teenagers (16)
Ο δωδεκάλογος των κοινωνικών δικτύων ... για εφήβους!
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΓια τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχετε ακούσει πολλά και τα χρησιμοποιείτε ακόμη περισσότερο! Η σωστή ενημέρωση όμως είναι σημαντική, δεδομένου ότι οφείλετε να εξοπλίζεστε με γνώσεις γύρω από το διαδίκτυο, προκειμένου να προστατεύεστε από τυχόν κακοτοπιές. Δεδομένου ότι το διαδίκτυο έχει περισσότερες θετικές παρά αρνητικές προεκτάσεις, αυτό πρακτικά σημαίνει ότι πρέπει να βρισκόσαστε σε εγρήγορση και να ενημερωνόσαστε για τη δική σας προστασία. Δείτε λοιπόν 12 πρακτικές ασφαλούς συμπεριφοράς στα κοινωνικά δίκτυα, σε μορφή εικόνων, καθώς η γνώση παρέχει ασφάλεια!
3 + 1 infographics για τους εφήβους
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΠροβληματίσου για το περιεχόμενο που δημοσιεύεις!
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΤο Insafe πρόσφατα δημοσίευσε τρία δέντρα αποφάσεων για την αντιμετώπιση των θεμάτων που οι νέοι μπορεί να συναντήσουν στο διαδίκτυο, όπως το διαδικτυακό εκφοβισμό, τα ερωτήματα που μπορεί να έχουν σχετικά με την ανάρτηση περιεχομένου και τις online φιλίες τους. Τα δέντρα αποφάσεων καλούν τους νέους να προβληματιστούν σχετικά με την online συμπεριφορά και πώς να προστατεύουν τον εαυτό τους online. Σας παρουσιάζουμε το τρίτο και τελευταίο από αυτά: "Προβληματίσου για το περιεχόμενο που δημοσιεύεις!"
Σκέψου ποιες είναι οι διαδικτυακές σου επαφές!
Γράφτηκε από eSafetyΤο Insafe δημοσίευσε τρία δέντρα αποφάσεων για την αντιμετώπιση των θεμάτων που οι νέοι μπορεί να συναντήσουν στο διαδίκτυο, όπως το διαδικτυακό εκφοβισμό, τα ερωτήματα που μπορεί να έχουν σχετικά με την ανάρτηση περιεχομένου και τις online φιλίες τους. Τα δέντρα αποφάσεων είναι μέρος της σειράς «Σκέψου» καλώντας τους νέους να προβληματιστούν σχετικά με την online συμπεριφορά και πώς να προστατεύουν τον εαυτό τους online. Σας παρουσιάζουμε το δεύτερο από αυτά: "Σκέψου ποιες είναι οι διαδικτυακές σου επαφές!"
Σκέψου πώς να προστατέψεις τον εαυτό σου στο Διαδίκτυο!
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΤο Insafe δημοσίευσε τρία δέντρα αποφάσεων για την αντιμετώπιση των θεμάτων που οι νέοι μπορεί να συναντήσουν στο διαδίκτυο, όπως το διαδικτυακό εκφοβισμό, τα ερωτήματα που μπορεί να έχουν σχετικά με την ανάρτηση περιεχομένου και τις online φιλίες τους. Τα δέντρα αποφάσεων είναι μέρος της σειράς «Σκέψου» καλώντας τους νέους να προβληματιστούν σχετικά με την online συμπεριφορά και πώς να προστατεύουν τον εαυτό τους online. Σας παρουσιάζουμε το πρώτο από αυτά: "Σκέψου πώς να προστατέψεις τον εαυτό σου στο Διαδίκτυο!" το οποίο επικεντρώνεται στην παροχή βοήθειας προς τους νέους αν είναι θύματα παρενόχλησης στα κοινωνικά δίκτυα.
Το ψηφιακό σου αποτύπωμα είναι το σημάδι που αφήνεις κάθε φορά που χρησιμοποιείς το Διαδίκτυο και μπορεί να διαμορφώσει την ψηφιακή σου φήμη. Τα ψηφιακά σου αποτυπώματα μπορεί να είναι θετικά ή αρνητικά και διαμορφώνουν τον τρόπο που οι άλλοι σε αντιμετωπίζουν στο παρόν ή ακόμη και στο μέλλον. Αυτό μπορεί να κυμαίνεται από φωτογραφίες και σχόλια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως τα δεδομένα που αποθηκεύονται στον υπολογιστή (cookies) μετά την περιήγησή σου στο διαδίκτυο. Γιατί χρειάζεται όμως να νοιάζεσαι ως έφηβος για το ψηφιακό σου αποτύπωμα;
Όσο μεγαλύτερη αλληλεπίδραση έχεις σε ένα ψηφιακό περιβάλλον, τόσο μεγαλύτερο είναι το ψηφιακό αποτύπωμά σου. Για παράδειγμα αν κατά μέσο όρο έχεις 200 "φίλους" και οι επαφές αυτές έχουν επίσης κατά μ.ο. 200 "φίλους" τότε μία ανάρτησή σου (κείμενο, φωτό ή βίντεο) θεωρητικά έχει αντίκτυπο σε (200x200) 40.000 επαφές!
H δική μας απάντηση κατά του (κυβερνο)εκφοβισμού
Γράφτηκε από esafetyΟι ενήλικες οφείλουν να μάθουν πως λειτουργούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook και το Twitter, αν ο (κυβερνο)εκφοβισμός είναι να αντιμετωπιστεί με επιτυχία, σύμφωνα με το infographic της Fuzion, το οποίο και προσαρμόσαμε στα Ελληνικά. Oι γονείς και οι δάσκαλοι πρέπει να βοηθήσουμε από κοινού, τους μικρούς εφήβους έτσι ώστε να:
Με την έγκριση του ΙΕΠ "Το Διαδίκτυο που θέλουμε" για εφήβους!
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
Σύμφωνα με την με αρ. πρωτ. 9959/29-09-2014 εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (βλ. στα συνημμένα αρχεία το σχετικό έγγραφο) το εκπαιδευτικό εγχειρίδιο με θέμα «Το Διαδίκτυο που θέλουμε», εγκρίθηκε παιδαγωγικά και πιο συγκεκριμένα,
...το εκπαιδευτικό υλικό «Το Διαδίκτυο που θέλουμε» πληροί το αίτημα της παιδαγωγικής καταλληλότητας και μπορεί να αξιοποιηθεί από εκπαιδευτικούς ως μαθησιακό εργαλείο σε θέματα Πληροφορικής και εν γένει της σχολικής και κοινωνικής ζωής με τις εξής προϋποθέσεις:
1.Να δημιουργηθεί συμπληρωματικό εκπαιδευτικό υλικό που να περιγράφει εν συντομία τα θέματα και τις έννοιες που πραγματεύεται το εγχειρίδιο.
2.Να μεταφραστούν οι λύσεις των ασκήσεων του ανωτέρω εγχειριδίου στο δικτυακό τόπο.
3.Τα ερωτηματολόγια που συμπληρώνονται από μαθητές να είναι ανώνυμα.
Με ποια μαθήματα μπορεί να συνδεθεί και ποιο ακριβώς Διαδίκτυο θέλουν οι έφηβοι σήμερα;
Η ελληνική έκδοση "The Web We Want" για τους εφήβους είναι πλέον διαθέσιμη
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΤο εν λόγω βιβλίο, αποτελούμενο από 52 σελίδες, είναι ένα εκπαιδευτικό εγχειρίδιο που απευθύνεται σε εφήβους 13-16 ετών, το οποίο δημιουργήθηκε το 2013 από το Ευρωπαϊκό Σχολικό Δίκτυο (EUN) σε συνεργασία με το δίκτυο Insafe. Αξίζει να επισημανθεί ότι στην ανάπτυξή του συνέβαλαν νέοι άνθρωποι, οι οποίοι συμμετείχαν ενεργά στη δημιουργία και την πιλοτική εφαρμογή του. Ως εκ τούτου, πρόκειται για ένα εγχειρίδιο από και για νέους ανθρώπους.
Η συνολική προσέγγιση και το περιεχόμενο του εν λόγω πονήματος, προσεκτικά σχεδιασμένα ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες, τα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις των νέων σήμερα, έχουν ως στόχο να ευαισθητοποιήσουν και να προκαλέσουν προβληματισμό σχετικά με θέματα που αρκετά συχνά εγείρουν ερωτήματα και χρήζουν περαιτέρω διερεύνησης, όπως:
Την ψηφιακή φήμη και τα μάτια σου!
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΌλο και περισσότερες δραστηριότητες μας κοινοποιούνται διαδικτυακά, µε αποτέλεσµα το υλικό που υπάρχει διαθέσιµο στις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης, τα ιστολόγια κ.λπ. να µπορεί να επηρεάσει αυτό που αποκαλούµε ψηφιακή φήµη ή αλλιώς «online reputation». Όσο µεγαλύτερη αλληλεπίδραση έχει ένα άτοµο σε ένα ψηφιακό περιβάλλον, τόσο µεγαλύτερο είναι και το ψηφιακό αποτύπωµά του. Ιδίως οι έφηβοι που δηµοσιεύουν φωτογραφίες και σχόλια χωρίς δεύτερη σκέψη έρχονται αντιµέτωποι µε αρνητικά ψηφιακά αποτυπώµατα.
Πώς μπορούμε όμως να επηρεάσουμε και να δημιουργήσουμε ένα θετικό ψηφιακό αποτύπωμα; Δείτε στη θεματική παρουσίαση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου. Επίσης, συμβουλευτείτε τον οδηγό από τη Safeline με συμβουλές προστασίας από παράνομη δραστηριότητα στο Facebook
Περισσότερα...
"Παρακολούθηση" ανηλίκων με κάμερες και τι ισχύει στα σχολεία
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΤι ισχύει με τη λειτουργία συστήματος βιντεοεπιτήρησης σε σχολεία, φροντιστηριακές μονάδες και εκπαιδευτήρια, με αφορμή την «ασφάλεια των μαθητών και εργαζομένων ή την αποφυγή κλοπών και βανδαλισμών»; Μπορούν τα σχολεία να εγκαταστήσουν κάμερες οι οποίες μάλιστα να λειτουργούν διαρκώς, ακόμα και τις ώρες λειτουργίας και να λαμβάνουν εικόνα; Διαβάστε τι αποφάνθηκε σε πρόσφατη απόφασή της ο αρμόδιος φορέας στην Ελλάδα, της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (Α.Π.Δ.Π.Χ.).
ΤΟΠ 10 υποχρεώσεις μαθητών στο Διαδίκτυο (infographic)
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο Διαδίκτυο«ΤΟP TEN» λίστα των υποχρεώσεων που οφείλουν να σέβονται οι ανήλικοι στο Διαδίκτυο ανέδειξε online ερωτηματολόγιο της Δράσης του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου. Πρώτο στη λίστα των 10 κορυφαίων online υποχρεώσεων με ποσοστό 73,2% αναδεικνύεται ο σεβασμός των προσωπικών δεδομένων των άλλων χρηστών (π.χ. φωτογραφίες) και η μη ανάρτηση τέτοιων δεδομένων χωρίς έγκριση, κάτι που δείχνει αντιστοιχία με το No 1 δικαίωμα της ιδιωτικότητας όπως έχει ήδη επισημανθεί (βλ. ΤΟΠ 10 δικαιώματα μαθητών στο Διαδίκτυο infographic). Δεύτερη κατά σειρά υποχρέωση των ανηλίκων: να κρατούν απόρρητους τους προσωπικούς τους κωδικούς στο Διαδίκτυο, ακόμη και από τους καλύτερους τους φίλους, και να επιλέγουν δύσκολους κωδικούς (57,5%) και τρίτη να μην παρενοχλούν άλλους στο Διαδίκτυο (52,9%). Στην τέταρτη θέση τοποθετείται η υποχρέωση των νέων να αποφεύγουν αγνώστους και να αναφέρουν ύποπτες/επιβλαβείς ή παράνομες συμπεριφορές στο Διαδίκτυο (51,2%) ενώ στην 5η θέση κατατάσσεται η υποχρέωση σεβασμού της πνευματικής ιδιοκτησίας των άλλων στο Διαδίκτυο (48,6%).
Εμπλοκή εφήβων µε το διαδίκτυο και υπεύθυνη χρήση του διαδικτύου
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΔείτε το ακόλουθο prezi όπως παρουσιάστηκε στις 05/02/2013, με αφορμή την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου στην Κύπρο (συνδιοργάνωση Cytanet και Υπουργείο Παιδείας Κύπρου).
ΤΟΠ 10 δικαιώματα μαθητών στο Διαδίκτυο (infographic)
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο Διαδίκτυο«ΤΟP TEN» λίστα των δικαιωμάτων που επιθυμούν να απολαμβάνουν οι ανήλικοι διαδικτυακά ανέδειξε online ερωτη-ματολόγιο της Δράσης του ΕΚΑΔ.
Πρώτο στη λίστα των 10 κορυφαίων online δικαιωμάτων αναδεικνύεται η προστασία της ιδιωτικότητάς τους με 83.8%, ενώ ακολουθεί το δικαίωμα ελέγχου στα δεδομένα που αναρτούν (58,2%). Τρίτο κατά σειρά είναι να μην παρενοχλούνται από επιτήδειους στο Διαδίκτυο (57,8%), κάτι που συνδέεται με το ακριβώς επόμενο δικαίωμα στη λίστα, δηλαδή να μπορούν να αναφέρουν εύκολα ύποπτες ή ενοχλητικές συμπεριφορές στους διαχειριστές των εκάστοτε ιστοχώρων (52,8%). Στην 5η θέση βρίσκουμε το δικαίωμα να μαθαίνουν πώς να προστατεύονται στο Διαδίκτυο (50,1%).