Internet-Safety (120)
Άλλοι "άνθρωποι" στο Διαδίκτυο
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΗ έννοια της ταυτότητας του παίκτη ήταν ο βασικός άξονας των συζητήσεων στο 5ο Διεθνές Διεπιστημονικό Συνέδριο «The Philosophy of Computer Games» 2011 που διοργάνωσε το Εργαστήριο Νέων Τεχνολογιών του τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Πάντειου Πανεπιστημίου. Το συνέδριο συγκέντρωσε επαγγελματίες και ακαδημαϊκούς από την Ελλάδα και το εξωτερικό, οι οποίοι προσέγγισαν κριτικά τα ηλεκτρονικά παιχνίδια.
Υπάρχει Χρυσός Κανόνας στο Facebook; Βεβαίως κι αυτός είναι να συμπεριφέρεστε στους άλλους κατά τον τρόπο που θέλετε να σας συμπεριφέρονται. Αυτό ισχύει και για τη χρήση νέων τεχνολογιών. Βεβαιωθείτε ότι οι έφηβοι σας ξέρουν πού να απευθυνθούν για υποστήριξη αν κάποιος κάποτε τους παρενοχλήσει. Βοηθήστε τους να κατανοήσουν πώς να κάνουν υπεύθυνες και ασφαλείς επιλογές για το τι δημοσιεύουν – γιατί οτιδήποτε βάζουν στο διαδίκτυο μπορεί να παρερμηνευθεί ή να θεωρηθεί εκτός πλαισίου. Ακολουθούν επιγραμματικά συμβουλές προς γονείς, εφήβους και εκπαιδευτικούς.
Εμπιστοσύνη και Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΟι Ευρωπαίοι δεν θα υιοθετήσουν τεχνολογία την οποία δεν εμπιστεύονται, πρέπει να αισθάνονται εμπιστοσύνη και ασφάλεια κατά την on line σύνδεση. Οι χρήστες πρέπει να είναι ασφαλείς και προστατευμένοι κατά τη σύνδεση στο διαδίκτυο. Ακριβώς όπως και στον φυσικό κόσμο, το έγκλημα στον κυβερνοχώρο δεν μπορεί να γίνει ανεκτό.
Με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών και μαθητών ολοκληρώθηκε ο κύκλος των 3 ενημερωτικών ημερίδων στο Μεσολόγγι, την Παρασκευή 6 Μαΐου 2011, στη Δυτική Ελλάδα και είχαν ως θέμα «Ασφαλές Διαδίκτυο: Αγωγή και προστασία παιδιών και εφήβων». Είχαν προηγηθεί οι εξίσου επιτυχημένες ημερίδες σε Πάτρα (11/02/2011) και Πύργο (10/03/2011) οι οποίες συνδιοργανώθηκαν από την Περιφερειακή Διεύθυνση Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης Δυτ. Ελλάδας και τον ενημερωτικό κόμβο του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου για την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο.
Tα παιδιά χρησιμοποιούν ΜΚΔ σε μικρότερη ηλικία, πολλά όμως αγνοούν βασικούς κινδύνους της ιδιωτικής ζωής
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΣτην ΕΕ, τα παιδιά ηλικίας 13 έως 16 ετών σε ποσοστό 77% και τα παιδιά ηλικίας 9 έως 12 ετών σε ποσοστό 38% διαθέτουν λογαριασμό σε υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης, σύμφωνα με πανευρωπαϊκή έρευνα που διενεργήθηκε για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Νέες κατευθύνσεις για την αντιμετώπιση προβλημάτων ιδιωτικότητας από τη χρήση έξυπνων ετικετών
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΗ Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπέγραψε τον Απρίλιο 2011, εθελοντική συμφωνία με τον κλάδο, την κοινωνία των πολιτών, τον ENISA (Ευρωπαϊκός οργανισμός για την ασφάλεια δικτύων και πληροφοριών) και τους εποπτικούς φορείς για την προστασία της ιδιωτικής ζωής και των δεδομένων στην Ευρώπη σχετικά με τη χάραξη κατευθυντήριων γραμμών για όλες τις εταιρείες στην Ευρώπη, με σκοπό να αντιμετωπιστούν οι επιπτώσεις των έξυπνων ετικετών στην προστασία των δεδομένων (Συσκευές ραδιοσυχνικής αναγνώρισης – RFID) πριν από τη διάθεσή τους στην αγορά.
Προστασία των κρατών μελών της Ε.Ε. από επιθέσεις στον κυβερνοχώρο
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΣε έκθεση όπου καταγράφεται η επιτευχθείσα πρόοδος στην υλοποίηση του ενωσιακού σχεδίου δράσης της του 2009, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκθειάζει τις προσπάθειες των κρατών μελών για την προστασία των υποδομών πληροφοριών ζωτικής σημασίας από επιθέσεις και διαταραχές στον κυβερνοχώρο. Στην έκθεση υπογραμμίζεται, ωστόσο, ότι είναι απαραίτητη η ανάληψη περαιτέρω δράσης στο πεδίο αυτό, ιδίως για τη σύσταση, έως το 2012, ενός αποτελεσματικού δικτύου ομάδων αντιμετώπισης έκτακτων αναγκών στην πληροφορική (CERT).
Έκθεση για την τήρηση των θεμελιωδών δικαιωμάτων στην ΕΕ
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΟ Χάρτης Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της ΕΕ είναι πάνω από δύο έτη που έχει καταστεί δεσμευτικός για τα θεσμικά όργανα της ΕΕ (Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, Συμβούλιο και Ευρωπαϊκή Επιτροπή) κατά την προετοιμασία νέας ευρωπαϊκής νομοθεσίας αλλά, εξίσου, και για τις εθνικές αρχές κατά τη μεταφορά της νομοθεσίας της ΕΕ στο εθνικό δίκαιο. Ως μέρος των προσπαθειών της να καταστήσει τα θεμελιώδη δικαιώματα πραγματικότητα για τους πολίτες στην ΕΕ, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπέβαλε για πρώτη φορά έκθεση για τον τρόπο με τον οποίο έχει εφαρμοστεί ο Χάρτης.
Ηλεκτρονικά στοιχήματα στην Ευρώπη
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΤα τυχερά παιχνίδια σε απευθείας σύνδεση αποτελούν μια ταχέως αναπτυσσόμενη επιχειρηματική δραστηριότητα στην Ευρώπη, με σχεδόν 15.000 εντοπισμένους σχετικούς ιστότοπους και συνολικά ετήσια έσοδα άνω των 6 δισ. € το 2008, ενώ αναμένεται ότι το μέγεθος της αγοράς θα έχει διπλασιαστεί μέχρι το 2013. Τα εθνικά νομικά πλαίσια παρουσιάζουν τεράστιες διαφορές ανά την ΕΕ, με διαφορετικούς κανόνες να ισχύουν για τη χορήγηση αδειών, τις συναφείς υπηρεσίες σε απευθείας σύνδεση, τις πληρωμές, τους στόχους δημοσίου συμφέροντος, καθώς και την καταπολέμηση της απάτης.
Τα δικαιώματα του παιδιού
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΜε ποιον τρόπο μπορεί η ΕΕ να συμβάλει στην προάσπιση των δικαιωμάτων του παιδιού στις αίθουσες των δικαστηρίων; Πώς μπορούμε να εξασφαλίσουμε ότι οι αποφάσεις σχετικά με διασυνοριακές υποθέσεις γονικής μέριμνας θα εκτελούνται όσο το δυνατό ταχύτερα; Και πώς μπορούμε να προφυλάξουμε τα παιδιά από πρακτικές εκφοβισμού στο Διαδίκτυο;
Περισσότερα...
Ερωταπαντήσεις σχετικά με τον εθισμό στο Διαδίκτυο
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΠώς συνδυάζεται η έννοια του εθισμού με το Διαδίκτυο; Μπορεί κάποιος να εθιστεί σε μία απασχόληση, ένα μέσο ενημέρωσης και ψυχαγωγίας;
Ο κίνδυνος εθισμού είναι ένας κίνδυνος όπως το να μας κλέψουν τους κωδικούς μας, να κολλήσουμε κάποιον «ιό» ή να μας παρενοχλήσουν;
Πότε πρακτικά γίνεται πρόβλημα η ενασχόληση με το Διαδίκτυο;
Μήπως ο εθισμός στο Διαδίκτυο δεν είναι παρά μία μορφή «ηθικού πανικού» της εποχής, όπως είχε συμβεί με την εισαγωγή του ραδιοφώνου ή της τηλεόρασης;
Γιατί όμως κάποιος να στραφεί στο Διαδίκτυο και να παρουσιάσει συμπεριφορά εθισμού;
Τι έκταση έχει το φαινόμενο στην Ελλάδα και σε σύγκριση με ξένες χώρες που βρίσκεται η χώρα μας;
Πώς μπορεί ένα άτομο να καταλάβει αν είναι εθισμένο στο διαδίκτυο;
Ερωταπαντήσεις σχετικά με το φαινόμενο του κυβερνοεκφοβισμού
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΟ εκφοβισμός μέσω του Διαδικτύου είναι οποιαδήποτε πράξη εκφοβισμού, επιθετικότητας, παρενόχλησης, τρομοκρατικής ή αυταρχικής συμπεριφοράς που θεσπίζεται και πραγματοποιείται μέσω της χρήσης των ψηφιακών συσκευών επικοινωνίας, συγκεκριμένα του Διαδικτύου και των κινητών τηλεφώνων και η οποία επαναλαμβάνεται ανά τακτά ή άτακτα χρονικά διαστήματα. Ο όρος cyber bullying δημιουργήθηκε από τον Καναδό Bill Belsey και έχει τις ρίζες του στον παραδοσιακό σωματικό ή ψυχολογικό εκφοβισμό όπου ο στόχος του επιτιθέμενου είναι να προκαλέσει ζημιά ή να βλάψει το θύμα του.
Ερωταπαντήσεις σχετικά με τα διαδικτυακά παιχνίδια
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΤι είναι τα διαδικτυακά παιχνίδια; Ποιες οι διαφορές τους με τα μη διαδικτυακά παιχνίδια και για ποιο λόγο είναι τόσο δημοφιλή; Τι τύπους παικτών συναντά κανείς και πως διαμορφώνονται τα κίνητρα τους; Δημιουργούν τα παιχνίδια αυτά εξάρτηση; Με τι είδους δυσκολίες συνδέεται η κατάχρηση των παιχνιδιών; Ποιες ακατάλληλες συμπεριφορές μπορεί κανείς να συναντήσει σε έναν εικονικό κόσμο παιχνιδιού; Πώς θα αντιληφθεί ο γονέας ή ο εκπαιδευτικός ότι το παιδί έχει αρχίσει να καταχράται τα παιχνίδια; Τι πρέπει να κάνει ο γονιός ή ο εκπαιδευτικός σε περίπτωση που αντιληφθεί ότι το παιδί καταχράται τα διαδικτυακά παιχνίδια; Είναι τα παιχνίδια ανεξέλεγκτα; Είναι ωφέλιμο να παίζει ένα παιδί ή έφηβος διαδικτυακά παιχνίδια; Σε αυτές τις 10 ερωτήσεις αλλά και στο τι τελικά είναι αυτό που πρέπει να θυμάται κάθε γονιός εκπαιδευτικός σχετικά με τα διαδικτυακά παιχνίδια απαντάει το συγκεκριμένο άρθρο.
Pan-European Game Information – PEGI
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΟι ηλικιακές διαβαθμίσεις είναι συστήματα που χρησιμοποιούνται για να εξασφαλίσουν ότι όλα τα προϊόντα ψυχαγωγικού περιεχομένου, όπως κινηματογραφικές ταινίες, βίντεο, DVD και παιχνίδια υπολογιστή, φέρουν σαφή επισήμανση βάσει ηλικίας σύμφωνα με το περιεχόμενό τους. Οι ηλικιακές διαβαθμίσεις προσφέρουν καθοδήγηση στους καταναλωτές (ιδίως τους γονείς), βοηθώντας τους να αποφασίσουν αν θα αγοράσουν ή όχι ένα συγκεκριμένο προϊόν.