• Επισκεφθείτε μας και στην κοινότητα του Facebook, ενισχύστε την κοινή προσπάθεια με like & follow...
  • "Το Διαδίκτυο που θέλουμε" - "The Web We Want" εμπλουτίστηκε! Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε ελεύθερα 6 σχέδια μαθημάτων για το Γυμνάσιο!
  • H δική μας απάντηση κατά του (κυβερνο)εκφοβισμού - Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε και να εκτυπώσετε το πόστερ στην τάξη σας!
  • Εκπαιδευτικοί βοηθήστε τους μαθητές σας να ωριμάσουν ψηφιακά με το #WebWeWantEU
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
Κυριακή, 19 Αυγούστου 2012 13:40

Πνευματική ιδιοκτησία και νομοθεσία

Σύμφωνα με το τέταρτο κεφάλαιο του Νόμου 2121/1993 περί πνευματικής ιδιοκτησίας υπάρχουν ορισμένες εξαιρέσεις, κατά τις οποίες επιτρέπεται χωρίς την άδεια του δημιουργού και χωρίς αμοιβή η αναπαραγωγή ενός έργου. Συγκεκριμένα, επιτρέπεται η αναπαραγωγή έργου για ιδιωτική χρήση, η παράθεση αποσπασμάτων, η χρήση υλικού σε σχολικά βιβλία και ανθολογίες, υπό την προϋπόθεση ότι θα αναγράφεται η πηγή και η αναπαραγωγή αποσπασμάτων για διδασκαλία.

Ο Οργανισμός ENISA της ΕΕ, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια Δικτύων και Πληροφοριών δίνει στη δημοσιότητα μια έκθεση σχετικά με την ηλεκτρονική παρενόχληση και την αθέμιτη προσέγγιση των παιδιών μέσω του διαδικτύου (την προεργασία της σεξουαλικής παρενόχλησης). Προειδοποιεί ότι η κακή χρήση των στοιχείων (εξόρυξη δεδομένων και χαρακτηρισμός προφίλ) βλάπτει τους ανηλίκους.

Τα σχολεία χρειάζεται να επικεντρωθούν με μεγαλύτερη συνέπεια σε μια σειρά σημαντικών ενεργειών. Αυτές περιλαμβάνουν την ανάπτυξη ενός προγράμματος εκπαίδευσης για την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο. Το πρόγραμμα πρέπει να αντικατοπτρίζει την ηλικία και το στάδιο ανάπτυξης των μαθητών, παρέχοντάς τους κατάλληλη εκπαίδευση. Επίσης, να επιτρέπει στο σύνολο του προσωπικού του σχολείου να υποστηρίζει τους μαθητές αλλά και να βοηθά τις οικογένειες να διατηρούν τα παιδιά τους ασφαλή στο Διαδίκτυο.

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την έκδοση οδηγίας με σκοπό την καταπολέμηση της σεξουαλικής κακοποίησης και της σεξουαλικής εκμετάλλευσης παιδιών καθώς και της παιδικής πορνογραφίας.

Ποιος είναι ο ρόλος του εκπαιδευτικού στη διατήρηση της ασφάλειας των μαθητών στο διαδίκτυο; Τι συμβαίνει όταν πρόκειται για το κινητό τηλέφωνο ενός μαθητή; Τι είναι το φαινόμενο sexting; Τι μπορούν εν τέλει να κάνουν οι εκπαιδευτικοί; Διαβάστε τον οδηγό του εκπαιδευτικού και δείτε το πεντάλεπτο βίντεο με τα θετικά και αρνητικά του Διαδικτύου.

Πρόσωπο που υφίσταται προσβολή του δικαιώµατος της προσωπικότητας µέσω ∆ιαδικτύου µπορεί να προσφεύγει στα δικαστήρια του κράτους µέλους διαµονής του ζητώντας την αποζηµίωση για το σύνολο της ζηµίας που υπέστη. Ωστόσο, ο διαχειριστής ιστοσελίδας που εµπίπτει στην οδηγία για το ηλεκτρονικό εµπόριο δεν µπορεί να υπόκειται, εντός του εν λόγω κράτους µέλους, σε αυστηρότερες απαιτήσεις από εκείνες που προβλέπει το δίκαιο του κράτους µέλους εγκαταστάσεώς του.

Η νέα οδηγία για την καταπολέμηση της σεξουαλικής κακοποίησης, της σεξουαλικής εκμετάλλευσης παιδιών και της παιδικής πορνογραφίας, έχει ως βασικό στόχο τη θέσπιση πανευρωπαϊκών κανόνων και διατάξεων, για την πρόληψη των αδικημάτων αυτών, τη δίωξη των δραστών και την προστασία των θυμάτων.

Ο Ειδικός Γραμματέας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης παρευρέθηκε στη συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Ισότητας, Νεολαίας και Δικαιωμάτων του Ανθρώπου με θέμα «Το φαινόμενο του σχολικού και διαδικτυακού εκφοβισμού». Στην εισήγησή του ανέφερε μεταξύ άλλων τα εξής:

Μόνο δύο στους εννέα ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης (οι Habbo Hotel και Xbox Live) διαθέτουν προεπιλεγμένες ρυθμίσεις με τις οποίες οι προσωπικές φυσιογνωμίες των ανηλίκων καθίστανται προσβάσιμες μόνο από τα άτομα που περιλαμβάνονται στον εγκεκριμένο κατάλογο επαφών τους, σύμφωνα με ένα νέο κύκλο δοκιμών που εκτελέστηκαν για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Σε έκθεσή της που παρουσιάστηκε στις 13/9/2011, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει τον τρόπο με τον οποίο τα κράτη μέλη υλοποιούν τις συστάσεις της ΕΕ ώστε τα παιδιά να μπορούν απολαμβάνουν τον ψηφιακό κόσμο με αξιοπιστία και ασφάλεια. Τα κράτη μέλη και ο κλάδος καταβάλλουν συνεχείς προσπάθειες για την υλοποίηση των συστάσεων της ΕΕ, του 1998 και του 2006, που αποβλέπουν στην προστασία των ανηλίκων κατά τη χρήση οπτικοακουστικών και διαδικτυακών υπηρεσιών. Τα μέτρα όμως που ελήφθησαν αποδείχθηκαν ανεπαρκή συνολικά.

Σελίδα 5 από 49

Βιντεοθήκη για ένα καλύτερο Διαδίκτυο!

  • Webinar για τον εθισμό στο διαδίκτυο
  • Webinar για το GDPR σε συνεργασία με το #eTwinning
  • Θετικό περιεχόμενο στο διαδίκτυο
  • Webinar για την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2018 και τους Διαγωνισμούς
  • Webinar για καθηγητές Γυμνασίου απο Saferinternet4kids και eTwinning
  • Webinar για Δασκάλους Δημοτικού απο Saferinternet4kids και eTwinning
  • Webinar για Καθηγητές Γυμνασίου
  • Webinar για Δασκάλους Δημοτικού