Σύμπραξη 7 Ευρωπαϊκών χωρών Ελλάδα, Γερμανία, Ισπανία, Πολωνία, Ισλανδία, Ολλανδία, Ρουμανία) στο πλαίσιο του προγράμματος Safer Internet.

Συντονίστρια χώρα: Ελλάδα

Φορέας: Μονάδα Εφηβικής Υγείας (Μ.Ε.Υ.), Β΄ Παιδιατρική Κλινική Πανεπιστημίου Αθηνών - Νοσοκομείο Παίδων «Π. & Α. Κυριακού» Διευθύντρια: Καθηγήτρια Χρύσα Τζουμάκα-Μπακούλα

Επιστ. Υπεύθυνος : Λέκτορας Εφηβικής Ιατρικής Άρτεμις Κ. Τσίτσικα

- Αντιπροσωπευτικό δείγμα εφήβων 15-16 ετών σε κάθε χώρα

- 2.000 ερωτηματολόγια σε κάθε χώρα (συνολικά 14000 ερωτηματολόγια)

-    20 συνεντεύξεις εφήβων με score διαδικτυακής εξάρτησης στο σχετικό εργαλείο ανά χώρα (140 συνεντεύξεις συνολικά)

Ως Συμπεριφορά εξάρτησης από το διαδίκτυο ορίζεται η συμπεριφορά που χαρακτηρίζεται από απώλεια ελέγχου σχετικά με τη χρήση του διαδικτύου με αποτέλεσμα την παραμέληση βασικών πτυχών της καθημερινότητας (σχολικές υποχρεώσεις, δραστηριότητες-χόμπι, φιλικές σχέσεις, φλερτ, σωματική φροντίδα και υγιεινή).

Τρίτη, 02 Οκτωβρίου 2012 18:48

Ασφάλεια δικτύων και νομοθεσία

Γράφτηκε από τον

O Ευρωπαϊκός οργανισμός ENISA αναλύει τη νομοθεσία για την ασφάλεια των δικτύων και υποδεικνύει τα κενά εφαρμογής της: πολλά περιστατικά παραμένουν μη εντοπίσημα και μη καταγεγγραμένα.

Σε μια νέα μελέτη του οργανισμού της ΕΕ για την «ασφάλεια στον κυβερνοχώρο» ο ENISA δίνει ένα παράδειγμα της υφιστάμενης και μελλοντικής νομοθεσίας της ΕΕ σχετικά με τα μέτρα ασφαλείας και την αναφορά συμβάντων. Η ανάλυση υπογραμμίζει τα σημαντικά βήματα που έχουν γίνει για την εξέλιξη της νομοθεσίας, αλλά και προσδιορίζει τα κενά στην εφαρμογή της σε εθνικό επίπεδο, καθώς δεν έχει καταγραφεί αριθμός περισσοτέρων περιστατικών.

Παρασκευή, 28 Σεπτεμβρίου 2012 14:09

Ενημέρωση

Γράφτηκε από τον

Παρά την αδιαμφισβήτητη χρησιμότητα του Διαδικτύου υπάρχουν και κάποιοι κίνδυνοι για τα παιδιά, που αφορούν κυρίως στην έκθεσή τους σε παράνομο ή ακατάλληλο περιεχόμενο, στην εξαπάτησή τους από άγνωστους ενήλικες οι οποίοι υποκρίνονται ότι είναι ανήλικοι ή στην άσκηση πίεσης για αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων. Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο για να προστατεύσει τους μαθητές από το παράνομο και ακατάλληλο περιεχόμενο στο Διαδίκτυο παρέχει την Υπηρεσία Ελεγχόμενης Πρόσβασης στον Παγκόσμιο Ιστό (Web-Filtering) που αποτρέπει την έκθεση στις παρακάτω κατηγορίες περιεχομένου:

Στον κυβερνοχώρο η ταυτότητά μας αντικατοπτρίζεται στο όνομα χρήστη και τον κωδικό πρόσβασης. Για τους χρήστες, το να διατηρήσουν τους κωδικούς τους ασφαλείς είναι ζωτικής σημασίας για την αποφυγή περιστατικών όπως η υποκλοπή ταυτότητας. Ωστόσο, οι παροχείς ηλεκτρονικών υπηρεσιών (που αποθηκεύουν τα ονόματα των χρηστών και τους κωδικούς πρόσβασης) θα πρέπει να κάνουν το ίδιο. Τα προβλήματα προκύπτουν όταν γίνονται συμβιβασμοί στην ασφάλεια, από τη μία ή από την άλλη πλευρά.

Σύμφωνα με έρευνα γνωστής εταιρίας antivirus η ηλικία των πέντε ετών αποτελεί το ψηφιακό σημείο καμπής σύμφωνα με τα αποτελέσματα της διεθνούς έρευνας της «Evolution of a child and technology» στην παγκοσμίως μεγαλύτερη έκθεση για τη βιομηχανία της κινητής τηλεφωνίας Mobile World Congress. Ένα από τα πιο αξιοσημείωτα ευρήματα είναι ότι οι γονείς στη Ρωσία είναι οι πιο αυστηροί με τα παιδιά. Μέχρι να φτάσουν στην ηλικία των πέντε ετών, σχεδόν κανένα αγόρι ή κορίτσι δεν έχει το δικό του κινητό gadget και δεν του επιτρέπεται να κάνει οτιδήποτε στο Ιντερνετ δίχως επίβλεψη. Οι έρευνες που πραγματοποιήθηκαν συγκρίνουν ποια ηλικία θεωρούν καταλληλότερη οι γονείς σε τέσσερις χώρες: Ηνωμένες Πολιτείες, Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία και Ρωσία - για τα πρώτα βήματα των παιδιών τους στην ψηφιακή και την κανονική ζωή. Με αφορμή την Διεθνή Ημέρα Οικογένειας στις 15 Μαΐου, ας δούμε το infographic για την ανατροφή των παιδιών σε αυτές τις χώρες. Εσείς συμφωνείτε με ανατολικά ή δυτικά πρότυπα;

Πέμπτη, 04 Μαϊος 2017 13:24

Παγκόσμια Ημέρα ... password (4/5)

Γράφτηκε από τον

Το γνωρίζατε ότι υπάρχει Παγκόσμια Ημέρα κωδικών πρόσβασης; Αν νομίζατε ότι είναι μυστικό, σάς αποκαλύπτουμε ότι στις 4 Μαΐου, είναι η επονομαζόμενη World Password Day! Πλέον στο Διαδίκτυο η ψηφιακή μας ταυτότητα αντικατοπτρίζεται έντονα στο username και το password.

Η άμεση διαφήμιση δίχως τη συγκατάθεσή μας είναι ένα φαινόμενο, το οποίο μέσω των σύγχρονων δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών έχει πάρει τεράστιες διαστάσεις. Στο πλαίσιο αυτό ευδοκιμεί παγκοσμίως μία ολόκληρη αγορά παροχής υπηρεσιών συλλογής προσωπικών δεδομένων και άμεσης διαφήμισης. Μολονότι στις σύγχρονες κοινωνίες της κατανάλωσης η άμεση διαφήμιση ανταποκρίνεται σε υπάρχουσες καταναλωτικές ανάγκες, αποβαίνει ωστόσο ιδιαιτέρως ενοχλητική στις περιπτώσεις που είναι ανεπίκλητη (spam), ενώ επιβαρύνει σημαντικά τη λειτουργία του διαδικτύου. Γι’ αυτούς τους λόγους η ισχύουσα νομοθεσία προβλέπει μία σειρά από δικαιώματα και μέσα προστασίας από μη ζητηθείσες ηλεκτρονικές επικοινωνίες.

Το Πανευρωπαϊκό Σύστημα Πληροφόρησης για τα Ηλεκτρονικά Παιχνίδια PEGI (Pan-European Game Information) επεκτείνει πλέον τη λειτουργία του και στον χαρακτηρισμό εφαρμογών (apps), όπως ανακοίνωσε το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου.

To «PEGI for Apps», όπως θα αποκαλείται, σχεδιάστηκε ώστε να δώσει ηλικιακούς χαρακτηρισμούς σε ηλεκτρονικές πλατφόρμες, από όπου μπορούν να «κατεβούν» και να χρησιμοποιηθούν, μικρές σε έκταση, εφαρμογές («software applications»), που δεν είναι μόνο παιχνίδια.

Τετάρτη, 29 Αυγούστου 2012 22:54

Ασφάλεια στο Διαδίκτυο και LAMS

Γράφτηκε από τον

Δύο από τις μεγαλύτερες (σε αριθμό μελών) καθώς και σε επίπεδο ενδιαφέροντος κοινότητες του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, LAMS & Internet Safety συνεργάστηκαν και παρήγαγαν από κοινού μία ενότητα περί ιδιωτικότητας. Με αφορμή τα πρόσφατα κρούσματα με τους κωδικούς στις Πανελλαδικές εξετάσεις, δημιουργήθηκε το συγκεκριμένο μάθημα, εστιάζοντας στο ζήτημα της ιδιωτικότητας στο Διαδίκτυο και της γενικότερης προστασίας των δεδομένων μας. Ελπίζουμε να σας αρέσει το θέμα και να το αναπαράγετε με οποιονδήποτε τρόπο:

H ραγδαία ανάπτυξη των ψηφιακών τεχνολογιών φέρνει συχνά αντιμέτωπους τους εκπαιδευτικούς με νέα, σύνθετα, ηθικά διλήμματα αναφορικά με ζητήματα ιδιωτικότητας, ασφάλειας και δικαιωμάτων των μαθητών. Την κατάσταση, συχνά, επιβαρύνουν και ελλείψεις σε επίπεδο καθοδήγησης και θεσμικής κατοχύρωσης από την πλευρά της πολιτείας (νομοθεσία), την πλευρά της εκπαίδευσης (εγκύκλιοι) και από την πλευρά της μικρο-διοίκησης (εσωτερικός κανονισμός σχολείου).

Σελίδα 17 από 23