Ασφάλεια στο Διαδίκτυο

Εκατομμύρια Ευρωπαίοι παρακολουθούν από το smartphone το τηλεοπτικό επεισόδιο που έχασαν, επισκέπτονται το διαδίκτυο από την τηλεόραση του καθιστικού τους, ή αναρτούν δικό τους υλικό στο διαδίκτυο. Σήμερα, πάνω από 40,4 εκατ. τηλεοράσεις στην Ευρώπη είναι συνδεδεμένες με το διαδίκτυο ("συνδεδεμένες τηλεοράσεις"), ενώ μέχρι το 2016 αναμένεται να έχουν τέτοιες τηλεοράσεις τα περισσότερα νοικοκυριά της ΕΕ. Οι αλλαγές αυτές συντελούνται ανεξάρτητα από τις διαχωριστικές γραμμές που παραδοσιακά υπήρχαν ανάμεσα στους καταναλωτές, τα ραδιοτηλεοπτικά μέσα και το διαδίκτυο. Η Επιτροπή επιθυμεί να διερευνήσει τις συνέπειες που μπορεί να έχει η σύγκλιση στους τομείς της τεχνολογίας και του περιεχομένου για την οικονομική ανάπτυξη, την καινοτομία, την πολιτιστική πολυμορφία και τους καταναλωτές (ιδίως αυτούς που χρειάζονται προστασία, όπως τα παιδιά) στην Ευρώπη.

Με την Πράσινη Βίβλο που εξέδωσε στις 24 Απριλίου, η Επιτροπή καλεί τους ενδιαφερόμενους φορείς και το ευρύ κοινό να ανταλλάξουν απόψεις μέχρι τέλος Αυγούστου 2013, για θέματα όπως:

FBΤο φαινόμενο του Facebook, εκτός από παγκόσμιο, τείνει να γίνει και εθνικό, με τη δημοτικότητά του να αυξάνεται και στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια. Οι στατιστικές δείχνουν ότι αν το Facebook ήταν χώρα (από την άποψη του πληθυσμού) τότε θα ήταν η τρίτη μεγαλύτερη στον κόσμο. Μεγαλύτερη από τις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ινδονησία και τη Βραζιλία, πόσο μάλλον την Ελλάδα. Ενώ για αρκετούς χρήστες είναι ένας πολύ εύκολος τρόπος για να επικοινωνούν με άλλους, για τα σχολεία έχει αποδειχθεί δύσκολο στη διαχείρισή του, στα οποία μάλιστα παρατηρείται αύξηση των περιπτώσεων διαδικτυακής παρενόχλησης και κυβερνοεκφοβισμού των παιδιών μέσω Facebook.

Με αφορμή το ΤΟΠ 10 των υποχρεώσεων και δικαιωμάτων των μαθητών online επιχειρούμε την κατάρτιση καταλόγου προτάσεων/ιδεών με τη συμβολή των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων, ώστε να ενισχυθεί η προσπάθεια (αυτό-) προστασίας των μαθητών σε sites κοινωνικής δικτύωσης. Μπορείτε να προσθέσετε τις προτάσεις/ιδέες σας καθώς και πιθανά πλεονεκτήματα ή μειονεκτήματα στη λίστα που ακολουθεί;

Η συγκεκριμένη ιστοδιάλεξη (webinar) παρουσιάστηκε την Τετάρτη 6/2/2013 και ώρες 14:15 - 15:30, μέσω της πλατφόρμας centra και μπορείτε να τη δείτε μαγνητοσκοπημένη στο βίντεο διάρκειας 1 ώρας και 15 λεπτών. Το webinar, συντομογραφία του Web-based seminar, είναι μια διάλεξη ή παρουσίαση που διενεργείται μέσω του Διαδικτύου.

Παρασκευή, 29 Μαρτίου 2013 13:45

Οδηγός Παράνομου Περιεχομένου

Η SafeLine εξέδωσε ένα Οδηγό καταγγελίας παράνομου περιεχομένου. Ο οδηγός είναι διαθέσιμος σε ηλεκτρονική μορφή περιοδικού. Δείτε επίσης το Webinar από τη SafeLine για τη δράση της.

Οι υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης (social networks) με τη ραγδαία εξάπλωσή τους και τις ισχυρές δυνατότητες αλληλεπίδρασης που παρέχουν, προσφέρουν νέες ευκαιρίες για προσωπική έκφραση και εξέλιξη, συνεργασία και συμμετοχή. Ωστόσο, η ανεξέλεγκτη χρήση των ευρέως γνωστών, δημόσιων κοινωνικών δικτύων θέτει σημαντικά ερωτήματα σχετικά με την ασφαλή χρήση τους από ανήλικους.
Ειδικότερα, για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, η χρήση δημοσίων κοινωνικών δικτύων εκτός του ότι μπορεί να αντιβαίνει τους κανόνες χρήσης που θέτουν οι ίδιες οι εταιρείες (π.χ. απαγόρευση εγγραφής για χρήστες κάτω των 13 ετών), δημιουργεί τα παρακάτω σοβαρά προβλήματα ασφάλειας:

«ΤΟP TEN» λίστα των υποχρεώσεων που οφείλουν να σέβονται οι ανήλικοι στο Διαδίκτυο ανέδειξε online ερωτηματολόγιο της Δράσης του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου. Πρώτο στη λίστα των 10 κορυφαίων online υποχρεώσεων με ποσοστό 73,2% αναδεικνύεται ο σεβασμός των προσωπικών δεδομένων των άλλων χρηστών (π.χ. φωτογραφίες) και η μη ανάρτηση τέτοιων δεδομένων χωρίς έγκριση, κάτι που δείχνει αντιστοιχία με το No 1 δικαίωμα της ιδιωτικότητας όπως έχει ήδη επισημανθεί (βλ. ΤΟΠ 10 δικαιώματα μαθητών στο Διαδίκτυο infographic). Δεύτερη κατά σειρά υποχρέωση των ανηλίκων: να κρατούν απόρρητους τους προσωπικούς τους κωδικούς στο Διαδίκτυο, ακόμη και από τους καλύτερους τους φίλους, και να επιλέγουν δύσκολους κωδικούς (57,5%) και τρίτη να μην παρενοχλούν άλλους στο Διαδίκτυο (52,9%). Στην τέταρτη θέση τοποθετείται η υποχρέωση των νέων να αποφεύγουν αγνώστους και να αναφέρουν ύποπτες/επιβλαβείς ή παράνομες συμπεριφορές στο Διαδίκτυο (51,2%) ενώ στην 5η θέση κατατάσσεται η υποχρέωση σεβασμού της πνευματικής ιδιοκτησίας των άλλων στο Διαδίκτυο (48,6%).

 Δείτε το ακόλουθο prezi όπως παρουσιάστηκε στις 05/02/2013, με αφορμή την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου στην Κύπρο (συνδιοργάνωση Cytanet και Υπουργείο Παιδείας Κύπρου).

Κατ’αρχάς, να ξεκινήσουμε από τα βασικά. Το facebook, το twitter, το Google+ και τα υπόλοιπα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που είναι τόσο της μόδας, δεν είναι απλά και μόνο παιχνίδια. Πλέον, αποτελούν τις βάσεις για τους εφήβους που ενδεχομένως θα τα χρησιμοποιήσουν, σε δεύτερο χρόνο στην επαγγελματική τους πορεία. Φυσικά υπάρχουν όρια και κανόνες στο πόσες ώρες περνούν τα παιδιά σας μπροστά σε μία οθόνη αλλά σε γενικές γραμμές προσπαθήστε να το ξεπεράσετε και απλώς προσπαθήστε να είστε εκεί για τα παιδιά σας (μικρά ή μεγάλα). Πώς;

Δυο αδέλφια ψάχνοντας για μια σχολική εργασία, πλοηγούνται στον Παγκόσμιο Ιστό σε νέους τόπους και άλλους χρόνους. Σερφάροντας σε ιστοσελίδες με ενημερωτικό, μορφωτικό ή ψυχαγωγικό περιεχόμενο, το ενδιαφέρον τους διεγείρεται για νέα γνώση. Ωστόσο, κάποιες ιστοσελίδες μπορεί να περιέχουν υλικό ακατάλληλο για τα παιδιά. Τα παιδιά εύκολα εξοικειώνονται με τη χρήση των μηχανών αναζήτησης και της αποτελεσματικής αξιοποίησής τους στην εύρεση πληροφοριών, αλλά δεν γνωρίζουν πως να αποφεύγουν τις συνδέσεις προς κάθε είδους ακατάλληλο περιεχόμενο. Η εικονική «Ασφάλεια Διαδικτύου» συμβουλεύει τους νεαρούς μαθητές για τα πνευματικά δικαιώματα στο Διαδίκτυο και προτείνει φίλτρα αναζήτησης ή πρόσθετο λογισμικό ώστε οι ακατάλληλοι ιστότοποι να αποκλείονται από τα αποτελέσματα της αναζήτησης. Δείτε το 1ο επεισόδιο : «Στο δρόμο για την Ιθάκη»

Σελίδα 36 από 50