1. Self C.H.E.S.S. (Cyber Help to Eliminate Silent Stories)
Εμπνευστήκαμε το όνομα από το γεγονός ότι όλοι είμαστε μοναδικές αυτοτελείς μονάδες «Self», αλλά ταυτόχρονα ζούμε, δραστηριοποιούμαστε και επιβιώνουμε σε μια κοινωνία πολλών διαφορετικών ατόμων-ρόλων, με βάσει συγκεκριμένους κανόνες και συμπεριφορές «CHESS»-σκάκι.
«Βλέπουμε» τους εαυτούς μας ως συμμετέχοντες σε μια παρτίδα σκάκι, οι οποίοι καλούνται να αποφασίσουν κάθε τους κίνηση λαμβάνοντας υπ’ όψη και τις «κινήσεις» όλων των υπόλοιπων συμμετεχόντων. Η ομάδα μας αποτελείται από έφηβους ηλικίας 13-17 ετών, οι οποίοι μέσω των εμπειριών τους θα προσπαθήσουν να περάσουν ένα ηχηρό μήνυμα ενάντια στον εκφοβισμό, με την καθοδήγηση των μεντόρων τους.
2. MOS (Μy Οwn Space) The Hidden Dimensions
Η ομάδα μας εισάγει την καινοτομία της έννοιας της Διαπροσωπικής Απόστασης. Η έννοια των επιπέδων της Διαπροσωπικής Απόστασης (οικειότητα, προσωπική απόσταση, κοινωνική απόσταση, δημόσια απόσταση), αποτελούν στην πραγματικότητα «κρυμμένες διαστάσεις» στις σχέσεις των ανθρώπων. Διαμορφώνονται μικροί και μεγαλύτεροι ομόκεντροι κύκλοι, εστιάζοντας στο θέμα αντιμετώπισης και ενδυνάμωσης σχετικά με συμπεριφορές βίας.
Η Διαπροσωπική Απόσταση-My Own Space:
· εξατομικεύεται
· αποτελεί ωστόσο αναγκαία συνθήκη των ανθρωπίνων σχέσεων
· είναι ένα προσωπικό εργαλείο
· κάθε κατάσταση – πρόβλημα – θέμα, πρέπει να λύνεται σε χώρο που επιλέγεται
· στόχοι της εφαρμογής της είναι πάντα η ενίσχυση της αυτοπεποίθησης και της αυτοεκτίμησης του ατόμου
· μέσω αυτής περιορίζονται η μοναχικότητα και η απομόνωση
· αποτελεί τρόπο ενδυνάμωσης της υγείας των σχέσεων
· αποτελεί προσωπικό χώρο, δυναμικό, με αποτέλεσμα την ενίσχυση της κρίσης και της λήψης αποφάσεων.
3. Active Observers-3B (Bye Bye Bullying)
Η ομάδα μας, μέσα από μία διασκεδαστική και βιωματική εμπειρία, παρουσιάζει τη δική της εκδοχή στην πρόληψη και αντιμετώπιση του Εκφοβισμού των εφήβων στο σχολικό περιβάλλον, δίνοντας έμφαση στον ενεργό ρόλο του παρατηρητή, που αποτελεί και πρόσωπο - κλειδί.
Οι συμμετέχοντες ταυτίζονται με τον παρατηρητή, ενώ καλούνται να ξεχωρίσουν και να αναγνωρίσουν, συγκεκριμένο αριθμό καταστάσεων «αμφισβητούμενης» συμπεριφοράς, μέσα από μία ευρεία γκάμα διαλόγων που διαδραματίζονται σε οικείους για τους μαθητές χώρους, όπως το σχολικό, το εξωσχολικό αλλά και το διαδικτυακό περιβάλλον. Παράλληλα, καλούνται να επιλέξουν τον σωστότερο και αποτελεσματικότερο τρόπο αντίδρασης και συνεπώς αντιμετώπισης του περιστατικού. Θίγονται και εξετάζονται πληθώρα διαφορετικών μορφών εκφοβισμού (λεκτική, σωματική, σεξουαλική, ψυχολογική, ηλεκτρονική βία) με τη χρήση διαλόγων από την καθημερινή και σχολική ζωή, προτείνοντας τους ανάλογους τρόπους αντιμετώπισης, καθώς και την «αξιοποίηση» διαφορετικών προσωπικοτήτων – πρωταγωνιστών σε διαφορετικό περιβάλλον.