• Επισκεφθείτε μας και στην κοινότητα του Facebook, ενισχύστε την κοινή προσπάθεια με like & follow...
  • "Το Διαδίκτυο που θέλουμε" - "The Web We Want" εμπλουτίστηκε! Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε ελεύθερα 6 σχέδια μαθημάτων για το Γυμνάσιο!
  • H δική μας απάντηση κατά του (κυβερνο)εκφοβισμού - Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε και να εκτυπώσετε το πόστερ στην τάξη σας!
  • Εκπαιδευτικοί βοηθήστε τους μαθητές σας να ωριμάσουν ψηφιακά με το #WebWeWantEU
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο

Η προστασία των δεδομένων ενός υπολογιστικού συστήματος καθώς και η εύρυθμη λειτουργία του αποτελούν σημαντικές παραμέτρους για κάθε χρήστη ή διαχειριστή. Σε μια περίοδο κατά την οποία οι ηλεκτρονικές απειλές αυξάνονται ποσοτικά και γίνονται όλο και πιο σύνθετες θα πρέπει με κατάλληλους τρόπους να διασφαλίζουμε την ασφάλεια των συστημάτων στα σχολεία. Μάλιστα, αυτό μπορεί να υλοποιηθεί με μηδενικό κόστος αφού πλέον υπάρχει πληθώρα δωρεάν προγραμμάτων τα οποία αν συνδυαστούν με κατάλληλο τρόπο μπορούν να αποτελέσουν μια ισχυρή γραμμή άμυνας που δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα τα ”δημοφιλή – εμπορικά” αντίστοιχα προγράμματα. Μπορούμε δηλαδή, χρησιμοποιώντας διαφορετικού τύπου δωρεάν προγράμματα (π.χ. firewall + hips + antivirus) να φτιάξουμε μια αδιαπέραστη ασπίδα προστασίας για τον υπολογιστή μας. Βρείτε λοιπόν τις εφαρμογές με τους αντίστοιχους συνδέσμους όπως προτείνονται από το Δημοτικό Σχολείο Κηρίνθου Εύβοιας...

Παρασκευή, 09 Μαϊος 2014 12:39

Ειδικές ερωτήσεις

Μας ρωτάτε, απαντάμε:

Από Δημοτικό Σχολείο: Επιτρέπεται να επικοινωνούν οι εκπαιδευτικοί με τους μαθητές τους ηλεκτρονικά; Πιο συγκεκριμένα επιτρέπεται εκπαιδευτικός να στέλνει τις εργασίες και τις ασκήσεις στους μαθητές του μέσω διαδικτύου;

Επίσης, επιτρέπεται να διδάσκονται οι μαθητές: α) τη δημιουργία βίντεο και β) να κατεβάζουν ταινίες από το διαδίκτυο "σπάζοντας" κωδικούς;

Σε πρώτο χρόνο προτείνουμε να διερευνήσετε το πρώτο, κατά σειρά, ερώτημα κυρίως με τον Σύμβουλο Παιδαγωγικής ευθύνης του σχολείου σας. 

Το περί δημιουργίας βίντεο ομοίως εμπίπτει στην παιδαγωγική, δηλ. τι προβλέπει το Πρόγραμμα Σπουδών και σε ποιες τάξεις προφανώς. Όσον αφορά στο δεύτερο σκέλος του 2ου, κατά σειρά ερωτήματος, η ενέργεια εμπίπτει στα περί πνευματικής ιδιοκτησίας και προφανώς δεν προβλέπεται.

Επίσης, στην Π/θμια εκπ/ση, ισχύει η εγκύκλιος Πρόσβαση μαθητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης μέσω διαδικτύου για την πρόσβαση στις υπηρεσίες του ΠΣΔ μετά τη γονική συναίνεση και τον συχνό έλεγχο των δραστηριοτήτων του παιδιού στο διαδίκτυο από τους εκπαιδευτικούς.

Τρίτη, 06 Μαϊος 2014 18:16

Νέα β' διμήνου 2014

Την προσοχή στους χρήστες Android εφιστά η ESET, καθώς μία πλαστή εφαρμογή που εμφανίζεται ότι έχει σταλεί από το Facebook, μπορεί να τους παραπλανήσει και να παραβιάσει τη συσκευή τους.

Οι κυβερνοεγκληματίες χρησιμοποιούν το περιβόητο banking Trojan Win32/Qadars για να εμφανίσουν ένα pop up μήνυμα στην οθόνη του χρήστη όσο είναι συνδεδεμένος στο Facebook. Το malware αυτό στοχεύει τα λειτουργικά Windows και χρησιμοποιείται για να εισάγει το μήνυμα στον web browser μέσω JavaScript, εμφανιζόμενο σαν να έχει σταλεί από το ίδιο το Facebook, κάτι που φυσικά δεν ισχύει.

Όποιο πρόγραμμα και να χρησιμοποιείτε για την περιήγησή σας στο Διαδίκτυο, είτε αυτός είναι ο Internet Explorer, είτε ο Firefox, ή ο Chrome, ακόμα και ο Opera, υπάρχουν οι ρυθμίσεις για να ενεργοποιήσετε το γονικό έλεγχο σε αυτά ή με τα κατάλληλα πρόσθετα να λειτουργήσουν προς αυτή την κατεύθυνση.

Διαβάστε πώς θα το κάνετε αυτό με εικόνες για κάθε μία περίπτωση.

Τα νέα είναι πολύ ενθαρρυντικά από την πρώτη φάση του πιλοτικού προγράμματος με τα 50 ελληνικά σχολεία που συμμετέχουν στη λήψη πιστοποιητικού για την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο. 22 σχολεία έχουν λάβει το χάλκινο πιστοποιητικό και ένα νηπιαγωγείο μάλιστα έχει κατακτήσει την αργυρή ετικέτα. 12 σχολεία αναμένονται να υποβάλουν το ερωτηματολόγιο ενώ τα υπόλοιπα 14 μπορούν να εφαρμόσουν τα στοιχεία που περιγράφονται στο εξατομικευμένο σχέδιο δράσης.

Από 31 Μαρτίου ήδη ξεκίνησε η δεύτερη φάση του προγράμματος με τα επόμενα 367 σχολεία από τα 713 συνολικά που υπέβαλλαν αίτηση συμμετοχής, διεκδικώντας μια πανευρωπαϊκή διαπίστευση για τη διαδικτυακή ασφάλεια του σχολείου τους. Ποια ακριβώς όμως είναι η διαδικασία που ακολουθείται;

Ποιές είναι οι αναδυόμενες προκλήσεις για την ψηφιακή ασφάλεια με τις οποίες έρχονται αντιμέτωπα τα σχολεία; Η υιοθέτηση της τεχνολογίας συνεπάγεται ένα νέο φάσμα προκλήσεων για την ασφάλεια στο διαδίκτυο. Η ετικέτα ψηφιακής ασφάλειας eSafety Label είναι ένα δωρεάν εργαλείο για την υποστήριξη των σχολείων στην ενσωμάτωση των ΤΠΕ στην τάξη. Εφοδιάζει τους εκπαιδευτικούς με τις απαραίτητες πηγές για να τονώσουν την ψηφιακή αυτοπεποίθησή τους, παρέχοντας παράλληλα μια πανευρωπαϊκή διαπίστευση στο σχολείο τους. Διαβάστε το άρθρο και δείτε το επεξηγηματικότατο infographic!

Παρασκευή, 07 Μαρτίου 2014 12:28

Την ψηφιακή φήμη και τα μάτια σου!

Όλο και περισσότερες δραστηριότητες μας κοινοποιούνται διαδικτυακά, µε αποτέλεσµα το υλικό που υπάρχει διαθέσιµο στις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης, τα ιστολόγια κ.λπ. να µπορεί να επηρεάσει αυτό που αποκαλούµε ψηφιακή φήµη ή αλλιώς «online reputation». Όσο µεγαλύτερη αλληλεπίδραση έχει ένα άτοµο σε ένα ψηφιακό περιβάλλον, τόσο µεγαλύτερο είναι και το ψηφιακό αποτύπωµά του. Ιδίως οι έφηβοι που δηµοσιεύουν φωτογραφίες και σχόλια χωρίς δεύτερη σκέψη έρχονται αντιµέτωποι µε αρνητικά ψηφιακά αποτυπώµατα.

Πώς μπορούμε όμως να επηρεάσουμε και να δημιουργήσουμε ένα θετικό ψηφιακό αποτύπωμα; Δείτε στη θεματική παρουσίαση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου. Επίσης, συμβουλευτείτε τον οδηγό από τη Safeline με συμβουλές προστασίας από παράνομη δραστηριότητα στο Facebook

Πέμπτη, 06 Μαρτίου 2014 12:51

Νέα πρώτου διμήνου 2014

Παρασκευή, 28 Φεβρουαρίου 2014 13:24

Οι εφαρμογές κινητών είναι εντελώς δωρεάν;

Ο τομέας των εφαρμογών για κινητά γνωρίζει άνθηση στην Ευρώπη. Απασχολεί πάνω από 1 εκατομμύριο άτομα και αναμένεται να φθάσει τη συνολική αξία των 63 δισ. ευρώ τα επόμενα πέντε χρόνια. Σύμφωνα με την εξωτερική πλατφόρμα αναλύσεων σχετικά με εφαρμογές, περίπου 80% των προσόδων - κατ’ εκτίμηση πάνω από 10 δις ευρώ ανά έτος - ενός προμηθευτή προέρχεται από αγορές που πραγματοποιούνται από τους καταναλωτές εντός μιας εφαρμογής, με τις οποίες οι καταναλωτές αποκτούν πρόσβαση σε ειδικό περιεχόμενο ή χαρακτηριστικά, τις λεγόμενες αγορές «εντός της εφαρμογής». Για να μπορέσει αυτός ο τομέας να αναπτύξει το πλήρες δυναμικό του και να εξακολουθήσει να καινοτομεί, οι καταναλωτές πρέπει να εμπιστεύονται τα προϊόντα. Προς το παρόν, πάνω από το 50% της αγοράς διαδικτυακών παιχνιδιών στην ΕΕ διαφημίζονται ως «δωρεάν», παρότι συχνά εμπεριέχουν δαπανηρές, κάποιες φορές, αγορές εντός της εφαρμογής. Συχνά, οι καταναλωτές δεν συνειδητοποιούν ότι ξοδεύουν χρήματα, διότι η χρέωση των πιστωτικών καρτών τους γίνεται αυτόματα. Τα παιδιά είναι ιδιαίτερα ευάλωτα στην εμπορία «δωρεάν για κατέβασμα» παιχνιδιών, τα οποία δεν είναι και δωρεάν για να παιχτούν. Ύστερα από καταγγελίες από όλη την Ευρώπη, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συνεδριάζει στις 27 και 28 Φεβρουαρίου με τις εθνικές αρχές επιβολής και μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας, με σκοπό να συζητηθούν αυτά τα ζητήματα. Θα ζητηθεί από τη βιομηχανία να συμβάλει στην εξεύρεση λύσεων εντός ενός σαφούς χρονικού πλαισίου, έτσι ώστε να διασφαλίζεται η προστασία των καταναλωτών όσον αφορά τις εφαρμογές κινητών.

Σελίδα 30 από 50

Βιντεοθήκη για ένα καλύτερο Διαδίκτυο!

  • Webinar για τον εθισμό στο διαδίκτυο
  • Webinar για το GDPR σε συνεργασία με το #eTwinning
  • Θετικό περιεχόμενο στο διαδίκτυο
  • Webinar για την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2018 και τους Διαγωνισμούς
  • Webinar για καθηγητές Γυμνασίου απο Saferinternet4kids και eTwinning
  • Webinar για Δασκάλους Δημοτικού απο Saferinternet4kids και eTwinning
  • Webinar για Καθηγητές Γυμνασίου
  • Webinar για Δασκάλους Δημοτικού