• Επισκεφθείτε μας και στην κοινότητα του Facebook, ενισχύστε την κοινή προσπάθεια με like & follow...
  • "Το Διαδίκτυο που θέλουμε" - "The Web We Want" εμπλουτίστηκε! Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε ελεύθερα 6 σχέδια μαθημάτων για το Γυμνάσιο!
  • H δική μας απάντηση κατά του (κυβερνο)εκφοβισμού - Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε και να εκτυπώσετε το πόστερ στην τάξη σας!
  • Εκπαιδευτικοί βοηθήστε τους μαθητές σας να ωριμάσουν ψηφιακά με το #WebWeWantEU
Teachers

Teachers (180)

Κυριακή, 19 Αυγούστου 2012 13:02

Πολιτική Ορθής Χρήσης στα σχολεία 3.0

Γράφτηκε από τον

Τα σχολεία χρειάζεται να επικεντρωθούν με μεγαλύτερη συνέπεια σε μια σειρά σημαντικών ενεργειών. Αυτές περιλαμβάνουν την ανάπτυξη ενός προγράμματος εκπαίδευσης για την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο. Το πρόγραμμα πρέπει να αντικατοπτρίζει την ηλικία και το στάδιο ανάπτυξης των μαθητών, παρέχοντάς τους κατάλληλη εκπαίδευση. Επίσης, να επιτρέπει στο σύνολο του προσωπικού του σχολείου να υποστηρίζει τους μαθητές αλλά και να βοηθά τις οικογένειες να διατηρούν τα παιδιά τους ασφαλή στο Διαδίκτυο.

Τα σχολεία έχουν την ευκαιρία να μετασχηματίσουν την εκπαίδευση και να βοηθήσουν τους μαθητές να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους με τις ΤΠΕ. Όμως εξίσου σημαντικό είναι οι μαθητές να μάθουν πως να παραμένουν ασφαλείς όταν χρησιμοποιούν το διαδίκτυο και ειδικά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Το κλείδωμα και η απαγόρευση ναι μεν περιορίζουν την έκθεση σε κίνδυνο, έχουν πάψει όμως από καιρό να αποτελούν βιώσιμη προσέγγιση.

Σήμερα, παρά ποτέ, ενισχύεται η άποψη ότι το σύγχρονο σχολείο οφείλει να εκπαιδεύει τους αυριανούς πολίτες να είναι ασφαλείς στον ψηφιακό κόσμο και ότι η Ασφάλεια στο Διαδίκτυο είναι περισσότερο σχετική με τη συμπεριφορά παρά με την τεχνολογία.

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την έκδοση οδηγίας με σκοπό την καταπολέμηση της σεξουαλικής κακοποίησης και της σεξουαλικής εκμετάλλευσης παιδιών καθώς και της παιδικής πορνογραφίας.

Ποιος είναι ο ρόλος του εκπαιδευτικού στη διατήρηση της ασφάλειας των μαθητών στο διαδίκτυο; Τι συμβαίνει όταν πρόκειται για το κινητό τηλέφωνο ενός μαθητή; Τι είναι το φαινόμενο sexting; Τι μπορούν εν τέλει να κάνουν οι εκπαιδευτικοί; Διαβάστε τον οδηγό του εκπαιδευτικού και δείτε το σχετικό τετράλεπτο βίντεο για το φαινόμενο.

Η νέα οδηγία για την καταπολέμηση της σεξουαλικής κακοποίησης, της σεξουαλικής εκμετάλλευσης παιδιών και της παιδικής πορνογραφίας, έχει ως βασικό στόχο τη θέσπιση πανευρωπαϊκών κανόνων και διατάξεων, για την πρόληψη των αδικημάτων αυτών, τη δίωξη των δραστών και την προστασία των θυμάτων.

Ο Ειδικός Γραμματέας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης παρευρέθηκε στη συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Ισότητας, Νεολαίας και Δικαιωμάτων του Ανθρώπου με θέμα «Το φαινόμενο του σχολικού και διαδικτυακού εκφοβισμού». Στην εισήγησή του ανέφερε μεταξύ άλλων τα εξής:

Σύμφωνα με έκθεση της Επιτροπής, τα κοινωνικά δίκτυα μπορούν να πράξουν περισσότερα για να προστατεύεται η ιδιωτική ζωή των ανηλίκων – Μόνο δύο στους εννέα ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης (Habbo Hotel και Xbox Live) διαθέτουν προεπιλεγμένες ρυθμίσεις με τις οποίες οι προσωπικές φυσιογνωμίες των ανηλίκων καθίστανται προσβάσιμες μόνο από τα άτομα που περιλαμβάνονται στον εγκεκριμένο κατάλογο επαφών τους, σύμφωνα με ένα νέο κύκλο δοκιμών που εκτελέστηκαν για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Σε έκθεσή της που παρουσιάστηκε στις 13/09/2011, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει τον τρόπο με τον οποίο τα κράτη μέλη υλοποιούν τις συστάσεις της ΕΕ ώστε τα παιδιά να μπορούν απολαμβάνουν τον ψηφιακό κόσμο με αξιοπιστία και ασφάλεια. Τα κράτη μέλη και ο κλάδος καταβάλλουν συνεχείς προσπάθειες για την υλοποίηση των συστάσεων της ΕΕ, του 1998 και του 2006, που αποβλέπουν στην προστασία των ανηλίκων κατά τη χρήση οπτικοακουστικών και διαδικτυακών υπηρεσιών. Τα μέτρα όμως που ελήφθησαν αποδείχθηκαν ανεπαρκή συνολικά.

Με την υπερχείλιση της ψηφιακής πληροφορίας στο Διαδίκτυο, το οικοσύστημα της γνώσης έχει αλλάξει ριζικά τα τελευταία χρόνια. Τα ψηφιακά μέσα, πέρα από κύρια πηγή ψυχαγωγίας για τα παιδιά, αποτελούν επίσης όλο και περισσότερο ένα εκπαιδευτικό και κοινωνικό εργαλείο. Παρά τις δυνατότητές τους ωστόσο, τα ψηφιακά μέσα εμποδίζονται από το ίδιο το μέγεθος του περιεχομένου τους καθώς και πρακτικά ζητήματα, όπως το φιλτράρισμα ακατάλληλου περιεχομένου. 

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιδιώκει να γνωρίζει τις απόψεις των φορέων παροχής τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών, των φορέων παροχής υπηρεσιών στο Διαδίκτυο, των κρατών μελών, των εθνικών αρχών προστασίας δεδομένων, των οργανώσεων προστασίας των καταναλωτών και των άλλων ενδιαφερομένων μερών σχετικά με εάν είναι αναγκαίο να θεσπισθούν πρόσθετοι πρακτικοί κανόνες, προκειμένου να διασφαλίζεται ότι οι παραβιάσεις των προσωπικών δεδομένων θα γνωστοποιούνται με απόλυτη συνέπεια σε όλη την ΕΕ.

Από τις 8/6/2011, την παγκόσμια ημέρα του IPv6, (World IPv6 Day), το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο κατέστησε τον ιστότοπό του, όπως και τις κύριες υπηρεσίες, ιστοσελίδες και web εφαρμογές του, προσβάσιμες στους χρήστες της 6ης έκδοσης του πρωτοκόλλου του ίντερνετ (IPv6), καθώς και στους χρήστες του Ipv4.

Σελίδα 12 από 13

Βιντεοθήκη για ένα καλύτερο Διαδίκτυο!

  • Webinar για τον εθισμό στο διαδίκτυο
  • Webinar για το GDPR σε συνεργασία με το #eTwinning
  • Θετικό περιεχόμενο στο διαδίκτυο
  • Webinar για την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2018 και τους Διαγωνισμούς
  • Webinar για καθηγητές Γυμνασίου απο Saferinternet4kids και eTwinning
  • Webinar για Δασκάλους Δημοτικού απο Saferinternet4kids και eTwinning
  • Webinar για Καθηγητές Γυμνασίου
  • Webinar για Δασκάλους Δημοτικού