• Επισκεφθείτε μας και στην κοινότητα του Facebook, ενισχύστε την κοινή προσπάθεια με like & follow...
  • "Το Διαδίκτυο που θέλουμε" - "The Web We Want" εμπλουτίστηκε! Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε ελεύθερα 6 σχέδια μαθημάτων για το Γυμνάσιο!
  • H δική μας απάντηση κατά του (κυβερνο)εκφοβισμού - Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε και να εκτυπώσετε το πόστερ στην τάξη σας!
  • Εκπαιδευτικοί βοηθήστε τους μαθητές σας να ωριμάσουν ψηφιακά με το #WebWeWantEU
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο

Για τους φορείς στους οποίους θα μπορούν να απευθύνονται παιδιά, έφηβοι, γονείς και εκπαιδευτικοί σχετικά με θέματα ασφαλούς χρήσης του διαδικτύου ενημερώνει με σχετική εγκύκλιο της Διεύθυνσης Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (Σ.Ε.Π.Ε.Δ.)  ο Ειδικός Γραμματέας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Το νομοθετικό πλαίσιο για τα προσωπικά δεδομένα ορίζονται από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών δεδομένων, η οποία έχει ως αποστολή την προστασία των δικαιωμάτων της προσωπικότητας και της ιδιωτικής ζωής του ατόμου στην Ελλάδα, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 2472/1997, και από την αντίστοιχη Αρχή Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών με τον 3471/2006 (Προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και της ιδιωτικής ζωής στον τομέα των ηλεκτρονικών επικοινωνιών και τροποποίηση του ν. 2472/1997).

Τρίτη, 31 Ιουλίου 2012 11:16

Στοπ στον κυβερνοεκφοβισμό!

Σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα της Ε.Ε. περί Ασφαλούς Διαδικτύου, η ηλεκτρονική παρενόχληση ορίζεται ως οποιοδήποτε είδος επανειλημμένης επιθετικής συμπεριφοράς λεκτικής, ψυχολογικής ή σωματικής – που πραγματοποιείται διαδικτυακά από ένα άτομο ή μια ομάδα ατόμων κατά τρίτων. Η ηλεκτρονική παρενόχληση είναι εσφαλμένη και απαράδεκτη συμπεριφορά. Δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να παραβλέπεται ή να αγνοείται.

Τρίτη, 31 Ιουλίου 2012 10:45

Ασφαλής αναζήτηση εικόνων

Οι εικόνες μπορούν να είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο διδασκαλίας. Μπορούν να βοηθήσουν στην κατανόηση  δύσκολων εννοιών, να παρέχουν ένα κίνητρο για συζήτηση στην τάξη, ή να προσθέσουν οπτική βοήθεια στην παρουσίαση του καθηγητή ή την εργασία των μαθητών. Το Διαδίκτυο μπορεί να προσφέρει μια θαυμάσια πηγή εικόνων, πολλές από αυτές με δωρεάν δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας, αλλά η εξεύρεση κατάλληλων εικόνων μπορεί μερικές φορές να είναι μια πρόκληση.

Όταν σκέφτεστε τoν σχεδιασμό της ιστοσελίδας του σχολείου σας, λάβετε υπόψη τα παρακάτω:

1. Ποιος έχει τη συνολική ευθύνη για την ιστοσελίδα; Στην ιδανική περίπτωση, θα πρέπει να είναι από τη Διεύθυνση της σχολικής μονάδας, ή σχετικό με Πληροφορική (ή πιστοποιημένο στις ΤΠΕ) μέλος του συλλόγου καθηγητών.
2. Υπάρχουν σαφείς πολιτικές και διαδικασίες έγκρισης για τη δημοσίευση περιεχομένου στο site;

Σάββατο, 01 Ιανουαρίου 2011 02:00

Πολιτική Ορθής Χρήσης στα σχολεία

Τα σχολεία χρειάζεται να επικεντρωθούν με μεγαλύτερη συνέπεια σε μια σειρά σημαντικών ενεργειών. Αυτές περιλαμβάνουν την ανάπτυξη ενός προγράμματος εκπαίδευσης για την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο. Το πρόγραμμα πρέπει να αντικατοπτρίζει την ηλικία και το στάδιο ανάπτυξης των μαθητών, παρέχοντάς τους κατάλληλη εκπαίδευση. Επίσης, να επιτρέπει στο σύνολο του προσωπικού του σχολείου να υποστηρίζει τους μαθητές αλλά και να βοηθά τις οικογένειες να διατηρούν τα παιδιά τους ασφαλή στο Διαδίκτυο.

Σάββατο, 01 Ιανουαρίου 2011 02:00

Πνευματική ιδιοκτησία

H ιστοσελίδα αυτόνομα μπορεί να προστατευτεί ως έργο ακόμα και χωρίς να εμπίπτει σε μια από τις αναφερόμενες ενδεικτικές κατηγορίες έργων του σχετικού νόμου 2121/93 περί πνευματικής ιδιοκτησίας; Τι είναι οι άδειες Creative Commons; Τι ισχύει για την εκπαίδευση; Βρείτε απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα στο νέο μας άρθρο.

Παρασκευή, 28 Δεκεμβρίου 2012 20:15

Αγαπημένε μου Άγιe Β@σίλη...

Για τους γονείς, αυτή η περίοδος του χρόνου, πριν την παραμονή της Πρωτοχρονιάς και της έλευσης του Αη Βασίλη με τα δώρα του, είναι σαν να περπατάνε σε "ναρκοπέδιο", με όλες αυτές τις διαφημίσεις, τις διακοσμήσεις και τις μουσικές, που όλως περιέργως στοχεύουν στο πως να ενθουσιάσουν τα παιδιά. Κάθε χρόνο, ανεξαιρέτως, τα παιδιά εναγωνίως ζητούν από τον Άγιο Βασίλη τα πιο cool - "πρέπει να έχω" - παιχνίδια και φυσικά μετακυλύουν αυτό το "άγχος" στους γονείς. Καθώς σχεδόν κανένας γονιός δεν επιθυμεί να "χαλάσει το χατίρι" των παιδιών του, λίγο πολύ, όλοι τελικά ενδίδουμε στα γιορτινά τους "θέλω". Ειδικά όμως αν πρόκειται για βίντεο παιχνίδια, πώς διασφαλίζονται οι γονείς από τα ακατάλληλα παιχνίδια για τους ανήλικους gamers;

Στον κυβερνοχώρο η ταυτότητά μας αντικατοπτρίζεται στο όνομα χρήστη και τον κωδικό πρόσβασης. Για τους χρήστες, το να διατηρήσουν τους κωδικούς τους ασφαλείς είναι ζωτικής σημασίας για την αποφυγή περιστατικών όπως η υποκλοπή ταυτότητας. Ωστόσο, οι παροχείς ηλεκτρονικών υπηρεσιών (που αποθηκεύουν τα ονόματα των χρηστών και τους κωδικούς πρόσβασης) θα πρέπει να κάνουν το ίδιο. Τα προβλήματα προκύπτουν όταν γίνονται συμβιβασμοί στην ασφάλεια, από τη μία ή από την άλλη πλευρά.

Μια νέα έρευνα του ευρωβαρόμετρου δείχνει ότι οι χρήστες του Διαδικτύου ανησυχούν πολύ για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο. Το 89% αποφεύγει να αποκαλύπτει προσωπικά δεδομένα στο Διαδίκτυο και το 74% συμφωνεί ότι ο κίνδυνος να πέσει κανείς θύμα κυβερνοεγκλήματος έχει αυξηθεί τον προηγούμενο χρόνο12% των χρηστών του Διαδικτύου σε όλη την ΕΕ έχουν ήδη πέσει θύμα ηλεκτρονικής απάτης και 8% έχουν πέσει θύμα αντιποίησης ταυτότητας. Παρόλα αυτά, 53% των χρηστών δεν έχουν αλλάξει κανέναν από τους κωδικούς πρόσβασής τους στο Διαδίκτυο τον περασμένο χρόνο.

Σελίδα 8 από 49

Βιντεοθήκη για ένα καλύτερο Διαδίκτυο!

  • Webinar για τον εθισμό στο διαδίκτυο
  • Webinar για το GDPR σε συνεργασία με το #eTwinning
  • Θετικό περιεχόμενο στο διαδίκτυο
  • Webinar για την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2018 και τους Διαγωνισμούς
  • Webinar για καθηγητές Γυμνασίου απο Saferinternet4kids και eTwinning
  • Webinar για Δασκάλους Δημοτικού απο Saferinternet4kids και eTwinning
  • Webinar για Καθηγητές Γυμνασίου
  • Webinar για Δασκάλους Δημοτικού