• Επισκεφθείτε μας και στην κοινότητα του Facebook, ενισχύστε την κοινή προσπάθεια με like & follow...
  • "Το Διαδίκτυο που θέλουμε" - "The Web We Want" εμπλουτίστηκε! Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε ελεύθερα 6 σχέδια μαθημάτων για το Γυμνάσιο!
  • H δική μας απάντηση κατά του (κυβερνο)εκφοβισμού - Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε και να εκτυπώσετε το πόστερ στην τάξη σας!
  • Εκπαιδευτικοί βοηθήστε τους μαθητές σας να ωριμάσουν ψηφιακά με το #WebWeWantEU
Parents

Parents (124)

Πέμπτη, 09 Αυγούστου 2012 15:02

Χάκερ, κράκερ και κυβερνοζόμπι...

Γράφτηκε από τον

Υπάρχει ένα μέρος του κόσμου όπου οι πιτσιρικάδες δεν χρειάζεται να ζητήσουν χαρτζιλίκι για να βγουν βόλτα, ούτε να δείξουν ταυτότητα για να περάσουν από μεγάλες πόρτες. Αρκεί να γνωρίζουν καλά τουλάχιστον γλώσσα HTML, να μπορούν να γράφουν και να σπάνε κώδικα και να μη βαριούνται να πειραματίζονται με υπολογιστικά συστήματα. Τα υπόλοιπα είναι θέμα χρόνου και στόχων.

«Αφήστε τα 13χρονα να χρησιμοποιούν ελεύθερα την ιστοσελίδα μου» είπε ο 24χρονος ιδρυτής του Facebook, Μαρκ Ζούκερμπεργκ, βάζοντας έτσι το φιτίλι σε έναν παγκόσμιο διάλογο για το κατά πόσο θα πρέπει να αρθούν οι νομικές απαγορεύσεις που αφορούν παιδιά κάτω των 13 ετών. Μπορούν τα παιδιά κάτω από τα 13 να είναι στο Facebook; Πώς μπορούν οι γονείς να διατηρήσουν τον έλεγχο;

Τετάρτη, 08 Αυγούστου 2012 14:26

"Εθισμένο" το 4% των Αμερικανών εφήβων

Γράφτηκε από τον

Ένας στους 25 εφήβους ανέφερε ότι έχει «μία ακαταμάχητη επιθυμία» να σερφάρει στο Ίντερνετ, ότι νιώθει εκνευρισμό όταν είναι εκτός Διαδικτύου ή ότι επιχείρησε να «απεξαρτητοποιηθεί» ή να μειώσει τον χρόνο παραμονής του στο Ίντερνετ, σύμφωνα με αμερικανική μελέτη.

Επιπλέον, η έρευνα στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 3.500 μαθητές Γυμνασίου στην πολιτεία του Κονέκτικατ συμπέρανε ότι οι μαθητές εκείνοι που έκαναν «προβληματική χρήση του Ίντερνετ» ήταν πιθανότερο να εμφανίσουν συμπτώματα κατάθλιψης, επιθετική συμπεριφορά και να κάνουν χρήση ναρκωτικών σε σχέση με τους συνομηλίκους τους.

Τετάρτη, 08 Αυγούστου 2012 13:50

Εμπιστοσύνη και Ασφάλεια στο Διαδίκτυο

Γράφτηκε από τον

Οι Ευρωπαίοι πρέπει να αισθάνονται εμπιστοσύνη και ασφάλεια κατά την on line σύνδεση και δεν θα υιοθετήσουν τεχνολογία την οποία δεν εμπιστεύονται. Οι χρήστες πρέπει να είναι ασφαλείς και προστατευμένοι κατά τη σύνδεση στο διαδίκτυο. Ακριβώς όπως και στον φυσικό κόσμο, το έγκλημα στον κυβερνοχώρο δεν μπορεί να γίνει ανεκτό.

Στην ΕΕ, τα παιδιά ηλικίας 13 έως 16 ετών σε ποσοστό 77% και τα παιδιά ηλικίας 9 έως 12 ετών σε ποσοστό 38% διαθέτουν λογαριασμό σε υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης, σύμφωνα με πανευρωπαϊκή έρευνα που διενεργήθηκε για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Ωστόσο, ένα στα τέσσερα παιδιά που χρησιμοποιούν υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook,  δηλώνουν ότι ο λογαριασμός τους είναι «δημόσιος», γεγονός που σημαίνει ότι είναι ορατός στον καθένα, ενώ σε πολλούς λογαριασμούς εμφανίζονται οι διευθύνσεις ή/και οι αριθμοί τηλεφώνου των χρηστών.

Παρασκευή, 03 Αυγούστου 2012 15:49

Ερωταπαντήσεις για τα διαδικτυακά παιχνίδια

Γράφτηκε από τον

Τι είναι τα διαδικτυακά παιχνίδια; Ποιες οι διαφορές τους με τα μη διαδικτυακά παιχνίδια και για ποιο λόγο είναι τόσο δημοφιλή; Δημιουργούν τα παιχνίδια αυτά εξάρτηση; Πώς θα αντιληφθεί ο γονιός ή ο εκπαιδευτικός ότι το παιδί έχει αρχίσει να καταχράται τα παιχνίδια; Είναι τα παιχνίδια ανεξέλεγκτα; Είναι ωφέλιμο να παίζει ένα παιδί ή έφηβος διαδικτυακά παιχνίδια; Σε αυτές και άλλες ερωτήσεις αλλά και στο τι τελικά είναι αυτό που πρέπει να θυμάται κάθε γονιός και εκπαιδευτικός σχετικά με τα διαδικτυακά παιχνίδια απαντάει το συγκεκριμένο άρθρο.

Κατεβάστε επίσης την αντίστοιχη παρουσίαση, στο πλαίσιο της συνεργασίας του κόμβου με την Ελληνική Εταιρία Μελέτης της Διαταραχής του Εθισμού στο Διαδίκτυο.

Ο εκφοβισμός μέσω του Διαδικτύου είναι οποιαδήποτε πράξη εκφοβισμού, επιθετικότητας, παρενόχλησης, τρομοκρατικής ή αυταρχικής συμπεριφοράς που θεσπίζεται και πραγματοποιείται μέσω της χρήσης των ψηφιακών συσκευών επικοινωνίας, συγκεκριμένα του Διαδικτύου και των κινητών τηλεφώνων και η οποία επαναλαμβάνεται ανά τακτά ή άτακτα χρονικά διαστήματα. Ο όρος cyber bullying δημιουργήθηκε από τον Καναδό Bill Belsey και έχει τις ρίζες του στον παραδοσιακό σωματικό ή ψυχολογικό εκφοβισμό όπου ο στόχος του επιτιθέμενου είναι να προκαλέσει ζημιά ή να βλάψει το θύμα του.

Πώς συνδυάζεται η έννοια του εθισμού με το Διαδίκτυο; Μπορεί κάποιος να εθιστεί σε μία απασχόληση, ένα μέσο ενημέρωσης και ψυχαγωγίας;

Ο κίνδυνος εθισμού είναι ένας κίνδυνος όπως το να μας κλέψουν τους κωδικούς μας, να κολλήσουμε κάποιον «ιό» ή να μας παρενοχλήσουν;

Πότε πρακτικά γίνεται πρόβλημα η ενασχόληση με το Διαδίκτυο;

Μήπως ο εθισμός στο Διαδίκτυο δεν είναι παρά μία μορφή «ηθικού πανικού» της εποχής, όπως είχε συμβεί με την εισαγωγή του ραδιοφώνου ή της τηλεόρασης;

Γιατί όμως κάποιος να στραφεί στο Διαδίκτυο και να παρουσιάσει συμπεριφορά εθισμού;

Τι έκταση έχει το φαινόμενο στην Ελλάδα και σε σύγκριση με ξένες χώρες που βρίσκεται η χώρα μας;

Πώς μπορεί ένα άτομο να καταλάβει αν είναι εθισμένο στο διαδίκτυο;

Παρασκευή, 03 Αυγούστου 2012 13:27

Pan-European Game Information – PEGI

Γράφτηκε από τον

Οι ηλικιακές διαβαθμίσεις είναι συστήματα που χρησιμοποιούνται για να εξασφαλίσουν ότι όλα τα προϊόντα ψυχαγωγικού περιεχομένου, όπως κινηματογραφικές ταινίες, βίντεο, DVD και παιχνίδια υπολογιστή, φέρουν σαφή επισήμανση βάσει ηλικίας σύμφωνα με το περιεχόμενό τους. Οι ηλικιακές διαβαθμίσεις προσφέρουν καθοδήγηση στους καταναλωτές (ιδίως τους γονείς), βοηθώντας τους να αποφασίσουν αν θα αγοράσουν ή όχι ένα συγκεκριμένο προϊόν.

Τα αποτελέσματα μελέτης που δημοσίευσε η Ε.Ε. (19/1/2011) δείχνουν ότι το 84% των προγραμμάτων λογισμικού που ελέγχθηκαν επιτρέπουν στους γονείς να αποκλείουν την πρόσβαση σε ορισμένες ιστοσελίδες, είναι όμως λιγότερο αποτελεσματικά στο φιλτράρισμα του αποκαλούμενου περιεχομένου web 2.0, όπως π.χ. ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης ή ιστολόγια. Επιπλέον, λίγα μόνο προϊόντα στην αγορά είναι σε θέση να φιλτράρουν το περιεχόμενο ιστοσελίδων στις οποίες η πρόσβαση γίνεται από κινητά τηλέφωνα ή από κονσόλες παιχνιδιών, σε μια εποχή που – στην Ευρώπη – ένα παιδί στα τέσσερα χρησιμοποιεί αυτόν τον τρόπο για σύνδεση με το Διαδίκτυο.

Σελίδα 9 από 9

Βιντεοθήκη για ένα καλύτερο Διαδίκτυο!

  • Webinar για τον εθισμό στο διαδίκτυο
  • Webinar για το GDPR σε συνεργασία με το #eTwinning
  • Θετικό περιεχόμενο στο διαδίκτυο
  • Webinar για την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2018 και τους Διαγωνισμούς
  • Webinar για καθηγητές Γυμνασίου απο Saferinternet4kids και eTwinning
  • Webinar για Δασκάλους Δημοτικού απο Saferinternet4kids και eTwinning
  • Webinar για Καθηγητές Γυμνασίου
  • Webinar για Δασκάλους Δημοτικού