|
Τόσο οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής όσο και οι κύκλοι του οικείου κλάδου αντιμετωπίζουν το ίδιο ερώτημα: πώς να μπορούν τα παιδιά μας ν’ απολαύσουν τα οφέλη του Διαδικτύου, χωρίς να κινδυνεύουν να οδηγηθούν σε κακοτοπιές από την περιέργειά τους. Και ναι μεν σε ορισμένους τομείς είναι σχετικά εύκολος ο εντοπισμός των κύριων υπεύθυνων (κυβερνήσεις/δημόσιες αρχές στην παιδεία, κύκλοι της βιομηχανίας στην παραγωγή ποιοτικού διαδικτυακού περιεχομένου), υπάρχουν όμως και άλλες γκρίζες ζώνες, όπως οι αυτομάτως επιλεκτέες ρυθμίσεις προστασίας της ιδιωτικής ζωής και τα εργαλεία γονικού ελέγχου.
Στα συμπεράσματα καλούνται τα κράτη μέλη, η Επιτροπή και ο οικείος κλάδος να ενθαρρύνουν την παραγωγή καινοτόμου, πολύγλωσσου και ελκυστικού περιεχομένου για παιδιά και νέους και να εξοπλίσουν τα παιδιά, τους γονείς και τους δασκάλους με τις αναγκαίες ψηφιακές δεξιότητες ώστε να μπορούν τα παιδιά μας να απολαμβάνουν το Διαδίκτυο με ασφάλεια και υπευθυνότητα.
Με τα συμπεράσματα αυτά συμπληρώνονται τα συμπεράσματα για την προστασία των παιδιών στον ψηφιακό κόσμο που εγκρίθηκαν στο τέλος του 2011 και τα οποία εστιάζονταν κυρίως στην ασφάλεια του διαδικτυακού περιβάλλοντος και την καταπολέμηση της σεξουαλικής κακοποίησης των παιδιών.
Για περισσότερες πληροφορίες: Συμπεράσματα του Συμβουλίου (pdf)
Πηγή άρθρου: Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.