• Επισκεφθείτε μας και στην κοινότητα του Facebook, ενισχύστε την κοινή προσπάθεια με like & follow...
  • "Το Διαδίκτυο που θέλουμε" - "The Web We Want" εμπλουτίστηκε! Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε ελεύθερα 6 σχέδια μαθημάτων για το Γυμνάσιο!
  • H δική μας απάντηση κατά του (κυβερνο)εκφοβισμού - Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε και να εκτυπώσετε το πόστερ στην τάξη σας!
  • Εκπαιδευτικοί βοηθήστε τους μαθητές σας να ωριμάσουν ψηφιακά με το #WebWeWantEU
Τετάρτη, 25 Φεβρουαρίου 2015 23:39

Συνδέοντας τα δικαιώματα των παιδιών με το δικαίωμα της πνευματικής ιδιοκτησίας - eTwinning έργο

Γράφτηκε από τον
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(2 ψήφοι)

“Les droits den enfants dans les arts” είναι το όνομα του προγράμματος που θα υλοποιηθεί από το Φεβρουάριο μέχρι και τον Ιούνιο του 2015 μέσα από τη συνεργασία δύο ελληνικών σχολείων (Δημοτικό Σχολείο Βασιλικών Σαλαμίνας, Δημοτικό Σχολείο Φοίνικα Σαλαμίνας) και ενός γαλλικού σχολείου (CM2 d' Archeche).

Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι να μελετήσουν οι μαθητές τα δικαιώματα των παιδιών, όπως αυτά αποτυπώνονται μέσα από τις διάφορες μορφές τέχνης. Για το σκοπό αυτό ο κάθε ένας από τους συνολικά 5 μήνες που θα διαρκέσει το πρόγραμμα είναι αφιερωμένος σε μια μορφή τέχνης: Φεβρουάριος – πλαστικές τέχνες, Μάρτιος: ποίηση, Απρίλιος- μουσική και θέατρο, Μάιος – σινεμά, Ιούνιος – τελική εργασία σχετική με τα δικαιώματα των παιδιών.

Ένας από τους επιμέρους στόχους του προγράμματος, που έχει τεθεί, κυρίως από τους εκπαιδευτικούς του Δημοτικού Σχολείου Βασιλικών Σαλαμίνας, είναι η παράλληλη ενασχόληση με το θέμα των πνευματικών δικαιωμάτων. Το θέμα αυτό έχει απασχολήσει τους μαθητές από την έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς, καθώς οι ίδιοι έχουν δημιουργήσει πολλές εργασίες με Web 2.0 εργαλεία, οι οποίες έχουν αναρτηθεί στο δικτυακό τόπο της τάξης (www.schcollaboration.com). Οι μαθητές γνωρίζουν ήδη, μέσα από ποικίλες διαθεματικές δραστηριότητες, τη διαφορά ανάμεσα στην πνευματική και στην υλική ιδιοκτησία, τη διαφορά πρωτότυπου και αντίγραφου έργου, την αξία αναφοράς των πηγών που χρησιμοποιούν, τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει στους δημιουργούς η παράνομη απόκτηση πνευματικών έργων, αλλά και τις ποινικές κυρώσεις που μπορεί να υπάρξουν από παράνομες πρακτικές απόκτησής τους.

Οι παραπάνω γνώσεις των μαθητών σχετικά με το δικαίωμα της πνευματικής ιδιοκτησίας θα φανούν ιδιαίτερα χρήσιμες και θα αξιοποιηθούν στo πλαίσιo του προγράμματος etwinning. Για το μήνα Φεβρουάριο οι μαθητές θα μελετήσουν “τα δικαιώματα των παιδιών μέσα από την τέχνη της ζωγραφικής”. Για το σκοπό αυτό αναζητούν στο διαδίκτυο πίνακες ζωγραφικής, των οποίων το θέμα θα μπορούσε να συνδεθεί με κάθε ένα από τα δικαιωμάτα των παιδιών. Σε αυτή τους την εργασία οι μαθητές χρησιμοποιούν τη δυνατότητα αναζήτησης υλικού βάσει δικαιωμάτων χρήσης που παρέχεται από την google. Για τη διευκόλυνση της αναζήτησης ζωγραφικών έργων, οι εκπαιδευτικοί έχουν ήδη διενεργήσει τη δική τους σχετική αναζήτηση και έχουν δώσει στους μαθητές ονόματα ζωγράφων – ελλήνων και ξένων-των οποίων οι ζωγραφικοί πίνακες θα μπορούσαν να συσχετιστούν με το θέμα των παιδικών δικαιωμάτων.

Οι παραπάνω γνώσεις των μαθητών σχετικά με το δικαίωμα της πνευματικής ιδιοκτησίας θα φανούν ιδιαίτερα χρήσιμες και θα αξιοποιηθούν στο πλαίσιο του προγράμματος etwinning. Για το μήνα Φεβρουάριο οι μαθητές θα μελετήσουν “τα δικαιώματα των παιδιών μέσα από την τέχνη της ζωγραφικής”. Για το σκοπό αυτό αναζητούν στο διαδίκτυο πίνακες ζωγραφικής, των οποίων το θέμα θα μπορούσε να συνδεθεί με κάθε ένα από τα δικαιωμάτα των παιδιών. Σε αυτή τους την εργασία οι μαθητές χρησιμοποιούν τη δυνατότητα αναζήτησης υλικού βάσει δικαιωμάτων χρήσης που παρέχεται από την google. Για τη διευκόλυνση της αναζήτησης ζωγραφικών έργων, οι εκπαιδευτικοί έχουν ήδη διενεργήσει τη δική τους σχετική αναζήτηση και έχουν δώσει στους μαθητές ονόματα ζωγράφων – ελλήνων και ξένων-των οποίων οι ζωγραφικοί πίνακες θα μπορούσαν να συσχετιτσούν με το θέμα των παιδικών δικαιωμάτων.

Η τελική δημιουργία θα είναι μια παρουσίαση στο google slides στην οποία θα παρουσιάζονται οι ζωγραφικοί πίνακες που θα έχει επιλέξει η κάθε ομάδα μαθητών και θα αναγράφεται το παιδικό δικαίωμα που εκφράζουν, σύμφωνα πάντα με τις απόψεις της ομάδας. Οι μαθητές έχουν ήδη ενημερωθεί για τα κριτήρια βάσει των οποίων θα αξιολογηθούν οι εργασίες τους στην ολομέλεια της τάξης και ένα από αυτά είναι και η καταγραφή των πηγών που χρησιμοποιήσαν για τη δημιουργία των παρουσιάσεών τους.

Η θεματολογία των επόμενων μηνών, κυρίως εκείνη του Μαρτίου (μουσική) και του Μαΐου (σινεμά), θα δώσει στους μαθητές την ευκαιρία να ασχοληθούν με το θέμα των συγγενικών δικαιωμάτων και της παράνομης απόκτησης τέτοιου είδους αρχείων, κυρίως μέσω του διαδικτύου. Τέλος, στην τελική εργασία του προγράμματος που αφορά τη δημιουργία ενός video ή ενός animation σχετικά με τα παιδικά δικαιώματα, οι μαθητές θα ενημερωθούν για τις άδειες creative commons, καθώς θα πρέπει να επιλέξουν μία από αυτές για την τελική τους εργασία.

Από πλευράς μας ευχόμαστε καλή επιτυχία και αναμένουμε τα τελικά αποτελέσματα!

Θωμά Ράλια στο πλαίσιο εργασίας για το μάθημα εξ αποστάσεως "Τα πνευματικά δικαιώματα και η σημασία αναφοράς των πηγών που χρησιμοποιούμε στο Διαδίκτυο" στην πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης etwinning.

Διαβάστηκε 2053 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 05 Απριλίου 2015 21:05

Βιντεοθήκη για ένα καλύτερο Διαδίκτυο!

  • Webinar για τον εθισμό στο διαδίκτυο
  • Webinar για το GDPR σε συνεργασία με το #eTwinning
  • Θετικό περιεχόμενο στο διαδίκτυο
  • Webinar για την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2018 και τους Διαγωνισμούς
  • Webinar για καθηγητές Γυμνασίου απο Saferinternet4kids και eTwinning
  • Webinar για Δασκάλους Δημοτικού απο Saferinternet4kids και eTwinning
  • Webinar για Καθηγητές Γυμνασίου
  • Webinar για Δασκάλους Δημοτικού