Στις συναντήσεις με τη βιομηχανία, οι εθνικές αρχές επιβολής απ’ όλη την ΕΕ θα εκφράσουν την κοινή τους θέση όσον αφορά τον τρόπο εφαρμογής των σχετικών κανόνων για τους καταναλωτές στον τομέα αυτό. Επικεφαλής της δράσης αυτής είναι ο διαμεσολαβητής για θέματα καταναλωτών της Δανίας. Η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ιταλία, το Βέλγιο, το Λουξεμβούργο, η Λιθουανία και μέλη του δικτύου της Συνεργασίας για την προστασία των καταναλωτών (CPC), το οποίο είναι επιφορτισμένο με την επιβολή των δικαιωμάτων των καταναλωτών στην ΕΕ, θα συμμετάσχουν επίσης στις συναντήσεις.
Τα τέσσερα σημαντικότερα θέματα που θέτουν οι καταναλωτές και θα συζητηθούν στις συναντήσεις:
-
παιχνίδια που διαφημίζονται ως «δωρεάν» δεν θα πρέπει να παραπλανούν τους καταναλωτές όσον αφορά το πραγματικό κόστος τους·
-
τα παιχνίδια δεν θα πρέπει να παροτρύνουν άμεσα τα παιδιά να αγοράζουν είδη εντός των παιχνιδιών ή να τα παροτρύνουν να πείθουν ενήλικες να τους αγοράζουν είδη·
-
οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι επαρκώς ενημερωμένοι σχετικά με τις ρυθμίσεις πληρωμής και οι αγορές δεν θα πρέπει να χρεώνονται μέσω αυτόματων ρυθμίσεων χωρίς τη ρητή συγκατάθεση του καταναλωτή·
-
οι έμποροι θα πρέπει να παρέχουν διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, έτσι ώστε να μπορούν οι καταναλωτές να έρχονται σε επαφή μαζί τους σε περίπτωση ερωτήσεων ή καταγγελιών.
Επόμενα βήματα: Οι συναντήσεις αποτελούν ευκαιρία για να επιτευχθεί συμφωνία ανάμεσα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τις αρχές των κρατών μελών με τη βιομηχανία ώστε να αντιμετωπιστούν οι ανησυχίες των καταναλωτών. Σε κάθε περίπτωση, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, από κοινού με τις εθνικές αρχές επιβολής των δικαιωμάτων των καταναλωτών, θα συνεχίσει να παρεμβαίνει με τις απαιτούμενες ενέργειες.
Πηγή: ΔΤ Ε.Ε. και φωτό: freedigitalphotos.net