• Επισκεφθείτε μας και στην κοινότητα του Facebook, ενισχύστε την κοινή προσπάθεια με like & follow...
  • "Το Διαδίκτυο που θέλουμε" - "The Web We Want" εμπλουτίστηκε! Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε ελεύθερα 6 σχέδια μαθημάτων για το Γυμνάσιο!
  • H δική μας απάντηση κατά του (κυβερνο)εκφοβισμού - Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε και να εκτυπώσετε το πόστερ στην τάξη σας!
  • Εκπαιδευτικοί βοηθήστε τους μαθητές σας να ωριμάσουν ψηφιακά με το #WebWeWantEU
Teachers

Teachers (180)

Το τέλος αναπαραγωγής προστατευόμενων έργων μπορεί να επιβληθεί σε εκτυπωτή ή σε προσωπικό υπολογιστή που διατίθεται στο εμπόριο. Τα κράτη μέλη διαθέτουν ευρύ περιθώριο εκτιμήσεως κατά τον προσδιορισμό του οφειλέτη του εν λόγω τέλους το οποίο επιβάλλεται με σκοπό την αποζημίωση των δημιουργών για την αναπαραγωγή των έργων τους που έγινε χωρίς την άδειά τους.

Δευτέρα, 10 Ιουνίου 2013 22:16

Σχετικά µε τα online τυχερά παιχνίδια

Γράφτηκε από τον

ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗ της Επιτροπής Πολιτισµού και Παιδείας προς την Επιτροπή Εσωτερικής Αγοράς και Προστασίας των Καταναλωτών σχετικά µε τα online τυχερά παιχνίδια

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

Η Επιτροπή Πολιτισµού και Παιδείας καλεί την Επιτροπή Εσωτερικής Αγοράς και Προστασίας των Καταναλωτών, που είναι αρµόδια επί της ουσίας, να συµπεριλάβει στην πρόταση ψηφίσµατός της τις ακόλουθες προτάσεις:

1.    τονίζει ότι η προστασία των ανηλίκων από την έκθεση στα διαδικτυακά τυχερά παίγνια πρέπει να παραµείνει βασικός πολιτικός στόχος· υπογραµµίζει την ανάγκη να εφαρµοστούν, σε όλα τα κράτη µέλη, αυστηρά και αξιόπιστα πρότυπα για την επαλήθευση της ηλικίας και της ταυτότητας, µε βάση µεθόδους που έχουν αποδειχθεί αποτελεσµατικές σε ορισµένα κράτη µέλη, και να διασφαλίζεται η κατάλληλη παρακολούθηση ούτως ώστε να αποφεύγεται το ενδεχόµενο της εξ αποστάσεως πρόσβασης και συµµετοχής µη ταυτοποιηµένων χρηστών και ανήλικων παικτών σε προϊόντα τυχερών παιχνιδιών· τονίζει πόσο σηµαντική είναι η ανταλλαγή βέλτιστων πρακτικών µεταξύ της Επιτροπής και των κρατών µελών ως προς το ζήτηµα αυτό·

Με αφορμή το ΤΟΠ 10 των υποχρεώσεων και δικαιωμάτων των μαθητών online επιχειρούμε την κατάρτιση καταλόγου προτάσεων/ιδεών με τη συμβολή των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων, ώστε να ενισχυθεί η προσπάθεια (αυτό-) προστασίας των μαθητών σε sites κοινωνικής δικτύωσης. Μπορείτε να προσθέσετε τις προτάσεις/ιδέες σας καθώς και πιθανά πλεονεκτήματα ή μειονεκτήματα στη λίστα που ακολουθεί;

Η συγκεκριμένη ιστοδιάλεξη (webinar) παρουσιάστηκε την Τετάρτη 6/2/2013 και ώρες 14:15 - 15:30, μέσω της πλατφόρμας centra και μπορείτε να τη δείτε μαγνητοσκοπημένη στο βίντεο διάρκειας 1 ώρας και 15 λεπτών. Το webinar, συντομογραφία του Web-based seminar, είναι μια διάλεξη ή παρουσίαση που διενεργείται μέσω του Διαδικτύου.

Οι υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης (social networks) με τη ραγδαία εξάπλωσή τους και τις ισχυρές δυνατότητες αλληλεπίδρασης που παρέχουν, προσφέρουν νέες ευκαιρίες για προσωπική έκφραση και εξέλιξη, συνεργασία και συμμετοχή. Ωστόσο, η ανεξέλεγκτη χρήση των ευρέως γνωστών, δημόσιων κοινωνικών δικτύων θέτει σημαντικά ερωτήματα σχετικά με την ασφαλή χρήση τους από ανήλικους.
Ειδικότερα, για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, η χρήση δημοσίων κοινωνικών δικτύων εκτός του ότι μπορεί να αντιβαίνει τους κανόνες χρήσης που θέτουν οι ίδιες οι εταιρείες (π.χ. απαγόρευση εγγραφής για χρήστες κάτω των 13 ετών), δημιουργεί τα παρακάτω σοβαρά προβλήματα ασφάλειας:

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, από κοινού με την Ύπατη Εκπρόσωπο της Ένωσης για Θέματα Εξωτερικής Πολιτικής και Πολιτικής Ασφαλείας, δημοσίευσε τη στρατηγική για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο  που φέρει τον τίτλο «Ο ανοικτός, ασφαλής και προστατευμένος κυβερνοχώρος» και αντιπροσωπεύει το όραμα της ΕΕ όσον αφορά τον καλύτερο δυνατό τρόπο για την πρόληψη και αντιμετώπιση διαταραχών και επιθέσεων στο Διαδίκτυο. Αυτό γίνεται για να προωθηθούν περαιτέρω οι ευρωπαϊκές αξίες της ελευθερίας και της δημοκρατίας και να εξασφαλιστεί ότι η ψηφιακή οικονομία θα μπορέσει να αναπτυχθεί με ασφάλεια. Στόχος των ειδικότερων δράσεων είναι η ενίσχυση της ανθεκτικότητας των πληροφοριακών συστημάτων στον κυβερνοχώρο, η μείωση των εγκλημάτων στον κυβερνοχώρο και η ενίσχυση της διεθνούς πολιτικής της ΕΕ σε θέματα ασφαλείας και άμυνας στον κυβερνοχώρο.

Τετάρτη, 30 Ιανουαρίου 2013 15:01

Θεματική Παρουσίαση cyberbullying

Γράφτηκε από τον

Με το φαινόμενο ηλεκτρονικού εκφοβισμού (Cyberbullying) αναφερόμαστε στην ενδο και εξωσχολική βία που εκδηλώνεται μέσω ηλεκτρονικών συσκευών. Περιλαμβάνει την επαναλαμβανόμενη αποστολή ηλεκτρονικών ή τηλεφωνικών μηνυμάτων με απειλητικό, ρατσιστικό ή σεξιστικό περιεχόμενο, δημιουργία  προφίλ διαδικτυακά με ψευδή στοιχεία, ανάρτηση ψεύτικων ειδήσεων, προσωπικών πληροφοριών, φωτογραφιών, βιντεοσκοπημένου υλικού καθώς και την υποκίνηση ενός ατόμου να λάβει μέρος σε μια ομάδα που έχει σκοπό την άσκηση βίας.

Η τεχνολογία προσφέρει μια ανωνυμία που οδηγεί ορισμένους να συμπεριφέρονται καταχρηστικά online, με τρόπους που ποτέ δεν θα εξετάζαμε στον πραγματικό κόσμο. Κακόβουλο ή δυσφημιστικό περιεχόμενο μπορεί να κυκλοφορήσει με ευκολία και να το δει ένα ευρύτερο ακροατήριο. Το περιεχόμενο μπορεί ενδεχομένως να υπάρχει για πάντα, παρά τις καλύτερες προσπάθειες για την αφαίρεσή του.

Ένα θύμα ηλεκτρονικής παρενόχλησης είναι δυνητικά ευάλωτο 24 ώρες το 24ωρο και δεν έχει πλέον ένα ασφαλές καταφύγιο μακριά από αυτόν που τον φοβερίζει.

Η απειλή που στοιχειοθετεί για την ιδιωτική ζωή το λεγόμενο "cloud computing" δεν έχει αξιολογηθεί επαρκώς, ίσως μάλιστα έχει αγνοηθεί εντελώς, προειδοποιεί μελέτη του ΕΚ καθώς προχωρεί η διαδικασία αναθεώρησης της απαρχαιωμένης οδηγίας του 1995 για την προστασία των δεδομένων. Σήμερα η Ευρώπη εορτάζει την Ημέρα Προστασίας των Δεδομένων, που είναι προσπάθεια αφύπνισης των πολιτών για το πώς σχεδόν ότι κάνουν στο Διαδίκτυο συλλέγεται και "αξιοποιείται".

 Η γοητεία της λήθης

Η αναθεώρηση της οδηγίας για την προστασία των δεδομένων που έχει δρομολογήσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προβλέπει κοινούς κανόνες σε σειρά θεμάτων, μεταξύ άλλων το δικαίωμα κάθε πολίτη να τον "ξεχάσει" το σύστημα όταν αποφασίσει αυτός ότι θέλει να διαγραφεί από τη μία ή άλλη υπηρεσία (εκτός αν υπάρχουν σημαίνοντες λόγοι διατήρησης των στοιχείων για δικαστικούς ή παρεμφερείς λόγους).

Επιπλέον προβλέπονται αυστηρές ποινές για τις εταιρίες που χάνουν ή αποκαλύπτουν προσωπικά δεδομένα που, με διάφορους τρόπους, τους έχουν εμπιστευθεί πολίτες.


Με αφορμή τον εορτασμό της καθιερωμένης από το Συμβούλιο της Ευρώπης Ευρωπαϊκής Ημέρας Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, στις 28 Ιανουαρίου, δημιουργήσαμε σχετικό αφιέρωμα, με βάση τι ισχύει από πλευράς Ευρωπαϊκής Επιτροπής καθώς και στη χώρα μας από πλευράς του αρμόδιου φορέα (Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα).

Το διδακτικό έτος ξεκίνησε και μαζί μία πολυάσχολη περίοδος για πολλά σχολεία, με αρκετά της πρωτοβάθμιας να ανεβάζουν παραστάσεις και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να παρουσιάζουν ανάλογες μουσικές εκδηλώσεις. Πολλά σχολεία ενθαρρύνουν τους γονείς και τους κηδεμόνες να παρακολουθήσουν αυτά τα γεγονότα καθώς παρουσιάζουν την εργασία των μαθητών και των εκπαιδευτικών.

Με την εξέλιξη  των κινητών τηλεφώνων, εκείνοι που παρακολουθούν την εκδήλωση μάλλον επιθυμούν να φωτογραφήσουν ή να βιντεοσκοπήσουν τα παιδιά τους, χρησιμοποιώντας μια φορητή συσκευή, όπως ένα smartphone ή tablet. Αν και αυτό δεν αποθαρρύνεται, οι διευθυντές στα σχολεία μπορεί να θέλουν να εξετάσουν τις συνέπειες των γονέων που μοιράζονται αυτές τις φωτογραφίες με άλλους στο διαδίκτυο.

Σελίδα 10 από 13

Βιντεοθήκη για ένα καλύτερο Διαδίκτυο!

  • Webinar για τον εθισμό στο διαδίκτυο
  • Webinar για το GDPR σε συνεργασία με το #eTwinning
  • Θετικό περιεχόμενο στο διαδίκτυο
  • Webinar για την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2018 και τους Διαγωνισμούς
  • Webinar για καθηγητές Γυμνασίου απο Saferinternet4kids και eTwinning
  • Webinar για Δασκάλους Δημοτικού απο Saferinternet4kids και eTwinning
  • Webinar για Καθηγητές Γυμνασίου
  • Webinar για Δασκάλους Δημοτικού