• Επισκεφθείτε μας και στην κοινότητα του Facebook, ενισχύστε την κοινή προσπάθεια με like & follow...
  • "Το Διαδίκτυο που θέλουμε" - "The Web We Want" εμπλουτίστηκε! Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε ελεύθερα 6 σχέδια μαθημάτων για το Γυμνάσιο!
  • H δική μας απάντηση κατά του (κυβερνο)εκφοβισμού - Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε και να εκτυπώσετε το πόστερ στην τάξη σας!
  • Εκπαιδευτικοί βοηθήστε τους μαθητές σας να ωριμάσουν ψηφιακά με το #WebWeWantEU
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο

Όταν αναζητούμε πληροφορίες μέσω μιας μηχανής αναζήτησης (π.χ. για κάποια εργασία που θέλουμε να ετοιμάσουμε), όλες οι αναζητήσεις που πραγματοποιούμε, καταγράφονται μαζί με τη χρονική στιγμή της κάθε αναζήτησης αλλά και τη διεύθυνση πρωτοκόλλου διαδικτύου (ΙΡ) με την οποία ο υπολογιστής μας συνδέεται στο Διαδίκτυο.

Επίσης, όταν σερφάρουμε στο Διαδίκτυο, το πρόγραμμα πλοήγησης (browser) καταγράφει τις σελίδες που επισκεπτόμαστε. Κάποιες σελίδες εγκαθιστούν στον υπολογιστή μας μικρά αρχεία (cookies) ώστε να μπορούν να μας αναγνωρίζουν όταν θα τις επισκεφτούμε εκ νέου.

Αγορά εικονικού εισιτηρίου τρένου, επιστροφή χρημάτων σ’ ένα φίλο μέσω κινητού τηλεφώνου, αγορά τροφίμων και ειδών οικιακής χρήσης από το Διαδίκτυο, πληρωμές με χρεωστική κάρτα στο εξωτερικό: ο τρόπος με τον οποίο αγοράζουν και πληρώνουν οι Ευρωπαίοι πολίτες αλλάζει ριζικά.

Κάθε μέρα, βλέπετε ότι ο κυβερνοεκφοβισμός πλήττει όλο και περισσότερο τους μαθητές σας, διαταράσσει και επηρεάζει την τάξη στο σχολείο σας. Λοιπόν, πώς θα το χειριστείτε; Ποια είναι τα σωστά πράγματα για να πείτε, τι μπορείτε να κάνετε από σήμερα κιόλας και πώς θα βοηθήσετε τους μαθητές σας να αποφύγουν αυτήν την παγίδα του ψηφιακού κόσμου μας;

Η ασφάλεια στο Διαδίκτυο, τα ζητήματα προστασίας της ιδιωτικής ζωής, η παρενόχληση στον κυβερνοχώρο δεν είναι παρά μερικά από τα προβλήματα των γονιών της εποχής μας. Είναι αλήθεια ότι η επανάσταση στο διαδίκτυο έχει επηρεάσει θετικά πολλές πτυχές της ζωής μας, αλλά εξίσου και αρνητικές πλευρές της. Είμαστε μπροστά σε ένα διπλά ακονισμένο όπλο το οποίο απαιτεί σχολαστική προσοχή όταν χρησιμοποιείται.

Κάθε φορά που συνδέεστε σε μια ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης ή κάνετε κράτηση κάποιας πτήσης μέσω διαδικτύου, δίνετε σημαντικά προσωπικά στοιχεία σας, όπως το όνομα, η διεύθυνση και ο αριθμός της πιστωτικής σας κάρτας. Ποια είναι η τύχη αυτών των δεδομένων; Υπάρχει πιθανότητα να πέσουν σε λάθος χέρια; Ποια δικαιώματα έχετε σχετικά με τα προσωπικά σας στοιχεία;

© UNICEF

Ξέρετε πόσα παιδιά γνωρίζουν online κάποιον που δεν έχουν συναντηθεί αυτοπροσώπως; Ξέρετε πόσα από αυτά τα παιδιά έχουν συναντηθεί στην πραγματικότητα με αυτόν τον άγνωστο πρόσωπο με πρόσωπο; Πόσα παιδιά έχουν υποστεί διαδικτυακή παρενόχληση; Βρείτε τις απαντήσεις στα ερωτήματα αυτά και δείτε περισσότερα στο βίντεο για το πως τα παιδιά χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο σε παγκόσμιο επίπεδο.

Ούτε μία, ούτε δύο, αλλά είκοσι οκτώ (28) κορυφαίες εταιρείες συγκεντρώθηκαν για να σχηματίσουν έναν νέο συνασπισμό αποβλέποντας σε καλύτερο και ασφαλέστερο διαδίκτυο για τα παιδιά. Με πρωτοβουλία της Επιτροπής, στα ιδρυτικά μέλη του συνασπισμού περιλαμβάνονται οι εταιρείες 

Κυριακή, 19 Αυγούστου 2012 14:14

Τυχερά παιχνίδια στο Διαδίκτυο

Ο τζόγος είναι ρίσκο, αυτό το ξέρουν όλοι, όμως η ταχύτατη διάδοση των τυχερών παιχνιδιών στο διαδίκτυο αν μη τι άλλο αυξάνει τους κινδύνους και, στα μέσα Νοεμβρίου 2011, η ολομέλεια του ΕΚ ζήτησε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτάσεις για στενότερη συνεργασία των κρατών μελών για την καταπολέμηση της χειρότερης πτυχής του, που είναι το παράνομο διαδικτυακό στοίχημα, αλλά και για την προστασία των πιο ευάλωτων παικτών.

Είναι πιθανό να έχετε λάβει μηνύματα με παραπλανητικό περιεχόμενο στο κινητό σας τηλέφωνο, το τελευταίο χρονικό διάστημα. Σκοπός των αποστολέων είναι η συλλογή προσωπικών δεδομένων των παραληπτών και η εξαπάτηση αυτών.

Τα συγκεκριμένα μηνύματα είναι γραμμένα στην αγγλική γλώσσα και έχουν ως αποστολέα αριθμό κινητού τηλεφώνου από το εξωτερικό.

Κυριακή, 19 Αυγούστου 2012 13:40

Πνευματική ιδιοκτησία και νομοθεσία

Σύμφωνα με το τέταρτο κεφάλαιο του Νόμου 2121/1993 περί πνευματικής ιδιοκτησίας υπάρχουν ορισμένες εξαιρέσεις, κατά τις οποίες επιτρέπεται χωρίς την άδεια του δημιουργού και χωρίς αμοιβή η αναπαραγωγή ενός έργου. Συγκεκριμένα, επιτρέπεται η αναπαραγωγή έργου για ιδιωτική χρήση, η παράθεση αποσπασμάτων, η χρήση υλικού σε σχολικά βιβλία και ανθολογίες, υπό την προϋπόθεση ότι θα αναγράφεται η πηγή και η αναπαραγωγή αποσπασμάτων για διδασκαλία.

Σελίδα 43 από 50