Internet-Safety (120)
Tα παιδιά χρησιμοποιούν ΜΚΔ σε μικρότερη ηλικία, πολλά όμως αγνοούν βασικούς κινδύνους της ιδιωτικής ζωής
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΣτην ΕΕ, τα παιδιά ηλικίας 13 έως 16 ετών σε ποσοστό 77% και τα παιδιά ηλικίας 9 έως 12 ετών σε ποσοστό 38% διαθέτουν λογαριασμό σε υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης, σύμφωνα με πανευρωπαϊκή έρευνα που διενεργήθηκε για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Ερωταπαντήσεις σχετικά με τα διαδικτυακά παιχνίδια
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΤι είναι τα διαδικτυακά παιχνίδια; Ποιες οι διαφορές τους με τα μη διαδικτυακά παιχνίδια και για ποιο λόγο είναι τόσο δημοφιλή; Τι τύπους παικτών συναντά κανείς και πως διαμορφώνονται τα κίνητρα τους; Δημιουργούν τα παιχνίδια αυτά εξάρτηση; Με τι είδους δυσκολίες συνδέεται η κατάχρηση των παιχνιδιών; Ποιες ακατάλληλες συμπεριφορές μπορεί κανείς να συναντήσει σε έναν εικονικό κόσμο παιχνιδιού; Πώς θα αντιληφθεί ο γονέας ή ο εκπαιδευτικός ότι το παιδί έχει αρχίσει να καταχράται τα παιχνίδια; Τι πρέπει να κάνει ο γονιός ή ο εκπαιδευτικός σε περίπτωση που αντιληφθεί ότι το παιδί καταχράται τα διαδικτυακά παιχνίδια; Είναι τα παιχνίδια ανεξέλεγκτα; Είναι ωφέλιμο να παίζει ένα παιδί ή έφηβος διαδικτυακά παιχνίδια; Σε αυτές τις 10 ερωτήσεις αλλά και στο τι τελικά είναι αυτό που πρέπει να θυμάται κάθε γονιός εκπαιδευτικός σχετικά με τα διαδικτυακά παιχνίδια απαντάει το συγκεκριμένο άρθρο.
Ερωταπαντήσεις σχετικά με το φαινόμενο του κυβερνοεκφοβισμού
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΟ εκφοβισμός μέσω του Διαδικτύου είναι οποιαδήποτε πράξη εκφοβισμού, επιθετικότητας, παρενόχλησης, τρομοκρατικής ή αυταρχικής συμπεριφοράς που θεσπίζεται και πραγματοποιείται μέσω της χρήσης των ψηφιακών συσκευών επικοινωνίας, συγκεκριμένα του Διαδικτύου και των κινητών τηλεφώνων και η οποία επαναλαμβάνεται ανά τακτά ή άτακτα χρονικά διαστήματα. Ο όρος cyber bullying δημιουργήθηκε από τον Καναδό Bill Belsey και έχει τις ρίζες του στον παραδοσιακό σωματικό ή ψυχολογικό εκφοβισμό όπου ο στόχος του επιτιθέμενου είναι να προκαλέσει ζημιά ή να βλάψει το θύμα του.
Τα δικαιώματα του παιδιού
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΜε ποιον τρόπο μπορεί η ΕΕ να συμβάλει στην προάσπιση των δικαιωμάτων του παιδιού στις αίθουσες των δικαστηρίων; Πώς μπορούμε να εξασφαλίσουμε ότι οι αποφάσεις σχετικά με διασυνοριακές υποθέσεις γονικής μέριμνας θα εκτελούνται όσο το δυνατό ταχύτερα; Και πώς μπορούμε να προφυλάξουμε τα παιδιά από πρακτικές εκφοβισμού στο Διαδίκτυο;
Ερωταπαντήσεις σχετικά με τον εθισμό στο Διαδίκτυο
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΠώς συνδυάζεται η έννοια του εθισμού με το Διαδίκτυο; Μπορεί κάποιος να εθιστεί σε μία απασχόληση, ένα μέσο ενημέρωσης και ψυχαγωγίας;
Ο κίνδυνος εθισμού είναι ένας κίνδυνος όπως το να μας κλέψουν τους κωδικούς μας, να κολλήσουμε κάποιον «ιό» ή να μας παρενοχλήσουν;
Πότε πρακτικά γίνεται πρόβλημα η ενασχόληση με το Διαδίκτυο;
Μήπως ο εθισμός στο Διαδίκτυο δεν είναι παρά μία μορφή «ηθικού πανικού» της εποχής, όπως είχε συμβεί με την εισαγωγή του ραδιοφώνου ή της τηλεόρασης;
Γιατί όμως κάποιος να στραφεί στο Διαδίκτυο και να παρουσιάσει συμπεριφορά εθισμού;
Τι έκταση έχει το φαινόμενο στην Ελλάδα και σε σύγκριση με ξένες χώρες που βρίσκεται η χώρα μας;
Πώς μπορεί ένα άτομο να καταλάβει αν είναι εθισμένο στο διαδίκτυο;
Pan-European Game Information – PEGI
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΟι ηλικιακές διαβαθμίσεις είναι συστήματα που χρησιμοποιούνται για να εξασφαλίσουν ότι όλα τα προϊόντα ψυχαγωγικού περιεχομένου, όπως κινηματογραφικές ταινίες, βίντεο, DVD και παιχνίδια υπολογιστή, φέρουν σαφή επισήμανση βάσει ηλικίας σύμφωνα με το περιεχόμενό τους. Οι ηλικιακές διαβαθμίσεις προσφέρουν καθοδήγηση στους καταναλωτές (ιδίως τους γονείς), βοηθώντας τους να αποφασίσουν αν θα αγοράσουν ή όχι ένα συγκεκριμένο προϊόν.
Έρευνα αναδεικνύει τα ισχυρά και τα αδύνατα σημεία των προγραμμάτων γονικού ελέγχου
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΤα αποτελέσματα μιας μελέτης που δημοσίευσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δείχνουν ότι το 84% των προγραμμάτων λογισμικού που ελέγχθηκαν επιτρέπουν στους γονείς να αποκλείουν την πρόσβαση σε ορισμένες ιστοσελίδες, είναι όμως λιγότερο αποτελεσματικά στο φιλτράρισμα του αποκαλούμενου περιεχομένου web 2.0, όπως π.χ. ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης ή ιστολόγια. Επιπλέον, λίγα μόνο προϊόντα στην αγορά είναι σε θέση να φιλτράρουν το περιεχόμενο ιστοσελίδων στις οποίες η πρόσβαση γίνεται από κινητά τηλέφωνα ή από κονσόλες παιχνιδιών, σε μια εποχή που – στην Ευρώπη – ένα παιδί στα τέσσερα χρησιμοποιεί αυτόν τον τρόπο για σύνδεση με το Διαδίκτυο.
Αρκετά «ώριμοι» χρήστες του διαδικτύου τα ελληνόπουλα
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΙδιαίτερα ενθαρρυντικά τα αποτελέσματα της έρευνας EU Kids Online ΙΙ. Πιο συγκεκριμένα τα παιδιά-χρήστες του διαδικτύου σπανίως έρχονται σε επαφή με οποιοδήποτε είδος κινδύνου, σύμφωνα με την τελευταία έρευνα του δικτύου EU Kids Online II. Τα στοιχεία που παρατίθενται στο άρθρο αφορούν τη μειοψηφία των παιδιών που ανέφεραν ότι είχαν κάποια σχετική ριψοκίνδυνη εμπειρία σε όλη την Ευρώπη.
Υπεύθυνη online συμπεριφορά για παιδιά και νέους
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΟι κίνδυνοι από τη χρήση της τεχνολογίας συχνά προσδιορίζονται από την ανθρώπινη συμπεριφορά και όχι από τις ίδιες τις τεχνολογίες. Τα παιδιά και οι νέοι που συνήθιζαν να μιλούν σε αγνώστους, να παρενοχλούν ή να κάνουν πράγματα σε μικρότερα (ηλικιακά) παιδιά υπήρχαν πολύ πριν το Διαδίκτυο. Η τεχνολογία έχει, ωστόσο, αυξήσει την επίπτωση αυτών των ενεργειών, και την εξάπλωση πιθανών συνεπειών εξ αυτών πολύ περισσότερο.
Οδηγός Facebook θεμάτων ασφαλείας για γονείς, εφήβους και εκπαιδευτικούς
Γράφτηκε από τον Ασφάλεια στο ΔιαδίκτυοΤο Facebook έχει δημοσιεύσει έναν δωρεάν οδηγό 14 σελίδων στα Αγγλικά, στοχεύοντας στους εφήβους (μεγαλύτερους από 13 ετών), τους γονείς τους και τους εκπαιδευτικούς, ο οποίος επεξηγεί τις βέλτιστες πρακτικές για την προστασία της ασφάλειας και της ιδιωτικής ζωής τους στην ιστοσελίδα.
Περισσότερα...
Τα μικρότερα παιδιά, σήμερα, χρησιμοποιούν το διαδίκτυο σε µία όλο και περισσότερο νεαρή ηλικία. Γι’αυτό το λόγο, το Insafe εξέδωσε ένα βιβλίο 30 σελίδων με το οποίο επιδιώκει να εισαγάγει έννοιες της σύγχρονης τεχνολογίας, στο καθηµερινό λεξιλόγιο και τις δραστηριότητες των Λιλιπούτειων φίλων μας.
Αν και αυτό το βιβλίο δραστηριοτήτων προσφέρει στα παιδιά, ηλικίας από 4 έως 8 ετών, 30 σελίδες διασκέδασης και παιχνιδιών, τους καθοδηγεί επίσης να ακονίσουν τις βασικές γλωσσικές, µαθηµατικές, κοινωνικές και πολιτιστικές δεξιότητές τους.