H ψηφιακή φήμη λοιπόν είναι οι πληροφορίες που είναι διαθέσιμες διαδικτυακά παρέχοντας σε άλλους χρήστες μια εικόνα για την επαγγελματική και κυρίως την προσωπική ζωή μας. Μπορεί να θεωρηθεί ως ένα ψηφιακό αποτύπωμα του μονοπατιού ή του ίχνους πληροφοριών που ένα άτομο μπορεί να αφήσει στο διαδίκτυο. Αυτό μπορεί να κυμαίνεται από φωτογραφίες και σχόλια σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης ως τα δεδομένα που αποθηκεύονται στον υπολογιστή (cookies) μετά την περιήγηση στο διαδίκτυο. Όπως προλογίσαμε, όσο μεγαλύτερη αλληλεπίδραση έχει ένα άτομο σε ένα ψηφιακό περιβάλλον, τόσο μεγαλύτερο είναι και το ψηφιακό αποτύπωμά του.
Όσο περισσότερες δραστηριότητες κοινοποιούνται πλέον διαδικτυακά, οφείλουμε να γνωρίζουμε ότι το υλικό μπορεί να είναι προσβάσιμο από πολλούς άλλους. Οι περισσότεροι που χρησιμοποιούν το διαδίκτυο σωστά δεν θα πρέπει να ανησυχούν σχετικά με την ψηφιακή φήμη τους. Αλλά οι έφηβοι πρέπει να επανεξετάσουν με ποιον τρόπο ανόητα ή επιπόλαια σχόλια, τα οποία πραγματοποιήθηκαν χωρίς δεύτερη σκέψη, θα μπορούσαν ακόμα να είναι διαθέσιμα όταν ενδεχομένως υποβάλλουν αίτηση για μία θέση εργασίας στο μέλλον.
Μία αρνητική ψηφιακή φήμη όπως προκύπτει από ένα ακατάλληλο σχόλιο ή μία φωτογραφία ενδεχομένως να έχει καταστροφικές συνέπειες.Δείτε λοιπόν την αναθεωρημένη θεματική παρουσίαση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, η οποία απευθύνεται κυρίως σε εφήβους, με αφορμή την 11η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου (11/2/2014) τονίζοντας ότι στο Διαδίκτυο ισχύει ότι και στην πραγματική ζωή: όπως έχουμε υποχρεώσεις, έχουμε και δικαιώματα αντίστοιχα. Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να την "κατεβάσουν" τοπικά (βλ. στα συνημμένα αρχεία .ppt) και συνίσταται για ακροατήριο μαθητών Γυμνασίου ή/και Α' Λυκείου.