Η προστασία των προσωπικών μας δεδομένων
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΤο νομοθετικό πλαίσιο για τα προσωπικά δεδομένα ορίζονται από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών δεδομένων, η οποία έχει ως αποστολή την προστασία των δικαιωμάτων της προσωπικότητας και της ιδιωτικής ζωής του ατόμου στην Ελλάδα, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 2472/1997, και από την αντίστοιχη Αρχή Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών με τον 3471/2006 (Προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και της ιδιωτικής ζωής στον τομέα των ηλεκτρονικών επικοινωνιών και τροποποίηση του ν. 2472/1997).
Οι εικόνες μπορούν να είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο διδασκαλίας. Μπορούν να βοηθήσουν στην κατανόηση δύσκολων εννοιών, να παρέχουν ένα κίνητρο για συζήτηση στην τάξη, ή να προσθέσουν οπτική βοήθεια στην παρουσίαση του καθηγητή ή την εργασία των μαθητών. Το Διαδίκτυο μπορεί να προσφέρει μια θαυμάσια πηγή εικόνων, πολλές από αυτές με δωρεάν δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας, αλλά η εξεύρεση κατάλληλων εικόνων μπορεί μερικές φορές να είναι μια πρόκληση.
Δημιουργία – συντήρηση ασφαλών ιστοσελίδων
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΌταν σκέφτεστε τoν σχεδιασμό της ιστοσελίδας του σχολείου σας, έχετε λάβει υπόψη ως δημιουργός τα παρακάτω;
1. Ποιος έχει τη συνολική ευθύνη για την ιστοσελίδα; Στην ιδανική περίπτωση, θα πρέπει να είναι από τη Διεύθυνση της σχολικής μονάδας, ο καθηγητής Πληροφορικής (ή πιστοποιημένο στις ΤΠΕ) από πλευράς του συλλόγου διδασκόντων.
2. Υπάρχουν σαφείς πολιτικές και διαδικασίες έγκρισης για τη δημοσίευση περιεχομένου στο site;
Εισήγηση για την ορθή χρήση ΜΚΔ στο ΠΣΔ
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΤα κοινωνικά δίκτυα είναι κάτι που αργά ή γρήγορα η πλειοψηφία των μαθητών θα συναντήσει στην ενήλικη ζωή τους προκειμένου να επωφεληθούν από τις δυνατότητες που προσφέρουν. Τίθεται το ακόλουθο εύλογο ερώτημα: θέλουμε να αποκλείσουμε την χρήση των κοινωνικών δικτύων τους εντός των σχολείων δημιουργώντας ένα αποστειρωμένο περιβάλλον που όμως θα είναι πιο ασφαλές και συγκεντρωμένο στην εκπαιδευτική διαδικασία ή προτιμούμε να επιτρέψουμε την χρήση τους μέσα στα σχολεία προσπαθώντας να διδάξουμε τους μαθητές να ωφελούνται από τα θετικά και να αποφεύγουν τις κακοτοπιές των κοινωνικών δικτύων;
Πνευματική ιδιοκτησία
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοH ιστοσελίδα αυτόνομα μπορεί να προστατευτεί ως έργο ακόμα και χωρίς να εμπίπτει σε μια από τις αναφερόμενες ενδεικτικές κατηγορίες έργων του σχετικού νόμου 2121/93 περί πνευματικής ιδιοκτησίας; Τι είναι οι άδειες Creative Commons; Τι ισχύει για την εκπαίδευση και σε ποιες εξαιρέσεις εμπίπτει; Βρείτε απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα στο άρθρο και την παρουσίαση που ακολουθεί.
Σύμφωνα με τη Βικιπαίδεια, πνευματική ιδιοκτησία ή πνευματικά δικαιώματα ονομάζονται τα αποκλειστικά δικαιώματα των πνευματικών δημιουργών στο έργο τους. Παραχωρούνται από το νόμο για ορισμένο χρόνο για να απαγορεύσουν σε τρίτους τη χρήση των έργων χωρίς την άδεια του δημιουργού. Το πνευματικό δικαίωμα υφίσταται σε έργα λογοτεχνίας και τέχνης, όπως βιβλία, θέατρο, ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, αρχιτεκτονική αλλά και άλλες δημιουργίες όπως λογισμικό ή βάσεις δεδομένων (databases). Περιλαμβάνει το δικαίωμα της εκμετάλλευσης του έργου (περιουσιακό δικαίωμα) και το δικαίωμα της προστασίας του προσωπικού δεσμού του δημιουργού του προς αυτό (ηθικό δικαίωμα). Το πνευματικό δικαίωμα αποκτάται αυτοδικαίως χωρίς να απαιτείται αίτηση του δημιουργού ή καταχώριση του έργου σε κάποια υπηρεσία.
Σύμφωνα με δημοσίευμα στην Καθημερινή (10/10/2010) οι φωτογραφίες άνω του 80% των παιδιών, ηλικίας μικρότερης των δύο ετών, έχουν αναρτηθεί στο Διαδίκτυο, γεγονός που γεννάει ανησυχία για την προστασία του ιδιωτικού βίου τους, ενώ ενδέχεται να τα καθιστά έρμαια σε κυκλώματα παιδεραστίας. Μελέτη που πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία ασφάλειας Διαδικτύου AVG της Μελβούρνης διαπίστωσε ότι το 92% των παιδιών στις ΗΠΑ, το 91% στη Νέα Ζηλανδία και το 84% σε Αυστραλία και Καναδά έχουν φωτογραφίες τους στο Διαδίκτυο. Η εταιρεία καλεί τους γονείς να καταστήσουν βέβαιο ότι αυτό το υλικό μπορούν να το βλέπουν μόνο φίλοι και συγγενείς και όχι οποιοσδήποτε θελήσει.