• Επισκεφθείτε μας και στην κοινότητα του Facebook, ενισχύστε την κοινή προσπάθεια με like & follow...
  • "Το Διαδίκτυο που θέλουμε" - "The Web We Want" εμπλουτίστηκε! Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε ελεύθερα 6 σχέδια μαθημάτων για το Γυμνάσιο!
  • H δική μας απάντηση κατά του (κυβερνο)εκφοβισμού - Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε και να εκτυπώσετε το πόστερ στην τάξη σας!
  • Εκπαιδευτικοί βοηθήστε τους μαθητές σας να ωριμάσουν ψηφιακά με το #WebWeWantEU
Teachers

Teachers (180)

Παρασκευή, 03 Αυγούστου 2012 11:34

28/01 Ημέρα Προστασίας Δεδομένων

Γράφτηκε από τον

Στις μέρες μας, η ανταλλαγή πληροφοριών ανά την υφήλιο έχει γίνει ευκολότερη και ταχύτερη. Τα προσωπικά δεδομένα ενός ατόμου - διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, φωτογραφίες και ηλεκτρονικά ημερολόγια - μπορούν να δημιουργηθούν στο Ηνωμένο Βασίλειο χρησιμοποιώντας λογισμικό που φιλοξενείται στη Γερμανία, να υποστούν επεξεργασία στην Ινδία, να αποθηκευτούν στην Πολωνία και να τα συμβουλευθεί Ιταλός πολίτης στην Ισπανία. Αυτή η ταχεία αύξηση της ροής πληροφοριών ανά τον κόσμο αντιπροσωπεύει μεγάλη πρόκληση όσον αφορά το δικαίωμα των πολιτών στην εμπιστευτική μεταχείριση των προσωπικών τους δεδομένων.

Με αφορμή την Ημέρα Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων στις 28 Ιανουαρίου, η Αρχή Προστασίας Δεδομένων έχει δημιουργήσει από το 2011 ένα διαδικτυακό κόμβο για την ενημέρωση των μαθητών σχετικά με την προστασία των προσωπικών δεδομένων και της ιδιωτικότητας στο διαδίκτυο. Μέρος αυτής της ενημέρωσης αποτελεί και εκπαιδευτικό υλικό που μπορεί να αξιοποιηθεί από τους καθηγητές για συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων στην τάξη.

Τετάρτη, 01 Αυγούστου 2012 15:34

Βασικά ευρήματα έρευνας EU Kids Online

Γράφτηκε από τον

Η έκθεση αυτή παρουσιάζει τα αρχικά ευρήματα από μια πρότυπη έρευνα που σχεδιάστηκε και πραγματοποιήθηκε από το δίκτυο EU Kids Online σύμφωνα με τα πιο αξιόπιστα κριτήρια. Χρηματοδοτήθηκε από το κοινοτικό πρόγραμμα Safer Internet με σκοπό να εμπλουτίσει τη διαθέσιμη βάση δεδομένων που στοχεύουν στη χάραξη πολιτικών σχετικά με την ασφάλεια στο Διαδίκτυο.

Τετάρτη, 01 Αυγούστου 2012 14:26

Παραπλανητικά μηνύματα

Γράφτηκε από τον

Με αφορμή παραπλανητικά μηνύματα αλληλογραφίας που έχουν αποσταλεί προς τους χρήστες του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, το τελευταίο χρονικό διάστημα, και τα οποία ζητούν να γνωστοποιήσετε τους κωδικούς πρόσβασης των λογαριασμών σας, επιθυμούμε να σας ενημερώσουμε για τα ακόλουθα:

Δείτε και κατεβάστε μέσω του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, με σύνδεση στο λογαριασμό σας, δύο βιβλία για το Ασφαλές Διαδίκτυο, τα οποία απευθύνονται σε παιδιά, εκπαιδευτικούς και γονείς, από το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου, υπό την αιγίδα και τη στήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του προγράμματος πλαισίου Safer Internet.

Για τους φορείς στους οποίους θα μπορούν να απευθύνονται παιδιά, έφηβοι, γονείς και εκπαιδευτικοί σχετικά με θέματα ασφαλούς χρήσης του διαδικτύου ενημερώνει με σχετική εγκύκλιο της Διεύθυνσης Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (Σ.Ε.Π.Ε.Δ.)  ο Ειδικός Γραμματέας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Το νομοθετικό πλαίσιο για τα προσωπικά δεδομένα ορίζονται από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών δεδομένων, η οποία έχει ως αποστολή την προστασία των δικαιωμάτων της προσωπικότητας και της ιδιωτικής ζωής του ατόμου στην Ελλάδα, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 2472/1997, και από την αντίστοιχη Αρχή Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών με τον 3471/2006 (Προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και της ιδιωτικής ζωής στον τομέα των ηλεκτρονικών επικοινωνιών και τροποποίηση του ν. 2472/1997).

Τρίτη, 31 Ιουλίου 2012 10:45

Ασφαλής αναζήτηση εικόνων

Γράφτηκε από τον

Οι εικόνες μπορούν να είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο διδασκαλίας. Μπορούν να βοηθήσουν στην κατανόηση  δύσκολων εννοιών, να παρέχουν ένα κίνητρο για συζήτηση στην τάξη, ή να προσθέσουν οπτική βοήθεια στην παρουσίαση του καθηγητή ή την εργασία των μαθητών. Το Διαδίκτυο μπορεί να προσφέρει μια θαυμάσια πηγή εικόνων, πολλές από αυτές με δωρεάν δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας, αλλά η εξεύρεση κατάλληλων εικόνων μπορεί μερικές φορές να είναι μια πρόκληση.

Όταν σκέφτεστε τoν σχεδιασμό της ιστοσελίδας του σχολείου σας, έχετε λάβει υπόψη ως δημιουργός τα παρακάτω;

1. Ποιος έχει τη συνολική ευθύνη για την ιστοσελίδα; Στην ιδανική περίπτωση, θα πρέπει να είναι από τη Διεύθυνση της σχολικής μονάδας, ο καθηγητής Πληροφορικής (ή πιστοποιημένο στις ΤΠΕ) από πλευράς του συλλόγου διδασκόντων.
2. Υπάρχουν σαφείς πολιτικές και διαδικασίες έγκρισης για τη δημοσίευση περιεχομένου στο site;

Σάββατο, 01 Ιανουαρίου 2011 02:00

Χρήση εικόνων και βίντεο

Γράφτηκε από τον

Σύμφωνα με δημοσίευμα στην Καθημερινή (10/10/2010) οι φωτογραφίες άνω του 80% των παιδιών, ηλικίας μικρότερης των δύο ετών, έχουν αναρτηθεί στο Διαδίκτυο, γεγονός που γεννάει ανησυχία για την προστασία του ιδιωτικού βίου τους, ενώ ενδέχεται να τα καθιστά έρμαια σε κυκλώματα παιδεραστίας. Μελέτη που πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία ασφάλειας Διαδικτύου AVG της Μελβούρνης διαπίστωσε ότι το 92% των παιδιών στις ΗΠΑ, το 91% στη Νέα Ζηλανδία και το 84% σε Αυστραλία και Καναδά έχουν φωτογραφίες τους στο Διαδίκτυο. Η εταιρεία καλεί τους γονείς να καταστήσουν βέβαιο ότι αυτό το υλικό μπορούν να το βλέπουν μόνο φίλοι και συγγενείς και όχι οποιοσδήποτε θελήσει.

Σελίδα 13 από 13

Βιντεοθήκη για ένα καλύτερο Διαδίκτυο!

  • Webinar για τον εθισμό στο διαδίκτυο
  • Webinar για το GDPR σε συνεργασία με το #eTwinning
  • Θετικό περιεχόμενο στο διαδίκτυο
  • Webinar για την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2018 και τους Διαγωνισμούς
  • Webinar για καθηγητές Γυμνασίου απο Saferinternet4kids και eTwinning
  • Webinar για Δασκάλους Δημοτικού απο Saferinternet4kids και eTwinning
  • Webinar για Καθηγητές Γυμνασίου
  • Webinar για Δασκάλους Δημοτικού