• Επισκεφθείτε μας και στην κοινότητα του Facebook, ενισχύστε την κοινή προσπάθεια με like & follow...
  • "Το Διαδίκτυο που θέλουμε" - "The Web We Want" εμπλουτίστηκε! Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε ελεύθερα 6 σχέδια μαθημάτων για το Γυμνάσιο!
  • H δική μας απάντηση κατά του (κυβερνο)εκφοβισμού - Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε και να εκτυπώσετε το πόστερ στην τάξη σας!
  • Εκπαιδευτικοί βοηθήστε τους μαθητές σας να ωριμάσουν ψηφιακά με το #WebWeWantEU
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο

Με την υπερχείλιση της ψηφιακής πληροφορίας στο Διαδίκτυο, το οικοσύστημα της γνώσης έχει αλλάξει δραματικά τα τελευταία χρόνια. Τα ψηφιακά μέσα δεν χρησιμεύουν μόνο ως η κύρια πηγή ψυχαγωγίας για τα παιδιά, αλλά όλο και περισσότερο αποτελούν ένα εκπαιδευτικό και κοινωνικό εργαλείο επίσης. Παρά τις δυνατότητές τους ωστόσο, τα ψηφιακά μέσα εμποδίζονται από το ίδιο το μέγεθος του περιεχομένου τους καθώς και πρακτικά ζητήματα, όπως το φιλτράρισμα ακατάλληλου περιεχομένου. 

Ο κυβερνοεκφοβισμός (ή «cyberbullying») των παιδιών και των νέων είναι καλά τεκμηριωμένος στον τομέα της έρευνας και τα μέσα ενημέρωσης, με πληθώρα συμβουλών και υποστήριξης για τα θέματα αυτά. Αν και υπάρχουν ακόμη πολλά που πρέπει να γίνουν γύρω από την ευαισθητοποίηση και την εκπαίδευση των επιπτώσεων του φαινομένου για τους νέους, ένα κατά πολύ λιγότερο κατανοητό φαινόμενο είναι ο κυβερνοεκφοβισμός

Τα παιδιά της επαρχίας είναι πιο ευάλωτα στην εξάρτηση από εκείνα των αστικών κέντρων. Αιτία το γεγονός ότι σπάνε την απομόνωσή τους ανοίγοντας παράθυρο στον κόσμο. Μαθητές... τρίτης και τετάρτης δημοτικού είναι πλέον ενεργοί χρήστες. Τι πρέπει να προσέξουν οι γονείς.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιδιώκει να γνωρίζει τις απόψεις των φορέων παροχής τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών, των φορέων παροχής υπηρεσιών στο Διαδίκτυο, των κρατών μελών, των εθνικών αρχών προστασίας δεδομένων, των οργανώσεων προστασίας των καταναλωτών και των άλλων ενδιαφερομένων μερών σχετικά με εάν είναι αναγκαίο να θεσπισθούν πρόσθετοι πρακτικοί κανόνες, προκειμένου να διασφαλίζεται ότι οι παραβιάσεις των προσωπικών δεδομένων θα γνωστοποιούνται με απόλυτη συνέπεια σε όλη την ΕΕ.

Από τις 8/6/2011, την παγκόσμια ημέρα του IPv6, (World IPv6 Day), το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο κατέστησε τον ιστότοπό του, όπως και τις κύριες υπηρεσίες, ιστοσελίδες και web εφαρμογές του, προσβάσιμες στους χρήστες της 6ης έκδοσης του πρωτοκόλλου του ίντερνετ (IPv6), καθώς και στους χρήστες του Ipv4.

«Αφήστε τα 13χρονα να χρησιμοποιούν ελεύθερα την ιστοσελίδα μου» είπε ο 24χρονος ιδρυτής του Facebook, Μαρκ Ζούκερμπεργκ, βάζοντας έτσι το φιτίλι σε έναν παγκόσμιο διάλογο για το κατά πόσο θα πρέπει να αρθούν οι νομικές απαγορεύσεις που αφορούν παιδιά κάτω των 13 ετών. Μπορούν τα παιδιά κάτω από τα 13 να είναι στο Facebook; Πώς μπορούν οι γονείς να διατηρήσουν τον έλεγχο;

Τα δικαιώματα διανοητικής ιδιοκτησίας (ΔΔΙ), τα οποία περιλαμβάνουν διπλώματα ευρεσιτεχνίας, εμπορικά σήματα, σχέδια και γεωγραφικές ενδείξεις, καθώς και τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας (δικαιώματα δημιουργού) και συγγενικά δικαιώματα (για τους εκτελεστές, παραγωγούς, και ραδιοτηλεοπτικούς σταθμούς), υπάρχουν εδώ και αιώνες. Συχνά, χωρίς καν να το συνειδητοποιούμε, επηρεάζουν την καθημερινή μας ζωή: προστατεύουν την τεχνολογία που χρησιμοποιούμε (αυτοκίνητα, κινητά τηλέφωνα, τρένα), τα τρόφιμα που καταναλώνουμε και τη μουσική που ακούμε ή τις ταινίες βλέπουμε.

Από τις 25 Μαΐου 2011, οι Ευρωπαίοι πολίτες απολαμβάνουν νέα δικαιώματα και υπηρεσίες στη σταθερή και κινητή τηλεφωνία και στο διαδίκτυο. Από την ημερομηνία αυτή αναμένεται ότι έχουν ενταχθεί στο εθνικό δίκαιο των κρατών μελών νέοι κανόνες για τις τηλεπικοινωνίες στην ΕΕ, που  εξασφαλίζουν ανταγωνιστικότερο τομέα τηλεπικοινωνιών και παρέχουν βελτιωμένες υπηρεσίες στους πελάτες. Στους νέους κανόνες περιλαμβάνεται το δικαίωμα των πελατών να αλλάζουν εταιρεία τηλεπικοινωνιών σε μία μόνο ημέρα διατηρώντας τον αριθμό τους, το δικαίωμα για περισσότερη σαφήνεια σχετικά με τις υπηρεσίες που προσφέρονται στους πελάτες, καθώς και βελτιωμένη προστασία των δεδομένων.

Τετάρτη, 08 Αυγούστου 2012 14:05

Άλλοι "άνθρωποι" στο Διαδίκτυο

Η έννοια της ταυτότητας του παίκτη ήταν ο βασικός άξονας των συζητήσεων στο 5ο Διεθνές Διεπιστημονικό Συνέδριο «The Philosophy of Computer Games» 2011 που διοργάνωσε το Εργαστήριο Νέων Τεχνολογιών του τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Πάντειου Πανεπιστημίου. Το συνέδριο συγκέντρωσε επαγγελματίες και ακαδημαϊκούς από την Ελλάδα και το εξωτερικό, οι οποίοι προσέγγισαν κριτικά τα ηλεκτρονικά παιχνίδια.

Τετάρτη, 08 Αυγούστου 2012 13:44

Απολογισμός ημερίδων 2011

Με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών και μαθητών ολοκληρώθηκε ο κύκλος των 3 ενημερωτικών ημερίδων στο Μεσολόγγι, την Παρασκευή 6 Μαΐου 2011, στη Δυτική Ελλάδα και είχαν ως θέμα «Ασφαλές Διαδίκτυο: Αγωγή και προστασία παιδιών και εφήβων». Είχαν προηγηθεί οι εξίσου επιτυχημένες ημερίδες σε Πάτρα (11/02/2011) και Πύργο (10/03/2011) οι οποίες συνδιοργανώθηκαν από την Περιφερειακή Διεύθυνση Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης Δυτ. Ελλάδας  και τον ενημερωτικό κόμβο του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου για την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο.

Σελίδα 6 από 49

Βιντεοθήκη για ένα καλύτερο Διαδίκτυο!

  • Webinar για τον εθισμό στο διαδίκτυο
  • Webinar για το GDPR σε συνεργασία με το #eTwinning
  • Θετικό περιεχόμενο στο διαδίκτυο
  • Webinar για την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2018 και τους Διαγωνισμούς
  • Webinar για καθηγητές Γυμνασίου απο Saferinternet4kids και eTwinning
  • Webinar για Δασκάλους Δημοτικού απο Saferinternet4kids και eTwinning
  • Webinar για Καθηγητές Γυμνασίου
  • Webinar για Δασκάλους Δημοτικού