Σύμφωνα με το πεντασέλιδο
αγγλικό κείμενο (βλ.
), σε
περίπτωση εγγραφής παιδιών κάτω
των 13:
1) Τα παιδιά αποτελούν μέρος της
πιο επεκτατικής προσωπικής
συλλογής δεδομένων και προφίλ
στο πιο ισχυρό κοινωνικό μέσο του
Διαδικτύου.
2) Τα παιδιά εκτίθενται σε μια νέα
γενιά εξαιρετικά πειστικών και
χειραγωγίσιμων ψηφιακών
πρακτικών μάρκετινγκ.
3) Οι πρακτικές μάρκετινγκ του Facebook επωφελούνται από τα
γνωστικό-κοινωνικά και συναισθηματικά ευάλωτα σημεία των παιδιών.
4) Τα παιδιά υποβάλλονται σε μια επίθεση ανθυγιεινής εμπορίας
τροφίμων - ακριβώς σε μια εποχή που η παιδική παχυσαρκία έχει γίνει
μια μεγάλη κρίση.
5) Δεν υπάρχουν εγγυήσεις που να προστατεύουν επαρκώς τα παιδιά
από την επιθετικές και τις επιβλαβείς πρακτικές μάρκετινγκ συλλογής
δεδομένων του Facebook.
Ενώ η δημοτικότητα και η προβολή του Facebook μπορεί να είναι
δελεαστικές για τα παιδιά, υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους
όμως δεν είναι η κατάλληλη πλατφόρμα για αυτά. Αυτές
περιλαμβάνουν όχι μόνο τις κρίσιμες ανησυχίες σχετικά με την
ασφάλειά τους στο Διαδίκτυο, τον κυβερνοεκφοβισμό και επιβλαβές
περιεχόμενο, αλλά και σοβαρές απειλές για την ιδιωτική ζωή, την υγεία
και την ευημερία τους. Απλά ο γονικός έλεγχος στο να δημιουργήσουν
τα παιδιά ένα προφίλ στο Facebook δεν αντιμετωπίζει αυτά τα
προβλήματα. Στην απουσία συστημικών αλλαγών στην ψηφιακή
1,2,3,4 6,7,8,9