ΠΣΔΨηφιακή Ασφάλεια
Τετάρτη, 12 Νοεμβρίου 2014 18:37

Neknominate (e-κούπες)

Γράφτηκε από τον

To Neknominate, που απαντάται και με τον όρο neknomination αποτελεί ένα online διαδικτυακό παιχνίδι, στο οποίο οι παίχτες πίνουν ποσότητες αλκοόλ και προσκαλούν άλλους να ανταποκριθούν στο κάλεσμά τους και να συνεχίσουν το παιχνίδι. Κατά την πρώτη φάση εξέλιξης του παιχνιδιού ο συμμετέχων πρέπει  να βιντεοσκοπήσει τον εαυτό του να πίνει μονορούφι ένα μεγάλο ποτήρι αλκοολούχου ποτού (συνήθως μπύρα) και στη συνέχεια να ανεβάσει το βίντεο στο διαδίκτυο. Στο τέλος του βιντεοσκοπημένου μηνύματος ο συμμετέχων κατονόμαζε 2 ή 3 νέους παίχτες που πρέπει να κάνουν το ίδιο (Stuart, 2014). Κάθε άτομο έχει διορία 24 ώρες για να απαντήσει στην πρόκληση (Krishnan 2014).

Διαβάστε το άρθρο του Γιώργου Τσουβέλα, Ψυχολόγου, MSc Σχολικής Ψυχολογίας, MPH Διοίκησης Υπηρεσιών Υγείας, cPhD Κοινωνικής Διαπολιτισμικής Ψυχολογίας

Σάββατο, 01 Νοεμβρίου 2014 23:00

Το παιχνίδι ξεκινά!

Γράφτηκε από τον

H Αρχή Επικοινωνιών και Μέσων ACMA της Αυστραλίας, σε συνεργασία με το πρόγραμμα Cybersmart παρουσίασε, στις 16 Οκτωβρίου 2014, το νέο βίντεο για την ασφάλεια στο Διαδίκτυο #GameOn (σε ελεύθερη μετάφραση "Το παιχνίδι ξεκινά"), ταυτόχρονα σε όλες τις τάξεις της Αυστραλίας. Είναι η πρώτη συντονισμένη προσπάθεια για τους μαθητές των σχολείων μέσω των υπηρεσιών της ιστοσελίδας κρατικής εκπαίδευσης «εικονική τάξη».

Τα "παλιά" καλά χρόνια η έρευνα σήμαινε να πηγαίνεις στη βιβλιοθήκη, να βρίσκεις πληροφορίες ανάμεσα σε αρκετά βιβλία και να υποδεικνύεις ακριβώς τις πηγές, όταν έφτανες πλέον στο σημείο να δημιουργήσεις τη σχετική βιβλιογραφία. Το Διαδίκτυο έχει επιφέρει ένα σημαντικό πλήθος από γκρίζες ζώνες στον κόσμο των παραπομπών και ειδικά της βιβλιογραφίας. Οι μαθητές θα πρέπει να κατανοήσουν πώς να διακρίνουν το σχετικό και αξιόπιστο υλικό από την έρημο των σκουπιδιών που διαφορετικά παράγει το internet (βλ. σχετικά Η πληροφορύπανση και η επίδρασή της στις παιδικές σκέψεις). Πώς κάνεις αναφορά όμως σε ένα tweet, ή οποιαδήποτε άλλη ανάρτηση κοινωνικού δικτύου; Είναι αυτό εφικτό και κατά πόσο θεωρείται «αξιόπιστο»; Και όταν πρόκειται για διαμοιρασμό των πληροφοριών - ιδιαίτερα στο Διαδίκτυο - τα πράγματα γίνονται ακόμη πιο δύσκολα. Ευτυχώς μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τις άδειες Creative Commons. Τι είναι όμως οι άδειες cc;

webinarΣτις 28 Ιανουαρίου 2014, με αφορμή την 8η Ευρωπαϊκή Ημέρα Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, πραγματοποιήθηκε με επιτυχία διαδικτυακό σεμινάριο (webinar) με θέμα «Προστασία Προσωπικών Δεδομένων και Κοινωνικά Δίκτυα».

Το εν λόγω webinar πραγματοποιήθηκε από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας (ΠΔΕΔΕ), τους σχολικούς συμβούλους Πληροφορικής σε συνεργασία με τον ενημερωτικό κόμβο του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου «Ασφάλεια στο Διαδίκτυο» και την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ).

Συμμετείχαν ενεργά, με ερωτήσεις μέσω τηλεδιάσκεψης, 110 Γυμνάσια και πιο συγκεκριμένα 4320 μαθητές και 480 εκπαιδευτικοί σχεδόν από όλη την Ελλάδα, καθώς και το ελληνικό σχολείο από τη Χιμάρα της Αλβανίας.

Τις παρουσιάσεις καθώς και το βίντεο, για όσους επιθυμούν να τα δούν, μπορείτε να τα βρείτε στο άρθρο "Πρωτοποριακό online σεμινάριο με 4.320 μαθητές!". Στο τρίτο και τελευταίο άρθρο της σειράς αποδελτιώθηκαν οι online ερωτήσεις των μαθητών και των εκπαιδευτικών τους προς τον κ. Κορμά, Ιατρό – Υπεύθυνο της γραμμής Βοηθείας ΥποΣΤΗΡΙΖΩ του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου, για την παρουσίασή του "Συμπεριφορές εξάρτησης στο Διαδίκτυο". Διαβάστε στη συνέχεια του άρθρου τι απαντάει στις ερωτήσεις.

Παρασκευή, 26 Σεπτεμβρίου 2014 10:41

Πέτρα, ψαλίδι, χαρτί ... Διαδίκτυο!

Γράφτηκε από τον

Όλοι γνωρίζουμε το παιχνίδι "πέτρα, ψαλίδι, χαρτί", ευχάριστο για μικρά και μεγάλα παιδιά! Ναι αυτό με τους πολύ απλούς κανόνες: η πέτρα νικάει το ψαλίδι - το ψαλίδι το χαρτί και το χαρτί νικάει την πέτρα.

Υπάρχει και η γνωστή παραλλαγή όπου μπορούμε να προσθέσουμε το μολύβι, το οποίο νικάει το χαρτί και την πέτρα και χάνει από το ψαλίδι. Εμείς βάζουμε αντί για το μολύβι το γνωστό σε όλους πια Διαδίκτυο, εξίσου για όλα τα παιδιά, παρότι αρχικά σχεδιάστηκε με γνώμονα μόνο τους ενήλικες. Εφόσον το χρησιμοποιούν πλέον και τα παιδιά, είναι καλό να διατηρούμε και εκεί τους κανόνες απλούς! Πάμε να δούμε τι μπορούμε και τι πρέπει να κάνουμε από κοινού.

Η συνεργασία του ενημερωτικού κόμβου «Ασφάλεια στο Διαδίκτυο» του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, με το esafety Label του Ευρωπαϊκού Σχολικού Δικτύου στο πλαίσιο της ειδικής πιστοποίησης σχολείων για την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο έχει αποφέρει θετικά στοιχεία για τα ελληνικά σχολεία τα οποία συμμετέχουν ενεργά. Σχετικά με τη συγκεριμένη δράση, η ετικέτα πιστοποίησης για σχολεία και εκπαιδευτικούς, εν συντομία παρέχει:

Το εν λόγω βιβλίο, αποτελούμενο από 52 σελίδες, είναι ένα εκπαιδευτικό εγχειρίδιο που απευθύνεται σε εφήβους 13-16 ετών, το οποίο δημιουργήθηκε το 2013 από το Ευρωπαϊκό Σχολικό Δίκτυο (EUN) σε συνεργασία με το δίκτυο Insafe. Αξίζει να επισημανθεί ότι στην ανάπτυξή του συνέβαλαν νέοι άνθρωποι, οι οποίοι συμμετείχαν ενεργά στη δημιουργία και την πιλοτική εφαρμογή του. Ως εκ τούτου, πρόκειται για ένα εγχειρίδιο από και για νέους ανθρώπους.

Η συνολική προσέγγιση και το περιεχόμενο του εν λόγω πονήματος, προσεκτικά σχεδιασμένα ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες, τα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις των νέων σήμερα, έχουν ως στόχο να ευαισθητοποιήσουν και να προκαλέσουν προβληματισμό σχετικά με θέματα που αρκετά συχνά εγείρουν ερωτήματα και χρήζουν περαιτέρω διερεύνησης, όπως:

Ύστερα από μεγάλο αριθμό καταγγελιών που υποβλήθηκαν σε χώρες της Ευρώπης σχετικά με τις αγορές εντός της εφαρμογής σε διαδικτυακά παιχνίδια και, ιδίως, τις ακούσιες αγορές που έγιναν από παιδιά, οι εθνικές αρχές συνεργάστηκαν με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την εξεύρεση λύσεων. Η συντονισμένη δράση επιβολής της νομοθεσίας στην Ε.Ε. σχετικά με τις αγορές εντός της εφαρμογής στα διαδικτυακά και στα κινητά παιχνίδια έχει σημειώση ουσιαστική πρόοδο προς την επίτευξη απτών αποτελεσμάτων. Η βιομηχανία ανέλαβε μια σειρά δεσμεύσεων για να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες των καταναλωτών. Η δράση θα ενισχύσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στον ραγδαία αναπτυσσόμενο τομέα των εφαρμογών κινητών («app»).

Εγχειρίδιο

Η ραγδαία ανάπτυξη των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας υπογραμμίζει την εντεινόμενη ανάγκη ισχυρής προστασίας των προσωπικών δεδομένων –δικαίωμα που κατοχυρώνεται και στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EΕ) και στο πλαίσιο του Συμβουλίου της Ευρώπης (ΣτΕ). Η τεχνολογική πρόοδος διευρύνει τις δυνατότητες παρακολούθησης, υποκλοπής επικοινωνιών και αποθήκευσης δεδομένων, γεγονός που δημιουργεί σημαντικές προκλήσεις όσον αφορά το δικαίωμα προστασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.

Το παρόν εγχειρίδιο σχεδιάστηκε με σκοπό να βοηθήσει τους ασκούντες νομικά επαγγέλματα που δεν διαθέτουν εξειδίκευση στον τομέα της προστασίας των προσωπικών δεδομένων να εξοικειωθούν με τον τομέα αυτό. Παρουσιάζει μια επισκόπηση των εφαρμοστέων νομικών πλαισίων της ΕΕ και του ΣτΕ. Εξηγεί την κύρια νομολογία, παρουσιάζοντας συνοπτικά τις σημαντικότερες αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΔΔΑ) και του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΔΕΕ). Για θέματα για τα οποία δεν υπάρχει νομολογία, παρουσιάζει πρακτικά παραδείγματα βασισμένα σε υποθετικά σενάρια.

Συνοπτικά, σκοπός του εγχειριδίου είναι να συμβάλει στην προάσπιση του δικαιώματος προστασίας των προσωπικών δεδομένων με σθένος και αποφασιστικότητα.

webinarΣτις 28 Ιανουαρίου 2014, με αφορμή την 8η Ευρωπαϊκή Ημέρα Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, πραγματοποιήθηκε με επιτυχία διαδικτυακό σεμινάριο (webinar) με θέμα «Προστασία Προσωπικών Δεδομένων και Κοινωνικά Δίκτυα».

Το εν λόγω webinar πραγματοποιήθηκε από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας (ΠΔΕΔΕ), τους σχολικούς συμβούλους Πληροφορικής σε συνεργασία με τον ενημερωτικό κόμβο του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου «Ασφάλεια στο Διαδίκτυο» και την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ).

Συμμετείχαν ενεργά, με ερωτήσεις μέσω τηλεδιάσκεψης, 110 Γυμνάσια και πιο συγκεκριμένα 4320 μαθητές και 480 εκπαιδευτικοί σχεδόν από όλη την Ελλάδα, καθώς και το ελληνικό σχολείο από τη Χιμάρα της Αλβανίας.

Τις παρουσιάσεις καθώς και το βίντεο, για όσους επιθυμούν να τα δούν, μπορείτε να τα βρείτε στο άρθρο "Πρωτοποριακό online σεμινάριο με 4.320 μαθητές!". Στο δεύτερο από τα συνολικά τρία άρθρα αποδελτιώθηκαν οι online ερωτήσεις των μαθητών και των εκπαιδευτικών τους προς τον κ. Λιμνιώτη, Πληροφορικό Ελεγκτή, ειδικό επιστήμονα ΑΠΔΠΧ, για την παρουσίασή του "Προστασία Προσωπικών Δεδομένων στα Κοινωνικά Δίκτυα!". Διαβάστε στη συνέχεια του άρθρου τι απαντάει στις ερωτήσεις των μαθητών.

Σελίδα 9 από 22