Ακριβώς όπως το The Web We Want αναπτύχθηκε από νέους για νέους, έτσι και τα μαθήματα που περιέχονται στο εγχειρίδιο για εκπαιδευτικούς «Web We Want» σχεδιάστηκαν από εκπαιδευτικούς για εκπαιδευτικούς από την Ευρώπη. Τα σχέδια μαθημάτων προτείνουν ιδέες και δραστηριότητες για να ενθαρρύνουν τους νέους να αναπτύξουν δεξιότητες δημιουργικής και κριτικής σκέψης απαραίτητες για μια ενδιαφέρουσα και γεμάτη ζωή στον κόσμο του αύριο. H επιμέλεια της ελληνικής έκδοσης του εγχειριδίου «The Web We Want Εκπαιδευτικοί στο Διαδίκτυο», εκπονήθηκε εθελοντικά από τον κ. Άρη Π. Λούβρη, εκπαιδευτικό Πληροφορικής και Εθνικό Συντονιστή eSafety Label.
Το εν λόγω βιβλίο, αποτελεί συνέχεια του παιδαγωγικά κατάλληλου εγχειριδίου για εφήβους «Το Διαδίκτυο που θέλουμε» και παιδαγωγικά κατάλληλο για μαθητές 12-15 ετών (9959/29-9-2014 έγκριση ΙΕΠ), ως συμπληρωματικό εκπαιδευτικό υλικό με σχέδια μαθημάτων και απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς. Το εγχειρίδιο δημιουργήθηκε το 2015 από το Ευρωπαϊκό Σχολικό Δίκτυο (EUN) σε συνεργασία με το δίκτυο Insafe. Το εγχειρίδιο Web We Want για εκπαιδευτικούς βοηθάει στο να ενσωματώσουν ζητήματα που σχετίζονται με τις διαδικτυακές δραστηριότητες των νέων στο αναλυτικό πρόγραμμαδιδασκαλίας τους μέσω διαδραστικών σχεδίων μαθημάτων και φύλλων εργασίας που σχετίζονται με τα εθνικά πλαίσια προσόντων. Τα θέματα και οι στόχοι κάθε δραστηριότητας παρουσιάζονται σε ένα εύχρηστο πίνακα περιεχομένων.
- Να κατανοήσουν καλύτερα τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που προκύπτουν από το διαδίκτυο και
- Να αποκτήσουν δεξιότητες απαραίτητες για τη μελλοντική τους σταδιοδρομία και ζωή.
Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω καθώς και τα εκπαιδευτικά οφέλη που μπορούν να προκύψουν από την αξιοποίηση του συγκεκριμένου εγχειριδίου στη διδακτική πράξη, η ετικέτα ψηφιακής ασφάλειας προσφέρει μια εικόνα για τις προδιαγραφές eSafety στα σχολεία της Ευρώπης και παγκοσμίως. Το εργαλείο πιστοποίησης eSafety Label έχει στόχο να αναδείξει που βρίσκεται το σχολείο στην υπεύθυνη χρήση ΤΠΕ και παρέχει ένα σχέδιο δράσης προσαρμοσμένο στις ανάγκες του κάθε σχολείου. Η πιστοποίηση για την ψηφιακή ασφάλεια στοχεύει στο να συνδράμει τα σχολεία στην αντιμετώπιση της πρόκλησης να παρέχουν ένα πιο ασφαλές περιβάλλον για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Οι διαδικτυακές εμπειρίες συμβαδίζουν με μια καθορισμένη πολιτική του σχολείου και ένα καλά μελετημένο σχέδιο δράσης για την ψηφιακή ασφάλεια.
Μέσω της διαδικασίας παρέχεται έντυπο αξιολόγησης το οποίο καλύπτει ένα ευρύ φάσμα των παραγόντων που μπορούν να επηρεάσουν -εντός και εκτός σχολείου- το επίπεδο της ψηφιακής ασφάλειας στα σχολεία. Με βάση τα αποτελέσματα του κάθε σχολείου διαμορφώνεται ένα εξατομικευμένο σχέδιο δράσης για να αυξήσουν το επίπεδο της ψηφιακής ασφάλειας που αφορά στο σχολείο, το οποίο μπορεί να οδηγήσει στην πιστοποίηση, όταν γίνουν οι απαραίτητες αλλαγές. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης, το σχολείο μπορεί να πιστοποιηθεί ως ένα σχολείο με χάλκινη, αργυρή ή χρυσή ετικέτα. Η πιστοποίηση, εφόσον ληφθεί, ισχύει για 18 μήνες με δυνατότητα ανανέωσης κάθε χρόνο για να συμβαδίζει με το ρυθμό των αλλαγών.