Ασφαλείς και καινοτόμες πληρωμές με κάρτα μέσω Διαδικτύου και κινητού
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΑγορά εικονικού εισιτηρίου τρένου, επιστροφή χρημάτων σ’ ένα φίλο μέσω κινητού τηλεφώνου, αγορά τροφίμων και ειδών οικιακής χρήσης από το Διαδίκτυο, πληρωμές με χρεωστική κάρτα στο εξωτερικό: ο τρόπος με τον οποίο αγοράζουν και πληρώνουν οι Ευρωπαίοι πολίτες αλλάζει ριζικά.
Σταθείτε στο ύψος σας παρά … αδιάφορα στον κυβερνοεκφοβισμό
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΚάθε μέρα, βλέπετε ότι ο κυβερνοεκφοβισμός πλήττει όλο και περισσότερο τους μαθητές σας, διαταράσσει και επηρεάζει την τάξη στο σχολείο σας. Λοιπόν, πώς θα το χειριστείτε; Ποια είναι τα σωστά πράγματα για να πείτε, τι μπορείτε να κάνετε από σήμερα κιόλας και πώς θα βοηθήσετε τους μαθητές σας να αποφύγουν αυτήν την παγίδα του ψηφιακού κόσμου μας;
Συμβουλές και εργαλεία για την προστασία των παιδιών και την ενημέρωση των γονέων
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΗ ασφάλεια στο Διαδίκτυο, τα ζητήματα προστασίας της ιδιωτικής ζωής, η παρενόχληση στον κυβερνοχώρο δεν είναι παρά μερικά από τα προβλήματα των γονιών της εποχής μας. Είναι αλήθεια ότι η επανάσταση στο διαδίκτυο έχει επηρεάσει θετικά πολλές πτυχές της ζωής μας, αλλά εξίσου και αρνητικές πλευρές της. Είμαστε μπροστά σε ένα διπλά ακονισμένο όπλο το οποίο απαιτεί σχολαστική προσοχή όταν χρησιμοποιείται.
Προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΚάθε φορά που συνδέεστε σε μια ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης ή κάνετε κράτηση κάποιας πτήσης μέσω διαδικτύου, δίνετε σημαντικά προσωπικά στοιχεία σας, όπως το όνομα, η διεύθυνση και ο αριθμός της πιστωτικής σας κάρτας. Ποια είναι η τύχη αυτών των δεδομένων; Υπάρχει πιθανότητα να πέσουν σε λάθος χέρια; Ποια δικαιώματα έχετε σχετικά με τα προσωπικά σας στοιχεία;
Έκθεση της Unicef για την ασφάλεια ανηλίκων στο Διαδίκτυο
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΞέρετε πόσα παιδιά γνωρίζουν online κάποιον που δεν έχουν συναντηθεί αυτοπροσώπως; Ξέρετε πόσα από αυτά τα παιδιά έχουν συναντηθεί στην πραγματικότητα με αυτόν τον άγνωστο πρόσωπο με πρόσωπο; Πόσα παιδιά έχουν υποστεί διαδικτυακή παρενόχληση; Βρείτε τις απαντήσεις στα ερωτήματα αυτά και δείτε περισσότερα στο βίντεο για το πως τα παιδιά χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο σε παγκόσμιο επίπεδο.
Κορυφαίες εταιρείες τεχνολογίας και ΜΜΕ συνεργάζονται στη βελτίωση του Διαδικτύου για τα παιδιά
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΟύτε μία, ούτε δύο, αλλά είκοσι οκτώ (28) κορυφαίες εταιρείες συγκεντρώθηκαν για να σχηματίσουν έναν νέο συνασπισμό αποβλέποντας σε καλύτερο και ασφαλέστερο διαδίκτυο για τα παιδιά. Με πρωτοβουλία της Επιτροπής, στα ιδρυτικά μέλη του συνασπισμού περιλαμβάνονται οι εταιρείες
Τυχερά παιχνίδια στο Διαδίκτυο
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΟ τζόγος είναι ρίσκο, αυτό το ξέρουν όλοι, όμως η ταχύτατη διάδοση των τυχερών παιχνιδιών στο διαδίκτυο αν μη τι άλλο αυξάνει τους κινδύνους και, στα μέσα Νοεμβρίου 2011, η ολομέλεια του ΕΚ ζήτησε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτάσεις για στενότερη συνεργασία των κρατών μελών για την καταπολέμηση της χειρότερης πτυχής του, που είναι το παράνομο διαδικτυακό στοίχημα, αλλά και για την προστασία των πιο ευάλωτων παικτών.
Διακίνηση παραπλανητικών μηνυμάτων με σκοπό την εξαπάτηση
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΕίναι πιθανό να έχετε λάβει μηνύματα με παραπλανητικό περιεχόμενο στο κινητό σας τηλέφωνο, το τελευταίο χρονικό διάστημα. Σκοπός των αποστολέων είναι η συλλογή προσωπικών δεδομένων των παραληπτών και η εξαπάτηση αυτών.
Τα συγκεκριμένα μηνύματα είναι γραμμένα στην αγγλική γλώσσα και έχουν ως αποστολέα αριθμό κινητού τηλεφώνου από το εξωτερικό.
Πνευματική ιδιοκτησία και νομοθεσία
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΣύμφωνα με το τέταρτο κεφάλαιο του Νόμου 2121/1993 περί πνευματικής ιδιοκτησίας υπάρχουν ορισμένες εξαιρέσεις, κατά τις οποίες επιτρέπεται χωρίς την άδεια του δημιουργού και χωρίς αμοιβή η αναπαραγωγή ενός έργου. Συγκεκριμένα, επιτρέπεται η αναπαραγωγή έργου για ιδιωτική χρήση, η παράθεση αποσπασμάτων, η χρήση υλικού σε σχολικά βιβλία και ανθολογίες, υπό την προϋπόθεση ότι θα αναγράφεται η πηγή και η αναπαραγωγή αποσπασμάτων για διδασκαλία.
Ο απόλυτος οδηγός για creative commons (και εικόνες)
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΤα "παλιά" καλά χρόνια η έρευνα σήμαινε να πηγαίνεις στη βιβλιοθήκη, να βρίσκεις πληροφορίες ανάμεσα σε αρκετά βιβλία και να υποδεικνύεις ακριβώς τις πηγές, όταν έφτανες πλέον στο σημείο να δημιουργήσεις τη σχετική βιβλιογραφία. Το Διαδίκτυο έχει επιφέρει ένα σημαντικό πλήθος από γκρίζες ζώνες στον κόσμο των παραπομπών και ειδικά της βιβλιογραφίας. Οι μαθητές θα πρέπει να κατανοήσουν πώς να διακρίνουν το σχετικό και αξιόπιστο υλικό από την έρημο των σκουπιδιών που διαφορετικά παράγει το internet (βλ. σχετικά Η πληροφορύπανση και η επίδρασή της στις παιδικές σκέψεις). Πώς κάνεις αναφορά όμως σε ένα tweet, ή οποιαδήποτε άλλη ανάρτηση κοινωνικού δικτύου; Είναι αυτό εφικτό και κατά πόσο θεωρείται «αξιόπιστο»; Και όταν πρόκειται για διαμοιρασμό των πληροφοριών - ιδιαίτερα στο Διαδίκτυο - τα πράγματα γίνονται ακόμη πιο δύσκολα. Ευτυχώς μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τις άδειες Creative Commons. Τι είναι όμως οι άδειες cc;
Περισσότερα...
Έκθεση σχετικά με τον κυβερνοεκφοβισμό και την online αθέμιτη προσέγγιση παιδιών
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΟ Οργανισμός ENISA της ΕΕ, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια Δικτύων και Πληροφοριών δίνει στη δημοσιότητα μια έκθεση σχετικά με την ηλεκτρονική παρενόχληση και την αθέμιτη προσέγγιση των παιδιών μέσω του διαδικτύου (την προεργασία της σεξουαλικής παρενόχλησης). Προειδοποιεί ότι η κακή χρήση των στοιχείων (εξόρυξη δεδομένων και χαρακτηρισμός προφίλ) βλάπτει τους ανηλίκους.
Πολιτική Ορθής Χρήσης στα σχολεία 3.0
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΤα σχολεία χρειάζεται να επικεντρωθούν με μεγαλύτερη συνέπεια σε μια σειρά σημαντικών ενεργειών. Αυτές περιλαμβάνουν την ανάπτυξη ενός προγράμματος εκπαίδευσης για την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο. Το πρόγραμμα πρέπει να αντικατοπτρίζει την ηλικία και το στάδιο ανάπτυξης των μαθητών, παρέχοντάς τους κατάλληλη εκπαίδευση. Επίσης, να επιτρέπει στο σύνολο του προσωπικού του σχολείου να υποστηρίζει τους μαθητές αλλά και να βοηθά τις οικογένειες να διατηρούν τα παιδιά τους ασφαλή στο Διαδίκτυο.
Τα σχολεία έχουν την ευκαιρία να μετασχηματίσουν την εκπαίδευση και να βοηθήσουν τους μαθητές να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους με τις ΤΠΕ. Όμως εξίσου σημαντικό είναι οι μαθητές να μάθουν πως να παραμένουν ασφαλείς όταν χρησιμοποιούν το διαδίκτυο και ειδικά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Το κλείδωμα και η απαγόρευση ναι μεν περιορίζουν την έκθεση σε κίνδυνο, έχουν πάψει όμως από καιρό να αποτελούν βιώσιμη προσέγγιση.
Σήμερα, παρά ποτέ, ενισχύεται η άποψη ότι το σύγχρονο σχολείο οφείλει να εκπαιδεύει τους αυριανούς πολίτες να είναι ασφαλείς στον ψηφιακό κόσμο και ότι η Ασφάλεια στο Διαδίκτυο είναι περισσότερο σχετική με τη συμπεριφορά παρά με την τεχνολογία.
Σταμπαρισμένοι στο Διαδίκτυο
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΌταν μία ομάδα από φίλες σε κάποιο Λύκειο της Αυστραλίας αναρτά στο Διαδίκτυο μία φήμη για αντίζηλό τους, πυροδοτείται μια αλυσιδωτή αντίδραση που δεν αφήνει κανέναν ασυγκίνητο. Διασπορά ψευδών ειδήσεων, κυβερνοεκφοβισμός (cyberbullying), sexting (βλ. ορισμό), καυγάδες μέσω βίντεο και μεταξύ άλλων η αστυνομία ανακύπτουν από το πουθενά.
Θα αποφύγουν άραγε αυτές οι φίλες να «σταμπαριστούν» (tagged) για πάντα; Δείτε την ταινία για να το ανακαλύψετε!
Υπέρ της ενίσχυσης της νομοθεσίας κατά της σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΤο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την έκδοση οδηγίας με σκοπό την καταπολέμηση της σεξουαλικής κακοποίησης και της σεξουαλικής εκμετάλλευσης παιδιών καθώς και της παιδικής πορνογραφίας.