Ερωταπαντήσεις σχετικά με τον εθισμό στο Διαδίκτυο
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΠώς συνδυάζεται η έννοια του εθισμού με το Διαδίκτυο; Μπορεί κάποιος να εθιστεί σε μία απασχόληση, ένα μέσο ενημέρωσης και ψυχαγωγίας;
Ο κίνδυνος εθισμού είναι ένας κίνδυνος όπως το να μας κλέψουν τους κωδικούς μας, να κολλήσουμε κάποιον «ιό» ή να μας παρενοχλήσουν;
Πότε πρακτικά γίνεται πρόβλημα η ενασχόληση με το Διαδίκτυο;
Μήπως ο εθισμός στο Διαδίκτυο δεν είναι παρά μία μορφή «ηθικού πανικού» της εποχής, όπως είχε συμβεί με την εισαγωγή του ραδιοφώνου ή της τηλεόρασης;
Γιατί όμως κάποιος να στραφεί στο Διαδίκτυο και να παρουσιάσει συμπεριφορά εθισμού;
Τι έκταση έχει το φαινόμενο στην Ελλάδα και σε σύγκριση με ξένες χώρες που βρίσκεται η χώρα μας;
Πώς μπορεί ένα άτομο να καταλάβει αν είναι εθισμένο στο διαδίκτυο;
Ερωταπαντήσεις σχετικά με το φαινόμενο του κυβερνοεκφοβισμού
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΟ εκφοβισμός μέσω του Διαδικτύου είναι οποιαδήποτε πράξη εκφοβισμού, επιθετικότητας, παρενόχλησης, τρομοκρατικής ή αυταρχικής συμπεριφοράς που θεσπίζεται και πραγματοποιείται μέσω της χρήσης των ψηφιακών συσκευών επικοινωνίας, συγκεκριμένα του Διαδικτύου και των κινητών τηλεφώνων και η οποία επαναλαμβάνεται ανά τακτά ή άτακτα χρονικά διαστήματα. Ο όρος cyber bullying δημιουργήθηκε από τον Καναδό Bill Belsey και έχει τις ρίζες του στον παραδοσιακό σωματικό ή ψυχολογικό εκφοβισμό όπου ο στόχος του επιτιθέμενου είναι να προκαλέσει ζημιά ή να βλάψει το θύμα του.
Ερωταπαντήσεις για τα διαδικτυακά παιχνίδια
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΤι είναι τα διαδικτυακά παιχνίδια; Ποιες οι διαφορές τους με τα μη διαδικτυακά παιχνίδια και για ποιο λόγο είναι τόσο δημοφιλή; Δημιουργούν τα παιχνίδια αυτά εξάρτηση; Πώς θα αντιληφθεί ο γονιός ή ο εκπαιδευτικός ότι το παιδί έχει αρχίσει να καταχράται τα παιχνίδια; Είναι τα παιχνίδια ανεξέλεγκτα; Είναι ωφέλιμο να παίζει ένα παιδί ή έφηβος διαδικτυακά παιχνίδια; Σε αυτές και άλλες ερωτήσεις αλλά και στο τι τελικά είναι αυτό που πρέπει να θυμάται κάθε γονιός και εκπαιδευτικός σχετικά με τα διαδικτυακά παιχνίδια απαντάει το συγκεκριμένο άρθρο. Κατεβάστε επίσης την αντίστοιχη παρουσίαση, στο πλαίσιο της συνεργασίας του κόμβου με την Ελληνική Εταιρία Μελέτης της Διαταραχής του Εθισμού στο Διαδίκτυο.
Pan-European Game Information – PEGI
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΟι ηλικιακές διαβαθμίσεις είναι συστήματα που χρησιμοποιούνται για να εξασφαλίσουν ότι όλα τα προϊόντα ψυχαγωγικού περιεχομένου, όπως κινηματογραφικές ταινίες, βίντεο, DVD και παιχνίδια υπολογιστή, φέρουν σαφή επισήμανση βάσει ηλικίας σύμφωνα με το περιεχόμενό τους. Οι ηλικιακές διαβαθμίσεις προσφέρουν καθοδήγηση στους καταναλωτές (ιδίως τους γονείς), βοηθώντας τους να αποφασίσουν αν θα αγοράσουν ή όχι ένα συγκεκριμένο προϊόν.
Aσφάλεια των παιδιών στο Διαδίκτυο, η Ε.Ε. εντείνει τις προσπάθειες
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΜε την ευκαιρία της διοργάνωσης της ημέρας για ασφαλέστερη χρήση του Διαδικτύου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε στις 8/2/2011 ότι πρόκειται να επιταχύνει τις συνομιλίες με τον κλάδο των ΤΠΕ και με τις οργανώσεις για τη φροντίδα των παιδιών, με σκοπό την προώθηση του σχεδιασμού ασφαλέστερων προϊόντων, ως συμβολή στην ασφάλεια των παιδιών στο Διαδίκτυο.
28/01 Ημέρα Προστασίας Δεδομένων
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΣτις μέρες μας, η ανταλλαγή πληροφοριών ανά την υφήλιο έχει γίνει ευκολότερη και ταχύτερη. Τα προσωπικά δεδομένα ενός ατόμου - διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, φωτογραφίες και ηλεκτρονικά ημερολόγια - μπορούν να δημιουργηθούν στο Ηνωμένο Βασίλειο χρησιμοποιώντας λογισμικό που φιλοξενείται στη Γερμανία, να υποστούν επεξεργασία στην Ινδία, να αποθηκευτούν στην Πολωνία και να τα συμβουλευθεί Ιταλός πολίτης στην Ισπανία. Αυτή η ταχεία αύξηση της ροής πληροφοριών ανά τον κόσμο αντιπροσωπεύει μεγάλη πρόκληση όσον αφορά το δικαίωμα των πολιτών στην εμπιστευτική μεταχείριση των προσωπικών τους δεδομένων.
Tα ισχυρά και τα αδύνατα σημεία των προγραμμάτων γονικού ελέγχου
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΤα αποτελέσματα μελέτης που δημοσίευσε η Ε.Ε. (19/1/2011) δείχνουν ότι το 84% των προγραμμάτων λογισμικού που ελέγχθηκαν επιτρέπουν στους γονείς να αποκλείουν την πρόσβαση σε ορισμένες ιστοσελίδες, είναι όμως λιγότερο αποτελεσματικά στο φιλτράρισμα του αποκαλούμενου περιεχομένου web 2.0, όπως π.χ. ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης ή ιστολόγια. Επιπλέον, λίγα μόνο προϊόντα στην αγορά είναι σε θέση να φιλτράρουν το περιεχόμενο ιστοσελίδων στις οποίες η πρόσβαση γίνεται από κινητά τηλέφωνα ή από κονσόλες παιχνιδιών, σε μια εποχή που – στην Ευρώπη – ένα παιδί στα τέσσερα χρησιμοποιεί αυτόν τον τρόπο για σύνδεση με το Διαδίκτυο.
Βασικά ευρήματα έρευνας EU Kids Online
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΗ έκθεση αυτή παρουσιάζει τα αρχικά ευρήματα από μια πρότυπη έρευνα που σχεδιάστηκε και πραγματοποιήθηκε από το δίκτυο EU Kids Online σύμφωνα με τα πιο αξιόπιστα κριτήρια. Χρηματοδοτήθηκε από το κοινοτικό πρόγραμμα Safer Internet με σκοπό να εμπλουτίσει τη διαθέσιμη βάση δεδομένων που στοχεύουν στη χάραξη πολιτικών σχετικά με την ασφάλεια στο Διαδίκτυο.
Με αφορμή παραπλανητικά μηνύματα αλληλογραφίας που έχουν αποσταλεί προς τους χρήστες του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, το τελευταίο χρονικό διάστημα, και τα οποία ζητούν να γνωστοποιήσετε τους κωδικούς πρόσβασης των λογαριασμών σας, επιθυμούμε να σας ενημερώσουμε για τα ακόλουθα:
Εκπαιδευτικά εγχειρίδια για το Ασφαλές Διαδίκτυο
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΔείτε και κατεβάστε μέσω του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, με σύνδεση στο λογαριασμό σας, δύο βιβλία για το Ασφαλές Διαδίκτυο, τα οποία απευθύνονται σε παιδιά, εκπαιδευτικούς και γονείς, από το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου, υπό την αιγίδα και τη στήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του προγράμματος πλαισίου Safer Internet.
Περισσότερα...
Αρκετά «ώριμοι» χρήστες του διαδικτύου τα ελληνόπουλα
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΙδιαίτερα ενθαρρυντικά τα αποτελέσματα της έρευνας EU Kids Online ΙΙ. Πιο συγκεκριμένα τα παιδιά-χρήστες του διαδικτύου σπανίως έρχονται σε επαφή με οποιοδήποτε είδος κινδύνου, σύμφωνα με την τελευταία έρευνα του δικτύου EU Kids Online II. Τα στοιχεία που παρατίθενται στο άρθρο αφορούν τη μειοψηφία των παιδιών που ανέφεραν ότι είχαν κάποια σχετική ριψοκίνδυνη εμπειρία σε όλη την Ευρώπη.
Εγκύκλιος σε θέματα ασφαλούς χρήσης του διαδικτύου
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΓια τους φορείς στους οποίους θα μπορούν να απευθύνονται παιδιά, έφηβοι, γονείς και εκπαιδευτικοί σχετικά με θέματα ασφαλούς χρήσης του διαδικτύου ενημερώνει με σχετική εγκύκλιο της Διεύθυνσης Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (Σ.Ε.Π.Ε.Δ.) ο Ειδικός Γραμματέας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Ενημέρωση μαθητών σε θέματα προστασίας προσωπικών δεδομένων
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΜε αφορμή την Ημέρα Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων στις 28 Ιανουαρίου, η Αρχή Προστασίας Δεδομένων έχει δημιουργήσει από το 2011 ένα διαδικτυακό κόμβο για την ενημέρωση των μαθητών σχετικά με την προστασία των προσωπικών δεδομένων και της ιδιωτικότητας στο διαδίκτυο. Μέρος αυτής της ενημέρωσης αποτελεί και εκπαιδευτικό υλικό που μπορεί να αξιοποιηθεί από τους καθηγητές για συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων στην τάξη.
Υπεύθυνη online συμπεριφορά για παιδιά και νέους
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΟι κίνδυνοι από τη χρήση της τεχνολογίας συχνά προσδιορίζονται από την ανθρώπινη συμπεριφορά και όχι από τις ίδιες τις τεχνολογίες. Τα παιδιά και οι νέοι που συνήθιζαν να μιλούν σε αγνώστους, να παρενοχλούν ή να κάνουν πράγματα σε μικρότερα (ηλικιακά) παιδιά υπήρχαν πολύ πριν το Διαδίκτυο. Η τεχνολογία έχει, ωστόσο, αυξήσει την επίπτωση αυτών των ενεργειών, και την εξάπλωση πιθανών συνεπειών εξ αυτών πολύ περισσότερο.