• Επισκεφθείτε μας και στην κοινότητα του Facebook, ενισχύστε την κοινή προσπάθεια με like & follow...
  • "Το Διαδίκτυο που θέλουμε" - "The Web We Want" εμπλουτίστηκε! Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε ελεύθερα 6 σχέδια μαθημάτων για το Γυμνάσιο!
  • H δική μας απάντηση κατά του (κυβερνο)εκφοβισμού - Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε και να εκτυπώσετε το πόστερ στην τάξη σας!
  • Εκπαιδευτικοί βοηθήστε τους μαθητές σας να ωριμάσουν ψηφιακά με το #WebWeWantEU
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο

Τι προβλέπεται με τη χρήση κινητών στα σχολεία; Ποιό είναι το κανονιστικό πλαίσιο για τους μαθητές είτε είναι στα Δημοτικά, είτε στα Γυμνάσια ή Λύκεια; Επίσης, τι ισχύει για τους εκπαιδευτικούς την ώρα της διδασκαλίας; Σε αυτές τις ερωτήσεις δίνουμε τις απαντήσεις με τα αντίστοιχα έγγραφα (αποφάσεις, Προεδρικά Διατάγματα και γενικά την κείμενη νομοθεσία) για να γνωρίζουμε τι οφείλουμε να κάνουμε όλοι από κοινού. 

Έχουμε λοιπόν και λέμε: Σε ισχύ είναι η πρόσφατη Υπουργική Απόφαση του 2018 (Υ.Α.103373/Δ1/22-06-18)   η οποία χαρακτηριστικά αναφέρει τα εξής:

Σάββατο, 18 Αυγούστου 2012 14:39

"Σταμπαρισμένοι" στο Διαδίκτυο

Όταν μία ομάδα από φίλες σε μακρινό Λύκειο της Αυστραλίας δημοσιεύει online μία φήμη για αντίζηλό τους, πυροδοτείται μια αλυσιδωτή αντίδραση που δεν αφήνει κανέναν ασυγκίνητο. Ηλεκτρονική παρενόχληση (cyberbullying), sexting (βλ. ορισμό σε πρότερη ανακοίνωση), καυγάδες μέσω βίντεο και η δράση της αστυνομίας ανακύπτουν ξαφνικά. Θα αποφύγουν αυτές οι φίλες να «σταμπαριστούν» (tagged) για πάντα;

Η άμεση διαφήμιση δίχως τη συγκατάθεσή μας είναι ένα φαινόμενο, το οποίο μέσω των σύγχρονων δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών έχει πάρει τεράστιες διαστάσεις. Στο πλαίσιο αυτό ευδοκιμεί παγκοσμίως μία ολόκληρη αγορά παροχής υπηρεσιών συλλογής προσωπικών δεδομένων και άμεσης διαφήμισης. Μολονότι στις σύγχρονες κοινωνίες της κατανάλωσης η άμεση διαφήμιση ανταποκρίνεται σε υπάρχουσες καταναλωτικές ανάγκες, αποβαίνει ωστόσο ιδιαιτέρως ενοχλητική στις περιπτώσεις που είναι ανεπίκλητη (spam), ενώ επιβαρύνει σημαντικά τη λειτουργία του διαδικτύου. Γι’ αυτούς τους λόγους η ισχύουσα νομοθεσία προβλέπει μία σειρά από δικαιώματα και μέσα προστασίας από μη ζητηθείσες ηλεκτρονικές επικοινωνίες.

Τετάρτη, 29 Αυγούστου 2012 20:43

Παιδική πορνογραφία και νομοθεσία

Με αφορμή τη μεγάλη επιχείρηση, η οποία πραγματοποιήθηκε τον τελευταίο μήνα (25-6 έως 26-7/2012), από στελέχη του Σώματος Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, για την αντιμετώπιση του φαινομένου της κατοχής και διακίνησης ψηφιακού υλικού παιδικής πορνογραφίας, παραθέτουμε σχετικά την ισχύουσα νομοθεσία στη χώρα μας.

Το Πανευρωπαϊκό Σύστημα Πληροφόρησης για τα Ηλεκτρονικά Παιχνίδια PEGI (Pan-European Game Information) επεκτείνει πλέον τη λειτουργία του και στον χαρακτηρισμό εφαρμογών (apps), όπως ανακοίνωσε το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου.

To «PEGI for Apps», όπως θα αποκαλείται, σχεδιάστηκε ώστε να δώσει ηλικιακούς χαρακτηρισμούς σε ηλεκτρονικές πλατφόρμες, από όπου μπορούν να «κατεβούν» και να χρησιμοποιηθούν, μικρές σε έκταση, εφαρμογές («software applications»), που δεν είναι μόνο παιχνίδια.

Τετάρτη, 29 Αυγούστου 2012 19:54

Ασφάλεια στο Διαδίκτυο και LAMS

Δύο από τις μεγαλύτερες (σε αριθμό μελών) καθώς και σε επίπεδο ενδιαφέροντος κοινότητες του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, LAMS & Internet Safety συνεργάστηκαν και παρήγαγαν από κοινού μία ενότητα περί ιδιωτικότητας. Με αφορμή τα πρόσφατα κρούσματα με τους κωδικούς στις Πανελλαδικές εξετάσεις, δημιουργήθηκε το συγκεκριμένο μάθημα, εστιάζοντας στο ζήτημα της ιδιωτικότητας στο Διαδίκτυο και της γενικότερης προστασίας των δεδομένων μας. Ελπίζουμε να σας αρέσει το θέμα και να το αναπαράγετε με οποιονδήποτε τρόπο:

H ραγδαία ανάπτυξη των ψηφιακών τεχνολογιών φέρνει συχνά αντιμέτωπους τους εκπαιδευτικούς με νέα, σύνθετα, ηθικά διλήμματα αναφορικά με ζητήματα ιδιωτικότητας, ασφάλειας και δικαιωμάτων των μαθητών. Την κατάσταση, συχνά, επιβαρύνουν και ελλείψεις σε επίπεδο καθοδήγησης και θεσμικής κατοχύρωσης από την πλευρά της πολιτείας (νομοθεσία), την πλευρά της εκπαίδευσης (εγκύκλιοι) και από την πλευρά της μικρο-διοίκησης (εσωτερικός κανονισμός σχολείου).

Tο ηλεκτρονικό εμπόριο παραμένει για πολλούς εμπειρία που προτιμούν να αποφύγουν, παρά τα προφανή πλεονεκτήματά του. Ο φόβος εμπλοκής σε δικαστικές περιπέτειες παραμένει βασικός λόγος για την επιφυλακτικότητα καταναλωτών όσο και εμπόρων. Μια ουσιαστική διέξοδο προσφέρει η δυνατότητα εξωδικαστικού και δη ηλεκτρονικού συμβιβασμού που ελαχιστοποιεί κόστος και ταλαιπωρία, λύση που επεξεργάζεται η επιτροπή Εσωτερικής Αγοράς του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (ΕΚ).

Η παρούσα έκθεση βασίζεται στις απαντήσεις που έδωσαν τα κράτη μέλη στην έρευνα που διεξήχθη δυνάμει του άρθρου 6 της σύστασης 2006/956/ΕΚ και παρουσιάζει μια επισκόπηση του θέματος που μέσα σε λίγα χρόνια έχει επιφέρει βαθιές αλλαγές στη ζωή των ανηλίκων στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Παρασκευή, 24 Αυγούστου 2012 14:43

Να συνδέεται κανείς ή να μη συνδέεται;

Το ερώτημα αυτό πραγματεύεται έκθεση του οργανισμού ENISA για την κυβερνοασφάλεια σχετικά με τις μελλοντικές επιπτώσεις του «Life-Logging» και των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, καθώς και τις επιπτώσεις στο απόρρητο, την οικονομία, την κοινωνία και την ψυχολογία των ανθρώπων.
Σελίδα 3 από 50

Βιντεοθήκη για ένα καλύτερο Διαδίκτυο!

  • Webinar για τον εθισμό στο διαδίκτυο
  • Webinar για το GDPR σε συνεργασία με το #eTwinning
  • Θετικό περιεχόμενο στο διαδίκτυο
  • Webinar για την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2018 και τους Διαγωνισμούς
  • Webinar για καθηγητές Γυμνασίου απο Saferinternet4kids και eTwinning
  • Webinar για Δασκάλους Δημοτικού απο Saferinternet4kids και eTwinning
  • Webinar για Καθηγητές Γυμνασίου
  • Webinar για Δασκάλους Δημοτικού