• Επισκεφθείτε μας και στην κοινότητα του Facebook, ενισχύστε την κοινή προσπάθεια με like & follow...
  • "Το Διαδίκτυο που θέλουμε" - "The Web We Want" εμπλουτίστηκε! Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε ελεύθερα 6 σχέδια μαθημάτων για το Γυμνάσιο!
  • H δική μας απάντηση κατά του (κυβερνο)εκφοβισμού - Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε και να εκτυπώσετε το πόστερ στην τάξη σας!
  • Εκπαιδευτικοί βοηθήστε τους μαθητές σας να ωριμάσουν ψηφιακά με το #WebWeWantEU
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο

Ο Οργανισμός ENISA της ΕΕ, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια Δικτύων και Πληροφοριών δίνει στη δημοσιότητα μια έκθεση σχετικά με την ηλεκτρονική παρενόχληση και την αθέμιτη προσέγγιση των παιδιών μέσω του διαδικτύου (την προεργασία της σεξουαλικής παρενόχλησης). Προειδοποιεί ότι η κακή χρήση των στοιχείων (εξόρυξη δεδομένων και χαρακτηρισμός προφίλ) βλάπτει τους ανηλίκους.

Κυριακή, 19 Αυγούστου 2012 13:02

Πολιτική Ορθής Χρήσης στα σχολεία 3.0

Τα σχολεία χρειάζεται να επικεντρωθούν με μεγαλύτερη συνέπεια σε μια σειρά σημαντικών ενεργειών. Αυτές περιλαμβάνουν την ανάπτυξη ενός προγράμματος εκπαίδευσης για την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο. Το πρόγραμμα πρέπει να αντικατοπτρίζει την ηλικία και το στάδιο ανάπτυξης των μαθητών, παρέχοντάς τους κατάλληλη εκπαίδευση. Επίσης, να επιτρέπει στο σύνολο του προσωπικού του σχολείου να υποστηρίζει τους μαθητές αλλά και να βοηθά τις οικογένειες να διατηρούν τα παιδιά τους ασφαλή στο Διαδίκτυο.

Τα σχολεία έχουν την ευκαιρία να μετασχηματίσουν την εκπαίδευση και να βοηθήσουν τους μαθητές να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους με τις ΤΠΕ. Όμως εξίσου σημαντικό είναι οι μαθητές να μάθουν πως να παραμένουν ασφαλείς όταν χρησιμοποιούν το διαδίκτυο και ειδικά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Το κλείδωμα και η απαγόρευση ναι μεν περιορίζουν την έκθεση σε κίνδυνο, έχουν πάψει όμως από καιρό να αποτελούν βιώσιμη προσέγγιση.

Σήμερα, παρά ποτέ, ενισχύεται η άποψη ότι το σύγχρονο σχολείο οφείλει να εκπαιδεύει τους αυριανούς πολίτες να είναι ασφαλείς στον ψηφιακό κόσμο και ότι η Ασφάλεια στο Διαδίκτυο είναι περισσότερο σχετική με τη συμπεριφορά παρά με την τεχνολογία.

Σάββατο, 18 Αυγούστου 2012 14:39

Σταμπαρισμένοι στο Διαδίκτυο

Όταν μία ομάδα από φίλες σε κάποιο Λύκειο της Αυστραλίας αναρτά στο Διαδίκτυο μία φήμη για αντίζηλό τους, πυροδοτείται μια αλυσιδωτή αντίδραση που δεν αφήνει κανέναν ασυγκίνητο. Διασπορά ψευδών ειδήσεων, κυβερνοεκφοβισμός (cyberbullying), sexting (βλ. ορισμό), καυγάδες μέσω βίντεο και μεταξύ άλλων η αστυνομία ανακύπτουν από το πουθενά.

Θα αποφύγουν άραγε αυτές οι φίλες να «σταμπαριστούν» (tagged) για πάντα; Δείτε την ταινία για να το ανακαλύψετε!

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την έκδοση οδηγίας με σκοπό την καταπολέμηση της σεξουαλικής κακοποίησης και της σεξουαλικής εκμετάλλευσης παιδιών καθώς και της παιδικής πορνογραφίας.

Ποιος είναι ο ρόλος του εκπαιδευτικού στη διατήρηση της ασφάλειας των μαθητών στο διαδίκτυο; Τι συμβαίνει όταν πρόκειται για το κινητό τηλέφωνο ενός μαθητή; Τι είναι το φαινόμενο sexting; Τι μπορούν εν τέλει να κάνουν οι εκπαιδευτικοί; Διαβάστε τον οδηγό του εκπαιδευτικού και δείτε το σχετικό τετράλεπτο βίντεο για το φαινόμενο.

Πρόσωπο που υφίσταται προσβολή του δικαιώµατος της προσωπικότητας µέσω ∆ιαδικτύου µπορεί να προσφεύγει στα δικαστήρια του κράτους µέλους διαµονής του ζητώντας την αποζηµίωση για το σύνολο της ζηµίας που υπέστη. Ωστόσο, ο διαχειριστής ιστοσελίδας που εµπίπτει στην οδηγία για το ηλεκτρονικό εµπόριο δεν µπορεί να υπόκειται, εντός του εν λόγω κράτους µέλους, σε αυστηρότερες απαιτήσεις από εκείνες που προβλέπει το δίκαιο του κράτους µέλους εγκαταστάσεώς του.

Η νέα οδηγία για την καταπολέμηση της σεξουαλικής κακοποίησης, της σεξουαλικής εκμετάλλευσης παιδιών και της παιδικής πορνογραφίας, έχει ως βασικό στόχο τη θέσπιση πανευρωπαϊκών κανόνων και διατάξεων, για την πρόληψη των αδικημάτων αυτών, τη δίωξη των δραστών και την προστασία των θυμάτων.

Ένα έως δύο στα 10 παιδιά σε ποσοστό 14% των νηπιαγωγείων της χώρας μας έχει ήδη προφίλ σε κάποιον ιστοχώρο κοινωνικής δικτύωσης. Αυτό ανέδειξε κλειστή έρευνα μέσω διαδικτυακού ερωτηματολογίου που πραγματοποίησε η Δράση Ενημέρωσης Saferinternet.gr του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου την περίοδο 10/5/2011 έως 25/9/2011 με αποδέκτες τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, με την πολύτιμη συμβολή και συνεργασία του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου. Στην έρευνα ανταποκρίθηκαν 2.319 εκπαιδευτικοί από όλη την Ελλάδα.

Ο Ειδικός Γραμματέας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης παρευρέθηκε στη συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Ισότητας, Νεολαίας και Δικαιωμάτων του Ανθρώπου με θέμα «Το φαινόμενο του σχολικού και διαδικτυακού εκφοβισμού». Στην εισήγησή του ανέφερε μεταξύ άλλων τα εξής:

Σύμφωνα με έκθεση της Επιτροπής, τα κοινωνικά δίκτυα μπορούν να πράξουν περισσότερα για να προστατεύεται η ιδιωτική ζωή των ανηλίκων – Μόνο δύο στους εννέα ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης (Habbo Hotel και Xbox Live) διαθέτουν προεπιλεγμένες ρυθμίσεις με τις οποίες οι προσωπικές φυσιογνωμίες των ανηλίκων καθίστανται προσβάσιμες μόνο από τα άτομα που περιλαμβάνονται στον εγκεκριμένο κατάλογο επαφών τους, σύμφωνα με ένα νέο κύκλο δοκιμών που εκτελέστηκαν για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Σελίδα 44 από 50

Βιντεοθήκη για ένα καλύτερο Διαδίκτυο!

  • Webinar για τον εθισμό στο διαδίκτυο
  • Webinar για το GDPR σε συνεργασία με το #eTwinning
  • Θετικό περιεχόμενο στο διαδίκτυο
  • Webinar για την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2018 και τους Διαγωνισμούς
  • Webinar για καθηγητές Γυμνασίου απο Saferinternet4kids και eTwinning
  • Webinar για Δασκάλους Δημοτικού απο Saferinternet4kids και eTwinning
  • Webinar για Καθηγητές Γυμνασίου
  • Webinar για Δασκάλους Δημοτικού