παρουσιάσει συμπεριφορά εθισμού;

Τι έκταση έχει το φαινόμενο στην Ελλάδα και σε σύγκριση με ξένες χώρες που βρίσκεται η χώρα μας;

Πώς μπορεί ένα άτομο να καταλάβει αν είναι εθισμένο στο διαδίκτυο;

Παρασκευή, 03 Αυγούστου 2012 13:27

Pan-European Game Information – PEGI

Γράφτηκε από τον

Οι ηλικιακές διαβαθμίσεις είναι συστήματα που χρησιμοποιούνται για να εξασφαλίσουν ότι όλα τα προϊόντα ψυχαγωγικού περιεχομένου, όπως κινηματογραφικές ταινίες, βίντεο, DVD και παιχνίδια υπολογιστή, φέρουν σαφή επισήμανση βάσει ηλικίας σύμφωνα με το περιεχόμενό τους. Οι ηλικιακές διαβαθμίσεις προσφέρουν καθοδήγηση στους καταναλωτές (ιδίως τους γονείς), βοηθώντας τους να αποφασίσουν αν θα αγοράσουν ή όχι ένα συγκεκριμένο προϊόν.

Τα αποτελέσματα μιας μελέτης που δημοσίευσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δείχνουν ότι το 84% των προγραμμάτων λογισμικού που ελέγχθηκαν επιτρέπουν στους γονείς να αποκλείουν την πρόσβαση σε ορισμένες ιστοσελίδες, είναι όμως λιγότερο αποτελεσματικά στο φιλτράρισμα του αποκαλούμενου περιεχομένου web 2.0, όπως π.χ. ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης ή ιστολόγια. Επιπλέον, λίγα μόνο προϊόντα στην αγορά είναι σε θέση να φιλτράρουν το περιεχόμενο ιστοσελίδων στις οποίες η πρόσβαση γίνεται από κινητά τηλέφωνα ή από κονσόλες παιχνιδιών, σε μια εποχή που – στην Ευρώπη – ένα παιδί στα τέσσερα χρησιμοποιεί αυτόν τον τρόπο για σύνδεση με το Διαδίκτυο.

Ιδιαίτερα ενθαρρυντικά τα αποτελέσματα της έρευνας EU Kids Online ΙΙ. Πιο συγκεκριμένα τα παιδιά-χρήστες του διαδικτύου σπανίως έρχονται σε επαφή με οποιοδήποτε είδος κινδύνου, σύμφωνα με την τελευταία έρευνα του δικτύου EU Kids Online II. Τα στοιχεία που παρατίθενται στο άρθρο αφορούν τη μειοψηφία των παιδιών που ανέφεραν ότι είχαν κάποια σχετική ριψοκίνδυνη εμπειρία σε όλη την Ευρώπη.

Οι κίνδυνοι από τη χρήση της τεχνολογίας συχνά προσδιορίζονται από την ανθρώπινη συμπεριφορά και όχι από τις ίδιες τις τεχνολογίες. Τα παιδιά και οι νέοι που συνήθιζαν να μιλούν σε αγνώστους, να παρενοχλούν ή να κάνουν πράγματα σε μικρότερα (ηλικιακά) παιδιά υπήρχαν πολύ πριν το Διαδίκτυο. Η τεχνολογία έχει, ωστόσο, αυξήσει την επίπτωση αυτών των ενεργειών, και την εξάπλωση πιθανών συνεπειών εξ αυτών πολύ περισσότερο.

Το Facebook έχει δημοσιεύσει έναν δωρεάν οδηγό 14 σελίδων στα Αγγλικά, στοχεύοντας στους εφήβους (μεγαλύτερους από 13 ετών), τους γονείς τους και τους εκπαιδευτικούς, ο οποίος επεξηγεί τις βέλτιστες πρακτικές για την προστασία της ασφάλειας και της ιδιωτικής ζωής τους στην ιστοσελίδα.

Σελίδα 8 από 9